Blandningar Dunlop NTEC Slicks (sammanställning)

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Framdäcken(6743) är stämplat från år 2010 och bakdäcket(6854) är ett 2011-däck.
Sen har jag ett nytt fram(6680) från 2008 liggandes också.

Jag är en amatöråkare som sagt och det känns väl lite som någon av er skrev - de e bare o åk!. Alla dessa däck i världsklass när det gäller kvalitet så hur svårt kan de va :rolleyes:

Däremot är det ju synd om jag tar med mig helt fel typ av däck ned till ett varmt Mugello i Påsk för att köra hela 3 dagar.

Haru råd o köra på Mugello i påsk o ha en bmw, så har du nog råd o köpa ett set nya däck där nere om det skulle skita sig ska du se ;):krama
En annan får ligga hemma o pilla naveludd i vintermörkret!
 

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
Jag har inte hittat dom i listorna de senaste åren i alla fall. Hade gärna kört på dom, sjukt bra blandning var det.

Det är ju därför dom inte finns. Dom var ju för bra och räckte alldeles för länge!
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Framdäcken(6743 125/80) är stämplat från år 2010
bakdäcket(6854 195/65)) är ett 2011-däck.
Sen har jag ett nytt fram(6680 125/80) från 2008 liggandes också.

Jag är en amatöråkare som sagt och det känns väl lite som någon av er skrev - de e bare o åk!. Alla dessa däck i världsklass när det gäller kvalitet så hur svårt kan de va :rolleyes:

Däremot är det ju synd om jag tar med mig helt fel typ av däck ned till ett varmt Mugello i Påsk för att köra hela 3 dagar.

Peter, vi har ju diskuterat detta förut.. 2012 måste du ha däck som är stämplade 2012:krama, däcken du köpte är gammla nu:rolleyes: Sälj dom billigt till mig. Nu har du ju hela garaget fullt med Pirelli?? hur ska detta sluta:D

Som Stenmark sa - de bara å åk....och ju mer jag tränar, desto mer tur har jag
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Dunlop slick 2012

2012

120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (6743) soft
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (6813) medum/soft
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (302) medium

195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (7827) soft
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (7882) soft/medium
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (7813) medium/soft
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (3712 o. 7712) medium
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (3854 o. 6854) medium/hard (and 8854)
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (6855) hard (Endurance)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Har mailat TL racing och frågat ang Dunlop Slick KR108 (6855) hard (Endurance) däcken.
Just den benämningen finns inte, det är 8838 som gäller.
Lite förvirrad.
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
2012 FRONT
===============================


120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (8813) medum/soft, ersätter 6813
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (302) medium

2012 REAR
===============================


195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (4902) medium/soft, ersätter 7712
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8854) medium, ersätter 6854
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8838) medium/hard, motvarighet till gamla 6838
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag har ett 6854 (195/65) som ska köras slut på snart. Det enda friska framdäcket (125/80) jag har är av 6671-sorten, som är med/hard. Kommer den kombinationen att fungera, eller kommer det att kännas konstigt/bli för dåligt grepp fram? Jag vill inte gärna riskera att fram släpper först antingen i kurvor eller bromsning in i böj så att säga.
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Kanske är det olika i resten av Europa och Sverige.... TL kan ju inte ta hem alla blandningar....

120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (8743/6743) soft
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (8813/6813) medium/soft
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (343/6817) medium
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (302) medium/hard
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (717) hard

195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8827/7827) soft
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (7882) soft/medium
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (4902/7813/7704) medium/soft
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (4886/7712/3712) medium
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8854/6854/3854) medium/hard
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8838/6855/6838) hard (Endurance)
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
TL har 302/343/8813 fram i år och 4886/8854/8838 bak
 
Last edited:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Nej, det går inte sönder för att det är varmare. 6854 funkar utmärkt här i Sverige, såväl på varm som kall bana. Vi har kört det hela säsongen 2011, både på vår sommar och höst.
6743 funkar också ok, men jag skulle av hållbarhetsskäl välja medium fram. Soft funkar på sprintrace, men håller inte så länge.

Hej, vad har ni kört i år? 8854 eller 8838? Håller 8854 lika bra som 6854 i alla väder eller behöver man 8838 vid lägre temperaturer?
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Varför får jag denna orörda/onötta kant på mina bakdäck? Det är dunlop 8854, 190/55-17 och jag har kört med 1.5bar i varmtryck.

PA120005.jpg

PA120004.jpg
Är det som alla säger att dunlop bara är skit i år?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hej, vad har ni kört i år? 8854 eller 8838? Håller 8854 lika bra som 6854 i alla väder eller behöver man 8838 vid lägre temperaturer?

Vi körde med 8838 hela året, funkade kanon. Testade 8854 på Mugello, men det höll inte så länge, och jag åkte inte fort nog för att utnyttja det extra fästet.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Varför får jag denna orörda/onötta kant på mina bakdäck? Det är dunlop 8854, 190/55-17 och jag har kört med 1.5bar i varmtryck.

View attachment 369889

View attachment 369890
Är det som alla säger att dunlop bara är skit i år?

Min gissning.
Ställ höjden fram/bak, de profilerna du har på lirar inte med inställningen på hojen.

För hög bak/låg fram, om du nu lägger ner ordentligt......
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Förklara gärna! Jag har höjt den ganska mycket bak och den blev mycket bättre än när bakdämparen(öhlin) var i std längd. Hojen var knappt körbar när bakdämparen var i "orginallängd". Med max fjäderförspänning samt längd bak så blev hojen mycket bättre, den går att köra, men långt ifrån bra.
Min gissning.
Ställ höjden fram/bak, de profilerna du har på lirar inte med inställningen på hojen.

För hög bak/låg fram, om du nu lägger ner ordentligt......
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top