Blev påkörd idag

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Miss_Orchidee skrev:
bara av princip tycker jag att hon som körde på dig ska pröjsa för den....dock lite meningslöst att komma dragandes med en räkning på 50 spän kanske :rofl
Nu var det ju en han som körde på, hon var ju helt oskyldig till händelsen.
CalleE skrev:
Blir det meningsskiljaktigheter så tillkallar man polis. Skadeanmälan upprättas på plats.
Gärna ska man ta in polis iallafall så att det rapporteras om händelsen.
Blä för folk som måste blanda in snuten i krockar, allra helst ska det ske på essingeleden i rusningstrafik så ingen kan flytta på bilarna på minst en halvtimme. det är väl förfan bara att klottra ner vad som hänt på första bästa papper, helst standardmallen som finns att hämta på försbolag, bilprovning eller polis.
Skälla på varann vid olyckan är inte speciellt konstruktivt heller, kontrollera skadorna byt körkortsnummer och telnr skriv upp vad som hänt och skador skicka in uppgifterna till respektive bolag...klart.

Edit* another quote

Last edited:

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Denna typ av krasch är mitt skräckscenario...Bli klämd mellan två bilar. Jag ligger ALLTID lite till vänster eller höger om framförvarande för att inte hamna emellan. Man blir ju mörkrädd när man har 1,5 ton 2 meter bakom.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vid olycka, alltid tillkalla polis, ge fan i att fundera på annat, om inte polis varit på plats KAN försäkringsbolagen ge fan i att ge dej nåt alls trots den "skyldiges" skriftliga erkännande. Det är ett jäääävla tjafsande med dom innan de "ger med sig" annars, fick själv tjata/ringa i två månaders tid innan det hände nåt alls, hade polisen varit där att det blivit avklarat samma vecka.

ALLTID kalla på polis
ALLTID skriva skadeanmälan
ALLTID åka till sjukhuset för kontroll

Kroppskador kan komma att kännas av först flera veckor efter olyckan så om du inte har varit på sjukan direkt efter olyckan så är du rökt när det gäller försäkringsfrågor.

Tänk på det nästa gång ni är med i en olycka.

EDIT: Sen om det är folk som skrivit samma förut så är det väl bara bra att du/ni får läsa det flera gånger så det kanske fastnar....

//Håkan

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Allmän fråga eftersom flera vill ha in polis:
Funkar det verkligen ute i landet?
Ringer du efter en polis i Sthl ex. så rekomenderar dom er att alt1: vänta i minst en timme. alt2: ger adressen till närmaste station där du kan anmäla händelsen.
Detta givetvis vid olyckor utan personskador/ambulans. Då funkar det och polisen kommer direkt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
farmerlip skrev:
Denna typ av krasch är mitt skräckscenario...Bli klämd mellan två bilar. Jag ligger ALLTID lite till vänster eller höger om framförvarande för att inte hamna emellan. Man blir ju mörkrädd när man har 1,5 ton 2 meter bakom.

Jag brukar blinka en del med bromsljuset genom en jävla massa duttande på fotbromsen när folk bakom liger för nära.. Det brukar få dem att lugna sig en aning. Mardrömmen som sagt är just att bli påkörd bakifrån.

Hoppas som sagt du inte dragit på dig några skador som visar sig längre fram och att du får fason på hojen snabbt och utan hål i lpånboken!

becklestone

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
r1
Viktigaste i trafiken: Håll avstånd!

Tyvärr tycker dem flesta bilister, att 4-10 m räcker. Det är inte så.

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tofast4Hjo skrev:
Fattar man inte det så har man nog slagit :huvet
Kan ha :fyllisar också eller så har nån :fatta! för mycket på en.
Vad jag försökte få fram är att det finns inga poliser som kan komma till en krock utan personskador i storstäderna. Egen erfarenhet då man ringt upprepade gånger utan respons.

HanneZ

Guest
Santo skrev:
jaha... och vad vill du säga med det :va :kocko
Han kanske menade att han inte kunde språket så att han inte kunde diskutera med honom? Varför idiot smajlin innan du vet?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Gulsnabbtrajja skrev:
Kan ha :fyllisar också eller så har nån :fatta! för mycket på en.
Vad jag försökte få fram är att det finns inga poliser som kan komma till en krock utan personskador i storstäderna. Egen erfarenhet då man ringt upprepade gånger utan respons.

Jag vet att detta är ett problem, men poliser kommer alltid vid ett så kallat
1:a prioritetslarm vid ALLVARLIGA olyckor tillsammans med ambulans och brandkår.

HARKE

Börjar bli varm i klädern
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
YAMAHA FZR600R 95
Bobby skrev:
Jaha, så blev man påkörd idag bakifrån av en Volvo 850. Jag svängde ut på E4:an dubbelfiligt ligger i vänster fil och i höger ligger en långtradare, jag svänger då bilen framför mig blir rädd för lastbilen och tycker väl att hon blir trängd så hon bromsar tvärt likaså jag men bilen bakom mig kör rakt in i mig och träffar mitt bakdäck och nummerplåt jag glider in i bilen framför. Jag känner bara att mina handleder gör ont.

Vi disskuterar lite men jag är ganska chokad över stunden och kör en bit med MC:n och den verkar ok, kvinnan längst fram säger att hon inte bryr sig då hon skäms över sin tvärbroms och att bilen redan var krockad bakifrån..., men jag är inte så sur på henne utan han som körde in i mig, tyvärr så var det en invandrare också som körde in i mig.

Men jag såg inga skador på hojen förutom regskylten var lite böjd. Volvon hade däremot en spricka i kofångaren och gummimärken. Jag tog hans regnummer och undrar nu vad jag ska göra? undersöka hojen antar jag finns väl risk för att fäljarna blivit vinda eller liknande. Har fortfarande ont i vänster handled men är väl förhoppningsvis en stukning bara.

Farligt med MC... :rolleyes:

Hallå.
Tråkigt det här.
Men det jag undrar över är...tyvärr så var det en invandrare också som körde in i mig. :confused:

M.V.H
HARKE

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Invandrare kör sämre är väl det HAN (bobby) menar.
Läste i Metro att vägverket skall hålla kurser för invandrare så att de blir bätte förare, så någon sanning måste det ligga i det (drar inte alla över en kam, det finns undantag). I somras försökte en preja oss med bilen!!!! när vi skulle köra om med motorcykel. När vi sedan stannande vid ett rödljus gav jag :finger, då sprang han ur bilen och skrek "ta av er hjälmen så kan kan slå in skallen på er". Jag blev :mad: och :4skrika tillbaka,
:censored. Så behandlar man inte :tuttar som sitter bakpå.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tofast4Hjo skrev:
Invandrare kör sämre är väl det man menar, läste i Metro att vägverket skall hålla kurser för invandrare så att de blir bätte förare, så någon sanning måste det ligga i det.

Sverige och EU har ganska hårda krav när det gäller traffikutbildning så visst är det så... Ingen rök utan eld. Däremot är ju frågan om bakrgrunden är av betydelse i det här fallet. min erfarenhet är att VÄLDIGT många håller för litet avstånd när de ligger bakom en motorcykel. Folk reflekterar nog inte över att en mc har ganska liten stoppsträcka eftersom de är så lätta.... Billister tror helt enkelt att vi tar lika lång tid att stanna som 2-tons bilen de låg bakom dagen innan..

HanneZ

Guest
Jag har blivit lärd att motorcyklar bromsar sämre än personbilar

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...