Bkk & SHk på Mittsverigebanan!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Som Per redan sagt så har vi pratat om det. Problemet är att övertyga försäkringsbolagen om att ha licensträning i samband med kurs. Även om det görs "vid sidan om" så att säja. Försäkringsbolagens medverkan är oerhört viktig för våran verksamhet.

Men i princip så håller jag med dej, ändamålen helgar medlen så att säja:)
Det är bara att lägga på norrlands charmen ;)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Är det några som kommer åka ifrån Sundsvall på SHK 1/6? Tänkte om vi kan åka tillsammans därifrån.
Hur långt är det igentligen ifrån Sundsvall och upp till banan?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Är det ingen som vill åka tillsammans med mig ifrån Sundsvall? Ingen som kommer söderifrån på E4'an som känner för att möta upp eller nått?
Jag har ingen vidare koll på vart banan är men har för mig att det är skyltat eftersom jag svängde in där en gång med bil bara för att kika.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Är det ingen som vill åka tillsammans med mig ifrån Sundsvall? Ingen som kommer söderifrån på E4'an som känner för att möta upp eller nått?
Jag har ingen vidare koll på vart banan är men har för mig att det är skyltat eftersom jag svängde in där en gång med bil bara för att kika.

Det är skyltat och dessutom har dom rensat skog så nu syns den riktigt bra:tummenupp

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Det finns gott om platser kvar till den sista kursen som kommer att köras på Mittsverigebanan:tummenupp

Gå in på SMC`s hemsida och anmäl dig:yoparty

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag kom på det, jag har ju bara den här papperslappen för a-kortet eftersom jag inte hunnit (glömt bort) fixa plastkortet, det duger ändå eller?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jag kom på det, jag har ju bara den här papperslappen för a-kortet eftersom jag inte hunnit (glömt bort) fixa plastkortet, det duger ändå eller?

Det duger ju åt polisen så då duger det åt oss :)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Bara en vecka kvar, ser verkligen fram emot detta, dock rådvill om jag ska köra i långsamma eller medelgruppen...
Tänkte eftersom det är så få anmälda kanske det bara blir medel och snabb?
Det blir ju ca 10 per grupp isådanafall...

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Bara en vecka kvar, ser verkligen fram emot detta, dock rådvill om jag ska köra i långsamma eller medelgruppen...
Tänkte eftersom det är så få anmälda kanske det bara blir medel och snabb?
Det blir ju ca 10 per grupp isådanafall...

Det är inte så mycket att grubbla över! Vi ordnar detta på plats när du har skrivit in dig och besiktigat dina kläder och hojen:tummenupp

Vi kör 3 grupper hur få vi än blir, sen kan man byta grupp efter första körpasset eller senare efter överenskommelse med din instruktör och mig!

Ta det lungt nu och vila upp dig till helgen så ses vi på banan:)

Per

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Bara jag hinner få tag i en framgaffel så kommer jag också, ser dock lite mörkt ut just nu :( Hur sent kan man anmäla sig?

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Just nu bara en skoter...
Tjena!!
Läste någonstans att det är 95 db som gäller på banan, på ett annat stod det 100db vid förbifart....
Har ev tänkt åka ner och köra i helgen och har slängt på originalljudämparen, bör jag ljudmäta innan eller bör det vara lugnt? Jämfört med ett slipon så låter den som en symaskin!
Om jag ska ljudmäta, vilket varv gäller på min zx7r?? Vet att på min gamla cross var det väldigt viktigt med varvtalet för en korrekt avläsning...
Försök gärna svara på mina frågor, känns segt att köra 35mil enkel väg för att vända om hem:rolleyes:
//Jonsssson

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag är laddad inför helgen... orginalsystemet sitter påmonterad. Hojen låter som en symaskin igen.

Klarar man sig på en tank på en kursdag eller får man kuska till Härnösand om man får slut på soppa.

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Eftersom detta troligtvis blir sista kursen vi kör på Mittsverigebanan så har jag bestämt att vi tar emot efteranmälningar på plats på banan:tummenupp
Förhoppningsvis så har vi en datamaskin uppkopplad och online så vi kan göra anmälan den vägen, annars får väl jag ta på mig skitgörat att mata in alla uppgifter hemma:gnissla

Dock bör ni som anmäler er på plats tänka på att vara där i god tid:fatta!

Men som sagt jag gör allt för er deltagare:pannkyss

Bara jag hinner få tag i en framgaffel så kommer jag också, ser dock lite mörkt ut just nu :( Hur sent kan man anmäla sig?

Tjena!!
Läste någonstans att det är 95 db som gäller på banan, på ett annat stod det 100db vid förbifart....
Har ev tänkt åka ner och köra i helgen och har slängt på originalljudämparen, bör jag ljudmäta innan eller bör det vara lugnt? Jämfört med ett slipon så låter den som en symaskin!
Om jag ska ljudmäta, vilket varv gäller på min zx7r?? Vet att på min gamla cross var det väldigt viktigt med varvtalet för en korrekt avläsning...
Försök gärna svara på mina frågor, känns segt att köra 35mil enkel väg för att vända om hem:rolleyes:
//Jonsssson

Det är 95 db som gäller vi förbifart!

Om du har ett slip-on eller helsystem så måste du stoppa i en db-killer eller byta till orginal!
Banägaren och miljö och hälsokontoret dyker upp lite då och då för mätningar av ljudet!
Är vädret och vinden är ogynsam så får vi klagomål från grannar direkt om någon låter lite för mycket:huvet

Vid besiktning så kollar vi ljudet på din hoj och låter den för mycket får du en tillsägelse att ta det lungt på banan!
Mig veteligen finns det ingen som lyckats med detta utan vi har måsta plocka av vederbörande då det låtit för mycket då man gett på full gas:gnissla

Jag är laddad inför helgen... orginalsystemet sitter påmonterad. Hojen låter som en symaskin igen.

Klarar man sig på en tank på en kursdag eller får man kuska till Härnösand om man får slut på soppa.

Man kan klara sig på en fulltank om man kör lungt!:näsblod Men det vill man oftast inte göra efter ett tag:yoparty

Så en liten påfyllning kan behövas:tummenupp
Du har möjlighet att åka iväg och tanka på den 1 timme långa lunchen vi har (det är ca 7 km till Härnösand) annars har jag liksom dom flesta som åker bil och buss extradunkar som du kan få köpa dyra droppar ur:yoparty

Välkommna till banan Per

Last edited:

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR
Fråga 1.
Om man kör bil med hojen på ett släp dit, kan man då lämna hojen och släpet bakom några grindar under natten för att bara ta med sig bilen till hotellet?

Fråga 2.
OM man bara annmäler sig till lördages körning och då inser att man kan inte låta bli att även köra på söndag. Kan man då anmäla sig till det under lördagen?
Antar det då man läser inläggen här uppe, men man vill ju vara säker.

MVH David

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Fråga 1.
Om man kör bil med hojen på ett släp dit, kan man då lämna hojen och släpet bakom några grindar under natten för att bara ta med sig bilen till hotellet?

Fråga 2.
OM man bara annmäler sig till lördages körning och då inser att man kan inte låta bli att även köra på söndag. Kan man då anmäla sig till det under lördagen?
Antar det då man läser inläggen här uppe, men man vill ju vara säker.

MVH David

Fråga 1:

Vi brukar lämna hojar och släp, men vi låser ordentligt med flera lås och kedjor i släpen...sen hjälper det ju att jag lämnar mina 18 Dobermans kedjade i hojarna... men det är ett h-vete att få hundarna att sluta vakta på morgonen...:)

Fråga 2: Japp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vad har ni beställt för väder tills på söndag? Jag kännde idag att 25ºC och gassande sol gjorde att det blev krångligt att ta sig ur stället :p
Kanske får ge fan i att öppna det helt enkelt tills man kommer hem ;)

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Fan vad skoj det var idag! Sjukt bra arrangerat... jag tycker man fick jäkligt mycket "bang for the buck"

Om alla som var med i år tar med sig en till vän till nästa år så slipper SMC lägga ner BKK/SHK på mittsverige. Jag ska ta med minst 2 nya vänner!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati