Blaj blaj annonser - vilket skit

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
...(som du ser så upptäcker jag dem) och jag stör mig på dessa annonser för det är inte intressant. Eftersom detta är ett MC-forum där alla diskussioner skall vara MC-relaterade då borde annonseringen vara så också (enligt min personliga åsikt).

Så länge de betalar för en intressant målgrupp (vilket vi är; som generella höginkomsttagarsinglar med sakfetish och pengar nog att köpa jävla pipor för tiotusentals pengar.,.).

Istället för att du betalar för relevant konsumentupplysning, så får de annonsera med dildos om de tror att nån här vill ha en sån..

Eller blir du arg på HM för skyltarna på stan också? Du går ju säkert inte på gatorna för att köpa BH:ar?

Dominator-Rocks

Guest
Som redan nämnts... Adblock plus

:tummenupp

Tänk om det funnits ett likande tilläg till den vanliga tv´n :mad:

Installera skiten och sluta gnäll!

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Är det bara med Firefox som AdBlock fungerar...?

KentW

Yes!

Helt klart värt att byta från Exploder till FireFox bara för den plugin:en!

Jag blir galen när jag försöker surfa med annan webläsare numera!

PS! Du kan ju köra både parallellt om du vill - måste inte välja endast en!

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Palmas --> Ta ett chillpill eller så börjar du betala för att vara på SH!

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Det var många som lackade ur på det jag skrev under kvällen. :tummenupp Det finns tydligen hög acceptans för att vilken annonsering som helst ska dyka upp här på forumet vilket är bra för forumägaren.

Så länge de betalar för en intressant målgrupp (vilket vi är; som generella höginkomsttagarsinglar med sakfetish och pengar nog att köpa jävla pipor för tiotusentals pengar.,.).

Istället för att du betalar för relevant konsumentupplysning, så får de annonsera med dildos om de tror att nån här vill ha en sån..

Eller blir du arg på HM för skyltarna på stan också? Du går ju säkert inte på gatorna för att köpa BH:ar?
Klart vi är en intressant målgrupp, i varje fall för de som säljer MC- och teknikprodukter. Jag upprepar det jag skrev tidigare, jag har full förståelse för att man vill ta in annonser, det kostar pengar att driva forumet och det finns en god möjlighet att tjäna pengar på annonseringen. Swedie har ju drivit sin road racing-satsning genom intäkterna vilket jag beundrar honom för. Sedan fick han säkert en bra slant när han sålde sajten vilket han också har förtjänat.

Det jag inte ville var att det skulle annonseras liknande Aftonbladet vilket jag tycker är jäkligt tradigt. Jag skulle förmodligen sluta använda forumet lika mycket som jag gör nu om den typen av annonser skulle öka vilket jag svarade Swedie.
Som redan nämnts... Adblock plus

:tummenupp

Tänk om det funnits ett likande tilläg till den vanliga tv´n :mad:

Installera skiten och sluta gnäll!
Jag gnäller hur mycket jag vill men jag kommer nog att installera Adblock. Firefox har jag redan men jag hade inte koll på den möjligheten så jag tackar för tipset. :tummenupp

Sluta bli så upprörd förresten, det verkar som ni tycker jag har svurit i kyrkan.:va
Palmas --> Ta ett chillpill eller så börjar du betala för att vara på SH!
Jag är inte speciellt uppretad så det är lugnt. Allt på internet ska ju vara gratis så varför betala för SH.:rolleyes:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Klart vi är en intressant målgrupp, i varje fall för de som säljer MC- och teknikprodukter. Jag upprepar det jag skrev tidigare, jag har full förståelse för att man vill ta in annonser, det kostar pengar att driva forumet och det finns en god möjlighet att tjäna pengar på annonseringen.

Jag vet inte hur ditt liv ser ut. Men de flesta på det här forat som åker sporthojar för (minst) närmare sexsiffriga belopp lever inte enbart för det. De åker inte ZX10, äter havregrynsgröt, tittar på grannens TV genom en ärvd kikare, bor i hyresrätt, plankar på bussen, går i ärvda kläder och har koll på tiden i sin 2:a generationens mobiltelefon.

Många är tvärtom kapitalstarka singlar med prylbögeri-gener som lägger massa pengar på hojintresset, bland annat.

Hur lätt tror du att det är få en så klockren målgrupp för en annonsör?

Och nej, du klargjorde tydligt i ett av de tidigare inläggen att annonsering för icke hojrelaterade varor var förkastligt.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Störs inte så mkt av annonserna så länge jag inte får sådana där popup fönster som det är på kvällsblaskorna sidor.

Såklart jag tycker Swedie ska ha rätt att tjäna pengar på sin sida som han startade för länge sedan, så mkt tid som han har lagt ner på sidan. Vi är bekväma med att gratis är gott så varför mage att klaga, då är det bara att regga sig på Bike eller t,ex fastbikes om det känns bättre. Vet ej hur Bike,s foruk fungerar nu för tiden men är aldrig där.

Än så länge verkar det flyta på bra på.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...