Eftersom detta troligtvis blir sista kursen vi kör på Mittsverigebanan så har jag bestämt att vi tar emot efteranmälningar på plats på banan
Förhoppningsvis så har vi en datamaskin uppkopplad och online så vi kan göra anmälan den vägen, annars får väl jag ta på mig skitgörat att mata in alla uppgifter hemma
Dock bör ni som anmäler er på plats tänka på att vara där i god tid
Men som sagt jag gör allt för er deltagare
Bara jag hinner få tag i en framgaffel så kommer jag också, ser dock lite mörkt ut just nu
Hur sent kan man anmäla sig?
Tjena!!
Läste någonstans att det är 95 db som gäller på banan, på ett annat stod det 100db vid förbifart....
Har ev tänkt åka ner och köra i helgen och har slängt på originalljudämparen, bör jag ljudmäta innan eller bör det vara lugnt? Jämfört med ett slipon så låter den som en symaskin!
Om jag ska ljudmäta, vilket varv gäller på min zx7r?? Vet att på min gamla cross var det väldigt viktigt med varvtalet för en korrekt avläsning...
Försök gärna svara på mina frågor, känns segt att köra 35mil enkel väg för att vända om hem
//Jonsssson
Det är 95 db som gäller vi förbifart!
Om du har ett slip-on eller helsystem så måste du stoppa i en db-killer eller byta till orginal!
Banägaren och miljö och hälsokontoret dyker upp lite då och då för mätningar av ljudet!
Är vädret och vinden är ogynsam så får vi klagomål från grannar direkt om någon låter lite för mycket
Vid besiktning så kollar vi ljudet på din hoj och låter den för mycket får du en tillsägelse att ta det lungt på banan!
Mig veteligen finns det ingen som lyckats med detta utan vi har måsta plocka av vederbörande då det låtit för mycket då man gett på full gas
Jag är laddad inför helgen... orginalsystemet sitter påmonterad. Hojen låter som en symaskin igen.
Klarar man sig på en tank på en kursdag eller får man kuska till Härnösand om man får slut på soppa.
Man kan klara sig på en fulltank om man kör lungt!
Men det vill man oftast inte göra efter ett tag
Så en liten påfyllning kan behövas
Du har möjlighet att åka iväg och tanka på den 1 timme långa lunchen vi har (det är ca 7 km till Härnösand) annars har jag liksom dom flesta som åker bil och buss extradunkar som du kan få köpa dyra droppar ur
Välkommna till banan Per