HanneZ
Guest
Dessutom är nog vi allra flesta så förbannat värdelösa på att bromsa, nya bil är lätt, tryck så hårt du kan o håll i ratten, mc är annat....
Precis. När man bemästrar en bromsning (på MC) på gränsen för vad chassi och bromsar klarar av från 250 km/h, vet man lite om vad som krävs för att bromsa effektivt. Sedan är det bara att bromsa ännu hårdare/senare.HanneZ skrev:Dessutom är nog vi allra flesta så förbannat värdelösa på att bromsa, nya bil är lätt, tryck så hårt du kan o håll i ratten, mc är annat....
valmers skrev:
Klipp dig, förbannade fiiiiskare. Gäller även undertecknad.Chrille skrev:Det har jag ju redan sagt ju
Äsch, det är väl inget fel med att låsa in kvinnor? Är det bara vi värmlänningar som lyssnat till EM? Detta förklarade EM för många år sedan.Tofast4Hjo skrev:Det var hans "KVINNSOSYN" jag blev upprörd för då han tycke att kvinnor i sverige bör låsas in och pratade om "hedersmord", inte att han var invandrare.
Ber om ursäkt för feltolkningen.
Tofast4Hjo skrev:Det var hans "KVINNSOSYN" jag blev upprörd för då han tycke att kvinnor i sverige bör låsas in och pratade om "hedersmord", inte att han var invandrare.
Ber om ursäkt för feltolkningen. (Jag svarade på frågan man ställe förut och ändrade man till HAN.)
Vad faan är det för fel på att säga så? OM de nu skulle va så så är det väl bra att man tar itu med problemet. Precis som att svenskar kanske borde få utbildning i hur man får bort sina fördommar. Man måste väl få använda ordet invandrare utan att blir kallad rasist.RuffRyder skrev:Typisk bortförklaring att skylla på "feltolkning".
Antingen be om ursäkt ordentligt eller låt bli... du har fortfarande inte fattat när du skriver nedlåtande kommentarer som "bra att invandrare får utbildning av vägverket" o skit. Och skicka inga fler PM!
RuffRyder skrev:Typisk bortförklaring att skylla på "feltolkning".
Antingen be om ursäkt ordentligt eller låt bli... du har fortfarande inte fattat när du skriver nedlåtande kommentarer som "bra att invandrare får utbildning av vägverket" o skit. Och skicka inga fler PM!
HanneZ Man måste väl få använda ordet invandrare utan att blir kallad rasist.[/QUOTE skrev:Tack!!.
Tofast4Hjo skrev:HanneZ Man måste väl få använda ordet invandrare utan att blir kallad rasist.[/QUOTE skrev:Tack!!.
Det har väl att göra med användningen av ordet..
Ibland är det väl ganska överflödig information som bara späder på fördommar...
Du tror väl knappast att du får se en tråd som inleds med:
"jag blev påkörd av en svensk man idag"
Det hade väl räckt med:
"jag blev påkörd bakifrån av en kille i bil"?!
HanneZ skrev:Nej asså det första att överhuvudtaget påpeka att det var en invandare var ju dumt för det har ju verkligen inte med saken att göra. Men att sedan skriva att invadrare skulle få hjälp med utbildning är det väl för faan inget fel på. Att påstå att det är nedlåtande? Löjligt!
/ Hannes
Ne de e klart att inte alla behöver det. Personligen har jag inte ens märkt av fenomenet att invandrare skulle köra sämra bil.korvgubbe skrev:Tycker iofs inte det finns någon anledningen att alla "invandrare" skall behöva genomgå någon särskilld extrautbildning. Däremot är det rimligt att kräva att personer med körkort från länder där körutbildningen är bristfällig avkrävs någon form av ny uppkörning. Det gäller bara att avgöra vilka länder som har undermålig utbildning.
HanneZ skrev:Nej asså det första att överhuvudtaget påpeka att det var
en invandare var ju dumt för det har ju verkligen inte med saken att göra.
HanneZ skrev:Men att sedan skriva att invadrare skulle få hjälp med utbildning är det väl för faan inget fel på. Att påstå att det är nedlåtande? Löjligt!
/ Hannes
HanneZ skrev:Ne de e klart att inte alla behöver det. Personligen har jag inte ens märkt av fenomenet att invandrare skulle köra sämra bil.
(Va det också rasistiskt?)
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |