Du kan med fördel ringa TL-racing och ställa frågorna till dem så får du alla svar du vill ha. De vet vilket däck som passar din typ av hoj på den aktuella banan beroende på vädret.
OK, det är såpass. Tackar!
Jag kommer satsa på GP-racer. Tydligen samma profil och karaktär som tl-däcken men 1000:- billigare. Dom klarar inte racetempo (typ 1.08) för länge, då blir dom för varma men så fort åker inte jag så det blir nog finfint
Jag undrar om någon har tips till en Rookie, jag är ute efter Dunlop N-tec.
Ska köra på gelleråsen på Bike Week som blir mitt första tävlings-race.
Har hört av många att det är Dunlop N-tec som gäller, vilket däck räcker för mig som vill har bra grepp, livslängd och är nybörjare.. Jag kör en Yamaha R6 2008, nöter säkert långt ifrån lika mycket däck som ni gör som kör 1000cc. Vore jättetacksam om någon med erfarenhet vill dela med sig, tänkte ringa till TL-racing och beställa inom kort.
Tack på förhand!
Nu när pundet nästan är gratis, vart i UK köper man dom till bäst pris?
Nu när pundet nästan är gratis, vart i UK köper man dom till bäst pris?
Går inte. Allokerade marknader.
Fast det där tror ju Öhlins också på, trots att det är hur enkelt som helst att ta sig runt det.
Så, frågan kvarstår. Vart i UK köper man KR-däcken till bäst pris?
Jag köpte billiga Dunlop i depån förra året och de var inköpta i England via nätet så visst går det för den som vill.
Har letat i min teflonhjärna och de var nog köpta av en utländsk bandagsarrangör när jag tänker efter (jag köpte alltså av han som köpt av dem). Att beställa från England skulle dock inte vara några problem så länge volymerna inte var för stor (tror de hade ett max antal per beställning).Helt säker?
Fick du se kvitto eller fick du hänvisning till hemsida?
Jag har åkt på gp-räser tidigare och greppet räcker för den farten jag har för tillfället. Om jag helt plötsligt börjar åka fort som fan på mitt första räjs så får jag handla ännu bättre sulor Någon vis man (Skalman) sa en gång att man klipper två sek på sitt PB på ren skräck när man kör sitt första räjs så man vet ju inte
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|