Kan ju försöka knåpa ihop ett inlägg till om projektet så det blir lite mer up to date.
Hela september och delar av oktober gick åt att flytta.
Sålde min lägenhet och flyttade till en annan hyresrätt i väntan på att köpa hus.
Jobbade lite med inställningarna av förgasarna, hade en del problem med att den endast gick på en cylinder mm. Vääldigt känsligt att luftskruvarna är rätt inställda.
Fortfarande ingen kabelhärva(faktum är att den inte har dykt upp än idag). Jag hade inte så mycket att jobba med och tänkte att en liten provkörning vore på sin plats.
Köpte ett par Continental Contiattack däck som jag blivit tipsad om av min lokala däckguru. Många som åker med dom på supermotard som har liknande effekt och varit mycket nöjda. Valde dock inte SMs modellen eftersom de hade lågt hastighetsindex. Vill ju ändå nå 200 km/h utan att vara orolig för däcken.
Allting ser ju gott ut med nya däck och rena fälgar.
Mekade på ett nytt 520 drivpaket, trodde jag, hade fått fel framdrev
Fick det utbytt mot rätt men det tog ju nån vecka extra att få det.
Detsamma gällde allt annat som köptes under hösten.
Köpte renoveringskit till bromsarna, nya tätningar till både bromspump och oken.
Men allting var slut hos leverantören och fick beställas ifrån Japan. Det tog månader att få grejjerna.
Det är först nu denna veckan som sakerna har börjat trilla in på posten så jag ska fota de sakerna som köpts och sammanställa en liten lista på vad mer som behöver göras för att få hojen färdig.
Jag har t.ex. fortfarande inga kåpor. De som satt på hojen när den köptes var ganska skadade samt att jag vill ha racekåpor helst. Det har visat sig vara svårt att hitta.
Fick ett tips om en sida i Japan som säljer dom men vet inte om jag vågar beställa därifrån, man fattar ju ingenting av texten på hemsidan liksom.
Ett andra alternativ är att köra med några andra slags racekåpor, typ TYGA eller liknande. Har ni tips på billiga glasfiber/plast kåpor så hojta gärna till.