Jag har, efter väldigt mycket letande, hittat en leverantör av racekåpor till den här ovanliga modellen.
länk / namn ?
Trillade över en video på YT, där det såg så enkelt ut så jag gjorde samma jobb på mina rör.
Det var väldigt tidsödande arbete men jag gillar resultatet
Som jag har förstått det var det miljöregler som satte stopp för försäljningen av motorcyklarna.
Cross/enduro, båtmotorer och snöskotrar kan ju anses som tävlingsfordon och därmed kom de runt reglerna.
Även motocross hojar med 2takts motorer minskade ju oerhört mycket iom att Kalifornien, där stor del av försäljningen sker, i början av 2000 talet införde nya avgasregler även kring oregistrerade tävlingsfordon.
Framförallt var det europeiska tillverkare, läs KTM, som behöll 2taktare eftersom de kanske inte hade lika stora marknadsandelar i crossförsäljningen på den tiden. Samt att KTM i början på 2000 talet byggde rätt dåliga 4taktare som ingen ville köpa.
Tvätta clipset och länksidan med aceton och limma med silikon. Jag har nitat mina senaste kedjor, men jag tycker inte att det är skitenkelt att få det perfekt. Det är lätt att bli lite girig och klämma lite till, sen har man tryckt till o-ringarna lite för hårt och besvikelsen blossar upp.
Ett BRA tips! Tvätta äckligt noga med just aceton, välj en fin, röd RTV silicon, så har du dessutom mkt lätt att hitta låset när du vill greja nästa gång. Smeta in hela clipsets utsida efter monteringen. Clipsets öppna sida "bakåt" i kedjans färdriktning såklart.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|