Bkk & SHk på Mittsverigebanan!

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
GSXR 1300
Låter grymt roligt och nyttigt !!:yoparty

Hur många mil hinner man få ihop på dom dagarna ?

Finns det ngt bra boende i krokarna eller ?

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Jag har en hornet 600 naken, men har råkat anmäla mig på SMK, går det helt åt skogen då eller? (sitter på en plats på jkinnekulle den 4/5) ... hmmm

NanoRobot

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
Yep!
Jag skulle gärna vilja vara med. Har aldrig åkt en kurs.
Jag skulle kunna se till att ha 20 mil till banan, men jag måste fråga om det är så lämpligt egentligen. Först köra 20 mil, sedan göra det där hela dagen, sedan köra 20 mil till. Antar att man är helt slut efter det där.
Bo på campingen är tyvär inget alternativ.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag har en hornet 600 naken, men har råkat anmäla mig på SMK, går det helt åt skogen då eller? (sitter på en plats på jkinnekulle den 4/5) ... hmmm

Menar du SHK, Sporthojskurs? Det är ingen skillnad mellan BKK och SHK, det är i regel bara klientelet som skiljer. Det är färre glidare på en SHK:)

En Hornet är definitivt en Sporthoj så du kan gå vilken kurs du vill, du kan gå en SHK även om du kör en Vulcan 900, det är föraren som avgör om man kör "sportigt" eller inte. Jag har sett folk på R1:eek:r bli frånkörda av en snubbe på en CB400N från -82:tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag skulle gärna vilja vara med. Har aldrig åkt en kurs.
Jag skulle kunna se till att ha 20 mil till banan, men jag måste fråga om det är så lämpligt egentligen. Först köra 20 mil, sedan göra det där hela dagen, sedan köra 20 mil till. Antar att man är helt slut efter det där.
Bo på campingen är tyvär inget alternativ.

Tja, det måste du känna själv. Ta med ett liggunderlag och lägg dej i skogen under en gran om du blir trött., det har jag gjort några gånger.
Jag kör själv 50 mil enkel väg efter kursen på söndag, visserligen i bil men iallafall. Värst hittils var en kurs på Kinnekulle för ett par år sedan. Upp 6 på morgonen, köra kurs hela dagen, lasta och åka hem till Luleå...113 mil...inte det smartaste jag gjort direkt och jag kommer inte att göra om det:gnissla

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Menar du SHK, Sporthojskurs? Det är ingen skillnad mellan BKK och SHK, det är i regel bara klientelet som skiljer. Det är färre glidare på en SHK:)

En Hornet är definitivt en Sporthoj så du kan gå vilken kurs du vill, du kan gå en SHK även om du kör en Vulcan 900, det är föraren som avgör om man kör "sportigt" eller inte. Jag har sett folk på R1:eek:r bli frånkörda av en snubbe på en CB400N från -82:tummenupp

Hyggligt, blev lite orolig att jag tagit mig vatten över huvudet, men abonerar man på jumboplatsen vid gruppkörning så är det ju inget nytt me det ;)
(självinsikt kallas det!!!)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Boende inför kurs på Mittsverigebanan

För er alla SMC medlemmar så har vi fått ett nytt lågt pris på Sidsjö Hotell och Konferens 5 minuter från Sundsvall City.
200 kr per natt och person i dubbelrum, + frukost för en 50-lapp.
För dom som kommer långt ifrån och ska köra Mittsverige kan det ju vara attraktivt.
Dom har ca 75 rum där och hojarna står ganska tryggt intill rummet du bor!

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
För er alla SMC medlemmar så har vi fått ett nytt lågt pris på Sidsjö Hotell och Konferens 5 minuter från Sundsvall City.
200 kr per natt och person i dubbelrum, + frukost för en 50-lapp.
För dom som kommer långt ifrån och ska köra Mittsverige kan det ju vara attraktivt.
Dom har ca 75 rum där och hojarna står ganska tryggt intill rummet du bor!

Kom ihåg att uppge SMC när du bokar rum!:tummenupp

Kan tänkas att dom sedan vill se ditt SMC-kort när du checkar in!?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag sitter och ska boka körning nu, ska jag köra nivå 1 jag som aldrig kört på bana förut? Känns som saker som jag tänker på varje gång jag är ute och kör motorcykel...

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag sitter och ska boka körning nu, ska jag köra nivå 1 jag som aldrig kört på bana förut? Känns som saker som jag tänker på varje gång jag är ute och kör motorcykel...

