Blaj blaj annonser - vilket skit

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Finns det möjlighet att direkt stödja sajten som privatperson?

Hade varit intressant att se hur stor del som kommer som direktfinansiering av medlemmar och av spons. Som två staplar t.ex. Detta kanske redan finns?

Dock så minskar mitt intresse av att stödja en sajt med mina egna pengar då den ägs av en företag med vinstintresse. Visst, ingen driver en sajt med förlustintresse men ett företag kan lätt förlora kontakten med medlemmarna om det inte styrs av någon som är väldigt engagerad. T.ex så är det lätt att överexponera företagen som sponsrar och då ser man till slut inte skogen för alla träden.

Tycker det är en kanonsajt och man häckar här många timmar i veckan. Dock är det lätt att förstöra om inte medlemmarna får vara med och synas.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
EDIT: Ville bara tillstå att de nya annonserna som kommer upp som en helsida och kan klickas bort först efter 5sek är OTROLIGT irriterande och får mig att inte besöka sidan igen!

Det är det som reklammakarna kallar "utveckling"..........jag har precis
avslutat ett "abbonemang" på ett e-mail utskick som infört den typen av
reklam....den första var för Eurocard..."kortet" for runt med koppling till musen
och gick inte att få bort förrän efter en stund.

Tack och adjö...till både utskicket...OCH mitt Eurocard!

Det har gått så långt att när man tittar på nån av de reklamfinansierade
kanalerna så blir man automatiskt pissnödig när reklamen kommer.

KentW

En annan sak som borde gå att lösa enkelt........

När man startar SH så syns de senaste annonserna längst UPP till höger för
att sen när sajten är laddad hamna nästan längst NER till höger......!?

Varför inte låta den ligga kvar längst upp.....?

Riktigt irriterande när man ser en annons man tycker intressant och "klickar"
på den så kommer annonsen som ligger "bakom" upp istället...!?

KentW

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Det är ett tekniskt problem då annonserna tidigare laddades först av allt och sen laddades sidan. Detta gjorde att sidan var vit i 3-5 sekunder (längre i vissa fall) och därefter kom innehållet upp. Detta klagades det MYCKET på, tills en lösning hittades. Det är den lösning du ser nu.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Känns som att Landbrokes har hemskt mkt med MC eller "datanörd-prylar" att göra..
not..
finns på förstasidan..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Känns som att Landbrokes har hemskt mkt med MC eller "datanörd-prylar" att göra..
not..
finns på förstasidan..
Läs även: "Därmed behövs en sådan här s.k "in house"-banner som gör reklam om det egna nätverket (och ibland annat junk)."

Eller vad handlar ditt påstående egentligen om?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
En annan sak som borde gå att lösa enkelt........

Riktigt irriterande när man ser en annons man tycker intressant och "klickar"
på den så kommer annonsen som ligger "bakom" upp istället...!?

KentW
Jag skulle också gärna ha köp/säljannonserna längst uppe till höger så man slipper scrolla en massa. Det var så för länge sedan men man kanske acceptera att det är lite reklam ivägen när man ska köpa grejor bland privatannonserna.

Orsaken till att jag uppmärksammade de annonser jag klagar över nu är att jag går in på köp/säljdelen rätt frekvent och därför såg dem.

Har ingen ad-blocker som de mer slipade här på forumet har..

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Läs även: "Därmed behövs en sådan här s.k "in house"-banner som gör reklam om det egna nätverket (och ibland annat junk)."

Eller vad handlar ditt påstående egentligen om?
Men det som uppstått (1 vecka sedan) är att det enbart är 1 annonsplats som visar sådana annonser som inte är direkt MC-relaterat, men kan vara intressant då gruppen människor på denna sajt troligen är tekniskt intresserade, eller lite av datanördar som kan tycka det vore intressant att se vad t.ex PC Gamer erbjuder.

de va de ja skrev om..

bryr mig inte om banners..har program som tar bort sånt.. orka slöa ner sidor ännu mer
reklam är givetvis nödvändigt för sidans överlevnad.. det hoppas ja alla förstår..
håll de på denna nivån så e de väl helt ok me mig.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Tänker inte så mycket på reklamen som den är nu. Bara annonserna ligger snyggt och inte är störande som popup eller de som måste visas 5 sekunder innan de försvinner så är det väl ingen fara? Jag har hellre ett bra och snabbt SH med reklam än ett långsamt. Det har varit för mycket gråtande över SH de senaste månaderna, jag tycker Swedie sköter det bra och ska ha eloge! :tummenupp

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
tycker sporthoj sidan överlag sedan ägarbytet blivit/känns mer komerciell och existerar med ett syfte, att dra in så mycket pengar till ägaren av sidan som möjligt. "känslan" över hela sporthoj.com som var innan ägarbytet är borta.
kan dock ej beskriva den känslan bättre än att innan ägarbytet så hängde man här och sidan var till för att vi har samma intresse och inga som hellst direkta tjäna pengar anledningar till att hålla sidan igång. efter ägarbytet så ersattes den känslan med en tjäna pengar känsla som prioritet nr1 och snacka skit och ha skoj som prioritet nr2.
tjäna pengar fanns det säkert intresse av innan ägarbytet, men det kändes ej som det primära att göra för ägaren av denna sidan.

hoppas ni som läser detta förstår vad jag menar och vill få fram.

