Bkk på Kemorabanan!!!

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Han är så orolig för mig flatbottningen (gibbles) och tror att jag är märkeslåst, så jag måste ju gå in och dementera detta, då jag envist hävdar att det inte är så ;)

Tror? Det gör man i kyrkan. Ska du stå i depån i röd Ducatitröja, röd Ducatikeps, röda Ducatisockar och röda Ducatikalsonger och mecka med en grön Kawa? Och sen när någon frågar om de blandade budskapen svara: "Nä jag är inte märkeslåst, alls... inte det minsta. Vet du förresten var stängarshimsen till tvångsventilstyrningen sitter på den här? Jag hittar dem inte... förstår inte hur de tänkt här, riktigt?"

Som sagt hävdar jag envist min oskuld till märkesfrenesi, jag kan bara inte rå för att Duccarna hittills alltid gett bäst utdelning vad gäller ståpäls och rysningar och tårar i ögonen och ... ja respons helt enkelt...

I rest my case. :D

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Tror? Det gör man i kyrkan. Ska du stå i depån i röd Ducatitröja, röd Ducatikeps, röda Ducatisockar och röda Ducatikalsonger och mecka med en grön Kawa? Och sen när någon frågar om de blandade budskapen svara: "Nä jag är inte märkeslåst, alls... inte det minsta. Vet du förresten var stängarshimsen till tvångsventilstyrningen sitter på den här? Jag hittar dem inte... förstår inte hur de tänkt här, riktigt?"

I rest my case. :D

Det ska bli intressant att se vad du skaffar för hoj efter din kopparfärgade SV1000?
Du smiskade på rätt bra med den klumpedunsen:yoparty
Vilken skilnad det kommer att bli med en räser600 eller dylikt:tummenupp

Den nya tideräkningen verkar ha börjat:D

18 dagar efter Kemora:)

Per

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
När det gäller märkesstolthet så finns det inget smågnabb, det är blodigt allvar som gäller. Stackars den som snackar skit om mitt hojmärke, eller det märke jag körde innan...och innan dess... ...och nästa märke!!!!:mad: :mad: :mad:

När Du blir stor vill Du också ha en Trajja. Varför göra det enkelt - en riktig norrlänning ser till att ha minst 70 mil till närmaste märkesverkstad.

:rolleyes:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
När Du blir stor vill Du också ha en Trajja. Varför göra det enkelt - en riktig norrlänning ser till att ha minst 70 mil till närmaste märkesverkstad.

:rolleyes:

Jag körde ju Kawa förut, närmsta ÅF var väl Sundsvall...?:)

Din Traja var ganska mysig att köra, synd att det inte hänte nånting när man gasade...sen kändes den lite som en buss jämfört med KTM:en:)

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Tror? Det gör man i kyrkan. Ska du stå i depån i röd Ducatitröja, röd Ducatikeps, röda Ducatisockar och röda Ducatikalsonger och mecka med en grön Kawa?

Jepp! Har du inte tänkt på hur snyggt rött och grönt är? Nästan lika "görsnyggt" som gult och rött ;)

Klart man har de snyggaste skönaste hojkläderna tillsammans med den hoj man valt, oavsett märke. Man får inte bli märkesfixerad ;)

Du minns väl teamet från Imatra? Hela familjen hade Ducati Corsekepsar, men de körde på en ihopplåstrad Gixxer. Det gäller att hitta den optimala mixen... nöjdast vinner :tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag körde ju Kawa förut, närmsta ÅF var väl Sundsvall...?:)

...synd att det inte hänte nånting när man gasade...sen kändes den lite som en buss jämfört med KTM:en:)

OK då, men KTM med service bakom husknuten är ju liiite fjolligt då eller?:pannkyss

Buss? Det är för att den minsann inte är injusterad för förare med BMI i paritet med en spickesill:mad: . Nehej Du, när mina ekipage börjar luta det minsta ska Du tänka på en köttbulle uppträdd och balanserande på en tandpetare! Det är setup och geometri det:D

Köttbullen kommer för övrigt och ställer knepiga frågor på Fällfors. Vi ses:)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
OK då, men KTM med service bakom husknuten är ju liiite fjolligt då eller?:pannkyss

Buss? Det är för att den minsann inte är injusterad för förare med BMI i paritet med en spickesill:mad: . Nehej Du, när mina ekipage börjar luta det minsta ska Du tänka på en köttbulle uppträdd och balanserande på en tandpetare! Det är setup och geometri det:D

Köttbullen kommer för övrigt och ställer knepiga frågor på Fällfors. Vi ses:)

OM jag lämnar nånting på KTM-servicen i Luleå så beror det ENBART på att jag vill ha en stämpel i boken, inte för något annat skäl...:huvet :huvet

När du beskriver "köttbullen på en startmotorförsedd tandpetare" så får jag en vision som jag inte vill ha, dock har jag ju studerat sagda köttbulle ganska många varv på Kemora nu...:tungan :)

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Den nya tideräkningen verkar ha börjat:D

18 dagar efter Kemora:)

Fel Fel Fel !!!

7 Dagar till Kemora :pannkyss

Ska dit 26-28/8 och brassa lite, se om man kommer ihåg allt man lärde sig på kursen.
även om jag upptäcker att jag kommer ihåg allt så ska jag definitivt gå den en gång till :tungan

En kurs som rekommenderas till alla, från nybörjare till gamla banrävar.

Syns nästa år på Kemora, om ni inte kommer förbi nästa vecka...

/Stefan

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
BMW är fööör stor
Eller så är jag försvinnande liten:rolleyes:
Men den var vacker gamla finna Benny:pannkyss

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
BMW är fööör stor
Eller så är jag försvinnande liten:rolleyes:
Men den var vacker gamla finna Benny:pannkyss

Benny...???? Lägg till ett S så låter det som ett dansband...:D

Bifogat

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    76.5 KB · Visningar: 54

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Benny...???? Lägg till ett S så låter det som ett dansband...:D

Apropå dansband så kom jag nyss hem från Ånäsparken i Kovland där jag dansat i 6 timmar till Blenders:yoparty
Många svettiga brudar:tuttar hann jag gnussa med:tungan

Föresten Nicko! Är du på väg ner till Sviestabanan i Linköping nu?

Själv ska jag försöka sova några timmar!

Per

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Apropå dansband så kom jag nyss hem från Ånäsparken i Kovland där jag dansat i 6 timmar till Blenders:yoparty
Många svettiga brudar:tuttar hann jag gnussa med:tungan

Föresten Nicko! Är du på väg ner till Sviestabanan i Linköping nu?

Själv ska jag försöka sova några timmar!

Per

Jag åker NU! Klockan är 04.28...110 mil E4:a...yes!:gnissla :gnissla

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jag skulle gärna dansa med en Benny S1000RR... Funderar på om inte en sån vore en lämplig 40-årskris...

En S1000RR tillhör kategorin motorcyklar som aldrig är vettig. Å andra sidan, man blir bara 40 en gång.

Johan Källberg

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
Mille / ZX9-R
Hej hej på er!
Kemora finns kvar i tanken o som ett riktigt roligt minne! Försöker va me nästa år åxå!
Nån som hört nåt om bilderna? Skulle va skoj att se dom!
He en bra vinter!:gnissla

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...