Du måste börja på Steg 1. Nästa kurs kan du gå steg 2 eller om du vill gå om steg 1, tredje kursen steg 3, eller gå om steg ett eller två...ja du fattar:)

Däremot är det viktigt att du väljer rätt hastighetsgrupp. Men bara för att du aldrig kört bana så är det inte säkert att du skall välja långsamma gruppen. Å andra sidan så brukar inte hastigheten mellan långsam och medel skilja speciellt mycket i slutet på dagen.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Du måste börja på Steg 1. Nästa kurs kan du gå steg 2 eller om du vill gå om steg 1, tredje kursen steg 3, eller gå om steg ett eller två...ja du fattar:)

Däremot är det viktigt att du väljer rätt hastighetsgrupp. Men bara för att du aldrig kört bana så är det inte säkert att du skall välja långsamma gruppen. Å andra sidan så brukar inte hastigheten mellan långsam och medel skilja speciellt mycket i slutet på dagen.

OK, då var valet enkelt.
Ja, det där med hastighet, det känns väl bäst om jag kör på söndagen när det är sporthojar? Det blir väl kanske mest jämnt i hastighet då?
Ser ut som om jag måste hitta någonstans att sova där uppe med, men det löser sig, det är ju bara att rycka en stuga eller nått, verkade inte vara så dyrt för en natt.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
OK, då var valet enkelt.
Ja, det där med hastighet, det känns väl bäst om jag kör på söndagen när det är sporthojar? Det blir väl kanske mest jämnt i hastighet då?
Ser ut som om jag måste hitta någonstans att sova där uppe med, men det löser sig, det är ju bara att rycka en stuga eller nått, verkade inte vara så dyrt för en natt.

Det smarta är att köra bägge dagarna, steg ett på lördag och steg två på söndag, då får du ut mesta möjliga. Det är inte jämnare fart bara för att det är sporthojar eftersom det är människor bakom styret. Hojen går aldrig fortare än föraren:)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det smarta är att köra bägge dagarna, steg ett på lördag och steg två på söndag, då får du ut mesta möjliga. Det är inte jämnare fart bara för att det är sporthojar eftersom det är människor bakom styret. Hojen går aldrig fortare än föraren:)

Sant, men det lutar emot att jag bara kan boka en dag, då är det ju alltid roligare med likadana hojar ;). Jag vet inte heller hur jag ska göra, om jag ska åka MC upp eller bil... Jag har visserligen touringröv men det kanske blir jobbigt ändå.
Jag hör ju visserligen till dom som med lätthet drar av 20-30mil på en förmiddag, men det kanske är ett annat tempo än på en sådan här kurs.

EDIT: Bah! Det går ju inte att anmäla sig nu på grund av strul i systemet... :/

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Sant, men det lutar emot att jag bara kan boka en dag, då är det ju alltid roligare med likadana hojar ;). Jag vet inte heller hur jag ska göra, om jag ska åka MC upp eller bil... Jag har visserligen touringröv men det kanske blir jobbigt ändå.
Jag hör ju visserligen till dom som med lätthet drar av 20-30mil på en förmiddag, men det kanske är ett annat tempo än på en sådan här kurs.

EDIT: Bah! Det går ju inte att anmäla sig nu på grund av strul i systemet... :/

Det brukar vara ganska mycket sporthojar även på en BKK, speciellt på Mittsverige då dom flesta bokar två dagar. Tempot på kursen bestäms av dej, du kör så fort du kan men i ett tempo som gör att du hinner analysera vad du gör och öva på dom övningar som vi har.
Det finns alltid dom som bara gasar h-vete men då lär man sej heller ingeting och då är det ju bortkastat att ens fara dit...typ:)

Visst funkar bokningen nu?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det brukar vara ganska mycket sporthojar även på en BKK, speciellt på Mittsverige då dom flesta bokar två dagar. Tempot på kursen bestäms av dej, du kör så fort du kan men i ett tempo som gör att du hinner analysera vad du gör och öva på dom övningar som vi har.
Det finns alltid dom som bara gasar h-vete men då lär man sej heller ingeting och då är det ju bortkastat att ens fara dit...typ:)

Visst funkar bokningen nu?

Bara för existerande SMC-medlemmar, jag är tyvärr inte det utan hade ju täntk att det skulle ske automatiskt nu när jag anmälde mig. Men det kanske funkar som det ska igen till veckan.
Jag hade gärna varit med på två dagar men det kommer nog inte fungera tyvärr, men det kanske kommer fler tillfällen i sommar.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Bara för existerande SMC-medlemmar, jag är tyvärr inte det utan hade ju täntk att det skulle ske automatiskt nu när jag anmälde mig. Men det kanske funkar som det ska igen till veckan.
Jag hade gärna varit med på två dagar men det kommer nog inte fungera tyvärr, men det kanske kommer fler tillfällen i sommar.

Nej jag vet att det strular. Du kan ju alltid anmäla dej som medlem den vanliga vägen och sedan anmäler du dej till kursen.

Nästa tillfälle häruppe är när vi kör på Kemora i Finland sista veckan i Juli:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati