Hej på er!
Jag startar min första byggtråd, dels för att dela med mig av mitt arbete men också för att få en del hjälp av er bandagsåkare som är lite äldre än mig och minns mer av 90-talet.
Jag har kört hoj i ca 8 år, började åka bandagar för 3 år sedan och är helt fast i det nu. Körde motocross när jag var yngre men med en del skador var jag tvungen att sluta med det, nu har jag hittat roadracing och det är samma glädje i den aktiviteten och än så länge klarar min kropp av det
Råkade komma över den här hojen i en tvåtaktstråd här på SH hösten 2017, hade aldrig hört talas om den tidigare men tyckte ju att en riktig 2taktsräser är det häftigaste som finns.
Drog iväg ett mejl till ägaren och efter en kort budgivning där jag bjöd högst, så var det bara koppla på släpvagnen och åka nästan 60 mil för att hämta den.
Hade ganska lite information om hojen och vad den hade råkat ut för tidigare, den var ju vurpad på högersidan men det var bara några av kåporna som tagit stryk och såg inte ut att vara mycket att göra för att få den körklar. Trodde vid detta laget att jag kunde ha den färdig till våren 2018, riktigt så blev det ju inte..
Satte genast igång att plocka ner kåpor mm, sammanställde en lista på prylar som saknades eller behövde bytas ut mot nya.
Plockade loss förgasarna och rengjorde dom noga, de såg riktigt fina ut.
Efter första snabba omgången på hojen såg allt fortfarande riktigt bra ut.
Blev medlem på det engelska RGV250 forumet där jag fick massor med hjälp vart man kunde beställa reservdelar till den. Finns fortfarande en hel del original reservdelar att köpa direkt från Suzuki t.ex. men billigast har jag handlat från Megazip.net
Vet inte om hojen förvarats utomhus en tid eller så för en del såg riktigt trist ut.
Var bara att ta ur motorn och rengöra allt ordentligt, smidigt att motorn inte väger så mycket. ca 20 kilo nånting?
Jag startar min första byggtråd, dels för att dela med mig av mitt arbete men också för att få en del hjälp av er bandagsåkare som är lite äldre än mig och minns mer av 90-talet.
Jag har kört hoj i ca 8 år, började åka bandagar för 3 år sedan och är helt fast i det nu. Körde motocross när jag var yngre men med en del skador var jag tvungen att sluta med det, nu har jag hittat roadracing och det är samma glädje i den aktiviteten och än så länge klarar min kropp av det
Råkade komma över den här hojen i en tvåtaktstråd här på SH hösten 2017, hade aldrig hört talas om den tidigare men tyckte ju att en riktig 2taktsräser är det häftigaste som finns.
Drog iväg ett mejl till ägaren och efter en kort budgivning där jag bjöd högst, så var det bara koppla på släpvagnen och åka nästan 60 mil för att hämta den.
Hade ganska lite information om hojen och vad den hade råkat ut för tidigare, den var ju vurpad på högersidan men det var bara några av kåporna som tagit stryk och såg inte ut att vara mycket att göra för att få den körklar. Trodde vid detta laget att jag kunde ha den färdig till våren 2018, riktigt så blev det ju inte..
Satte genast igång att plocka ner kåpor mm, sammanställde en lista på prylar som saknades eller behövde bytas ut mot nya.
Plockade loss förgasarna och rengjorde dom noga, de såg riktigt fina ut.
Efter första snabba omgången på hojen såg allt fortfarande riktigt bra ut.
Blev medlem på det engelska RGV250 forumet där jag fick massor med hjälp vart man kunde beställa reservdelar till den. Finns fortfarande en hel del original reservdelar att köpa direkt från Suzuki t.ex. men billigast har jag handlat från Megazip.net
Vet inte om hojen förvarats utomhus en tid eller så för en del såg riktigt trist ut.
Var bara att ta ur motorn och rengöra allt ordentligt, smidigt att motorn inte väger så mycket. ca 20 kilo nånting?