Blev påkörd idag

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tofast4Hjo skrev:
Invandrare kör sämre är väl det man menar.
Läste i Metro att vägverket skall hålla kurser för invandrare så att de blir bätte förare, så någon sanning måste det ligga i det (drar inte alla över en kam, det finns undantag). I somras försökte en preja oss med bilen!!!! när vi skulle köra om med motorcykel. När vi sedan stannande vid ett rödljus gav jag :finger, då sprang han ur bilen och skrek "ta av er hjälmen så kan kan slå in skallen på er". Jag blev :mad: och :4skrika tillbaka,
:censored
Det där får du inte säga.

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
HanneZ skrev:
Jag har blivit lärd att motorcyklar bromsar sämre än personbilar

beror ju självklart på vilken bil det är...

du kan inte jämföra en porsche med en tung chrysler voyager.

HanneZ

Guest
Chille skrev:
beror ju självklart på vilken bil det är...

du kan inte jämföra en porsche med en tung chrysler voyager.
Nae men snittet, har för mig att det står i läroboken. Det står bla bla att mc är lättare men att bil har så mycket mer yta mot asfalten och att en mc bara har lika mycket som plånet på en tändsticksask

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
HanneZ skrev:
Men sen kom det skivbromsar på hojarna :tungan Kan väl knappast stämma på moderna hojar, iaf inte i den kategorin hojjar som diskuteras i detta forum.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
HanneZ skrev:

Det är väl snarare så att det är svårare att bromsa en motorcykel men en bra inbromsning från säg 70 med motorcykel ger ju kortare stoppsträcka än dito med bil!?
...eller är jag i LaLa-landet för tillfället? (har bara fått två koppar kaffe och är inte vaken ännu)

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
HanneZ skrev:
Nae men snittet, har för mig att det står i läroboken. Det står bla bla att mc är lättare men att bil har så mycket mer yta mot asfalten och att en mc bara har lika mycket som plånet på en tändsticksask

Generellt kan man ju säga att en sporthoj har bättre bromsar än dom flesta bilar.

i körkortsboken så står det MC ja.. det finns ju flera typer av motorcyklar. vissa med bra bromsar, andra med mindre bra bromsar.

Har du kört en custom någon gång så vet du att dom inte stannar på en femöring... så sporthojar ligger ju under MC-snittet i bromssträcka då.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gulsnabbtrajja skrev:
Men sen kom det skivbromsar på hojarna :tungan Kan väl knappast stämma på moderna hojar, iaf inte i den kategorin hojjar som diskuteras i detta forum.

Kollektiv inbillning bland sporthojsåkare. 100-0 har bilar och hojar samma bromssträckor dvs 35-40 meter för de bra.

Bästa bromssträckan jag har läst om på hoj var just 35 meter som sattes med Suzuki Marauder när Bike provkörde den. Säkert inte den bästa som finns men kul var det...

HanneZ

Guest
Tofast4Hjo skrev:
Nä, jag vet men vi blev ju nästan nerprejade i diktet!!, Vi har aldrig råkat ut för något liknande förut. Han var en trafikfara för andra då han innan hade gjort idiotomkörningar och nära att frontalkrocka. Naturligvis finns det röttägg av alla kategorier av människor.
Den absoluta majoriteten av idioter som kör ut framför mig är kärringar som sitter med nästan tryckt mot framrutan!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gulsnabbtrajja skrev:
Allmän fråga eftersom flera vill ha in polis:
Funkar det verkligen ute i landet?
.....

Ja det funkar. in med fordonen till vägkanten och vänta en stund.....

Det är viktigt eftersom berättelserna bland de inblandade snabbt ändrar sig om de får ett dygns betänketid.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tofast4Hjo skrev:
Nä, jag vet men vi blev ju nästan nerprejade i diktet!!, Vi har aldrig råkat ut för något liknande förut. Han var en trafikfara för andra då han innan hade gjort idiotomkörningar och nära att frontalkrocka. Naturligvis finns det röttägg av alla kategorier av människor.

Precis. Då har det väl inget med saken göra att han var invandrare? Det var onödigt att blanda in det. Spelar det någon roll om jag blir påkörd av en blond tjej?? Kör brunetter bättre?

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Höll på att köra över en motorcyklist igår med volvon på en större Europaväg.
Jävla idiot. Han kunde fan varken köra hoj eller avståndsbedömma.(30-årsåldern)
Viker in 2 meter framför bilen. Jävligt smart.
Så det var upp med fingret o tuta. :finger
Finns rötägg både på hoj och i bil.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Tofast4Hjo skrev:
Naturligvis finns det röttägg av alla kategorier av människor.

Och det har du precis bevisat fröken "läk-sek"! :kocko

Faktum är att den där personens etniska bakgrund inte hade med själva händelsen att göra. Hade det varit Sven Svensson bakom ratten hade du kanske också blivit förbannad och allt men inte FAN hade du skrivit "I somras försökte en SVENSK MAN preja oss med bilen!!!! "
Nej... för det har INTE med saken att göra.
Men, nu var det en invandrare och naturligtvis måste du påpeka detta.

Du är inte ett dugg bättre än resten av smygrasisterna i det här landet.

Och till dig moppefucko som var med om olyckan... VARFÖR nämner du att han var en invandrare? JO för det är ursäkten liksom "han var invandrare och alla ni vet hur de kör och det var hans fel".
Du har ännu inte förklarat dig... undrar varför!

Nu får det fan i mig vara slut på alla jävla (smyg)rasistiska inlägg på den här siten SWEDIE!!!
Jag har försökt låta bli att svara vid liknande diskussioner men jag kan fan inte hålla mig längre.
Blir så förbannad på allt dumt folk som slänger ur sig de dummaste sakerna här på sporthoj.com.

Vill ni stämplas som en rasistisk site så fine by me. Men jag vill helst tro att åtminståne 90% av sporthoj.com folket INTE är fulla av fördomar som vissa högljudda individer här. Isåfall vore det dags för er att visa er och vad ni står för. För varje idiotiskt inlägg med rasistiska undertoner folk accepterar (tyst) ökar antalet imbiciller som tror att det är ok att fortsätta så.

SKÄRPNING!

-Invandrare på sporthoj, biaaaatch! :mad:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Chrille skrev:
Precis. Då har det väl inget med saken göra att han var invandrare? Det var onödigt att blanda in det. Spelar det någon roll om jag blir påkörd av en blond tjej?? Kör brunetter bättre?

Det var även hans tilltal till mig efter stoppljusen som gjorde oss upprörda.
När han började prata om hedersmord och kalla mig .... och luder och kvinnor i Sverige bör hållas inlåsta etc då blev jag rädd. Vi stack snabbt därifrån.

Snackar man sporthoj har väl de en kortare bromssträcka än bilar.

HanneZ

Guest
Swedie kan inte va vaken hela dygnet o sitta o rensa bland all skit. Att folk inte bryr sig är nog mest att man inte orkar efter alla invandrartrådar. Det spårar ur varje gång!

Men det är klart att nissen som starta tråden och 2fast4hjo uttryckte sig klantigt!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tofast4Hjo skrev:
Det var även hans tilltal till mig efter stoppljusen som gjorde oss upprörda.
När han började prata om hedersmord och kalla mig .... och luder och kvinnor i Sverige bör hållas inlåsta etc då blev jag rädd. Vi stack snabbt därifrån..

Och du har aldrig hört att "kärringar borde inte få köra bil" av svenska män? Eller blivit hotad med stryk av svenska män.

Killen var ju uppenbart en idiot som skulle lämpa sig bäst för plågsamma djurförsök, men det har INTE att göra med etniskt ursprung.

Att invandrare ofta har svårt för att lära sig att köra bil kan ju hänga ihop med att de inte är uppvuxna med bilar som vi västlänningar. Eller tror du att det beror på ögonfärgen?

Tofast4Hjo skrev:
Snackar man sporthoj har väl de en kortare bromssträcka än bilar.
Nej(se ovan). Möjligtvis från högre hastigheter men inte i lagliga

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...