Inget för en slarver!
Helt plötsligt förstår jag varför jag inte kör hoj på bana.
Man måste ju ha dator eller ny modern mobil, och köpt dyra däckprogrammet!
Och sedan ska all infon matas in. Matchvikt förare och hoj. Viktfördelning fram och bak. Tempen i asfalten, antal böjar, längden på dessa och hur hårt svänger de och är de doserade. Effekten i motorn, humöret på föraren i termen ( mjuk handled upp till brutal gasjävel!) gradering 1 till 10. Programmet vill ochså veta vrid-momentet på motorn och under vilka vartal och efter detta knoppar du in dagens utväxling. När alla dessa väljdäckparametrar är inknoppade måste du gå till respektive däcktillverkares hemsida för att uppdatera dig om respektive dagens däckblandning. Jag har säkert nu glömt någon info som ska in i programmet så jag skulle alldrig få några råd!
Läser ibland att de är enhetsdäck för alla i klassen, de måste ju vara lite till hjälp.
Vilken hemsk djungel utav gummi och kemikalier ni har hamnat, har miljöförvaltningen kollat så ämnena/tillsatserna inte påverkar miljön för mycket.............. för mycket........... ja så känns det att ni har det nu.
Jag minns när jag började med dragracing för sjukt många år sedan, ett råd jag fick......... börja aldrig med Nitrometan, just då tog jag inte rådet på rätt sätt, tänkte jävla viktigpetter! Men jag har lytt rådet, Nitrometan är jättedyrt och extreemt komplicerat att hantera inuti ett förbränningsrum. Välja rätt däck är ju omöjligt, för även om det går bra..... kunde ju ett annat val göra, ja vad-då!
Att välja ett däck..... varför måste de göra det så svårt = dyrt. Till slut håller man ju bara på med stora däckvalet.
Hej mc-knuttar, banåkargrabbar/killar/gubbar. Jag vet att ni har kul. Och önskar att jag vore lite yngre, så jag behövde grubbla lite över däckvalet jag med!
Med vänliga hojtankar-hälsningar Tony