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
tycker sporthoj sidan överlag sedan ägarbytet blivit/känns mer komerciell och existerar med ett syfte, att dra in så mycket pengar till ägaren av sidan som möjligt.

hoppas ni som läser detta förstår vad jag menar och vill få fram.

Jupp, att "Ägaren" vill tjäna pengar. Skulle jag med vilja efter många ÅRS slit och VE, det är fan upp till alla användare att göra sidan till vad den är :huvet

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Jag har jobbat tätt med annonssäljare för webb länge. Jag kan räkna annonser, placeringar, ytor, format, bokningar, kostnader, intäkter, rabatter osv. Jag tycker annonseringen på SH funkar bra och verkar genomtänkt, har sett andra annonsnätverk där annonsörerna fått fria händer "in the name of money", inte bra. Annonser som är mc-relaterade är alltid intressanta.

Men något som jag skulle vilja se mer av (japp önskemål) är dealar med annonsörerna, ex. 10% rabatt på däck om man säjer att man kommer från SH, osv! Det skulle ge tillbaks lite åt medlemmarna :tummenupp

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ok då är jag med :tummenupp

Jag tog det lite mer som du tyckte jag var gnällig (vilket jag är) och bita ihop och acceptera det hela men nu är jag med på hur du menade.

mjaa, egentligen tycker ju jag att du är det. och det väldigt mycket.

jag har haft långa diskussioner med din familj om detta och har också en del lösningar på detta problem, som tydligen jag inte är ensam om. jag tror mycket väl att det kan bli en egen tråd helt enkelt. häng framför datorn så lär du märka det.

:näsblod

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Jag har full förståelse för att sidor behöver intäkter i form av reklam.

Jag som person har dock synnerligen svårt för just all irriterande reklam i flash, java och allt vad skiten heter - ni som inte har svart bälte i Visual Basic förstår nog vad jag menar - den där färggranna skitreklamen som rör på sig, ibland är det halva filmer som spelas upp och ibland följer en jefla reklamruta med muspekaren var man än drar den.

Segar ned som satan!

Sedan jag installerat Firefox+AdBlock plus njuter jag av hyfsat läsbara sidor med minimalt krims-krams som bara dem annars behöver en 4-kärnig processor för driften.

Dessutom slipper jag 27 popupfönster med reklam som bara får mig att INTE vilja nyttja tjänsten/varan.

Enkel reklam som inte stör för mycket är helt OK.

Just nu ser jag INGEN reklam över huvud taget på Sporthoj - vilket känns rätt skönt för mig och mitt surfande i alla fall. Kanske illa för Sporthoj.com - men tyvärr går det inte att surfa längre utan nämnda program för att få bort störande reklam...

Bifogat

• SH.jpg
    SH.jpg
    209.8 KB · Visningar: 63
Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Lite som att om du är på en bögsida så vill du inte se reklam för heterosexuellt sex?

Underbart :D

Finns det möjlighet att direkt stödja sajten som privatperson?

Hade varit intressant att se hur stor del som kommer som direktfinansiering av medlemmar och av spons. Som två staplar t.ex. Detta kanske redan finns?

Dock så minskar mitt intresse av att stödja en sajt med mina egna pengar då den ägs av en företag med vinstintresse. Visst, ingen driver en sajt med förlustintresse men ett företag kan lätt förlora kontakten med medlemmarna om det inte styrs av någon som är väldigt engagerad. T.ex så är det lätt att överexponera företagen som sponsrar och då ser man till slut inte skogen för alla träden.

Tycker det är en kanonsajt och man häckar här många timmar i veckan. Dock är det lätt att förstöra om inte medlemmarna får vara med och synas.

Bra skrivet:tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Klart dom har med MC att göra.
Du kan ju betta på Moto-Gp, Speedway och annan mc-sport. :tungan

Sen är ju betting och nätpoker mm typiska WT-intressen. Precis som japanska litersporthojar. Så det är ju inte så konstigt att ladbrokes annonserar på SH

Kneedrag

Guest
Jag stör mig inte på de mc-relaterade annonserna, tycker att det är bra att de är lätt-tillgängliga nu när det är julklappsshopping tider för mc-grejer.:)

Den ej mc-relaterade annonsen ,stör inte mig ,men blir det fler sådana och mindre mc-relaterade annonser så får se vad framtiden visar

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Sedan jag installerat Firefox+AdBlock plus njuter jag av hyfsat läsbara sidor med minimalt krims-krams som bara dem annars behöver en 4-kärnig processor för driften.

Är det bara med Firefox som AdBlock fungerar...?

KentW

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...