Nr:18
Snabbare än Don Queer
Fanns nog senare oxå, fanns dom som körde på dom i år!
Jag har inte hittat dom i listorna de senaste åren i alla fall. Hade gärna kört på dom, sjukt bra blandning var det.
Fanns nog senare oxå, fanns dom som körde på dom i år!
Framdäcken(6743) är stämplat från år 2010 och bakdäcket(6854) är ett 2011-däck.
Sen har jag ett nytt fram(6680) från 2008 liggandes också.
Jag är en amatöråkare som sagt och det känns väl lite som någon av er skrev - de e bare o åk!. Alla dessa däck i världsklass när det gäller kvalitet så hur svårt kan de va
Däremot är det ju synd om jag tar med mig helt fel typ av däck ned till ett varmt Mugello i Påsk för att köra hela 3 dagar.
Jag har inte hittat dom i listorna de senaste åren i alla fall. Hade gärna kört på dom, sjukt bra blandning var det.
Framdäcken(6743 125/80) är stämplat från år 2010
bakdäcket(6854 195/65)) är ett 2011-däck.
Sen har jag ett nytt fram(6680 125/80) från 2008 liggandes också.
Jag är en amatöråkare som sagt och det känns väl lite som någon av er skrev - de e bare o åk!. Alla dessa däck i världsklass när det gäller kvalitet så hur svårt kan de va
Däremot är det ju synd om jag tar med mig helt fel typ av däck ned till ett varmt Mugello i Påsk för att köra hela 3 dagar.
Nej, det går inte sönder för att det är varmare. 6854 funkar utmärkt här i Sverige, såväl på varm som kall bana. Vi har kört det hela säsongen 2011, både på vår sommar och höst.
6743 funkar också ok, men jag skulle av hållbarhetsskäl välja medium fram. Soft funkar på sprintrace, men håller inte så länge.
Varför får jag denna orörda/onötta kant på mina bakdäck? Det är dunlop 8854, 190/55-17 och jag har kört med 1.5bar i varmtryck.
View attachment 369889
View attachment 369890
Är det som alla säger att dunlop bara är skit i år?[/QUOTEI
Du får börja lägga ner ordentligt
Du får börja lägga ner ordentligt
Hej, vad har ni kört i år? 8854 eller 8838? Håller 8854 lika bra som 6854 i alla väder eller behöver man 8838 vid lägre temperaturer?
Varför får jag denna orörda/onötta kant på mina bakdäck? Det är dunlop 8854, 190/55-17 och jag har kört med 1.5bar i varmtryck.
View attachment 369889
View attachment 369890
Är det som alla säger att dunlop bara är skit i år?
Min gissning.
Ställ höjden fram/bak, de profilerna du har på lirar inte med inställningen på hojen.
För hög bak/låg fram, om du nu lägger ner ordentligt......
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|