Blir han fälld tror ni????

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Mouse skrev:
Ok! men det s.k."grova" brottet han nu åtalas för verkar mer vara en helt naturlig reaktion..... man kör för fort, en polis ser dig och vad händer.... jo du stannar förmodligen och ger honom körkortet, tar kommunaltrafiken därifrån till arbetsförmedlingen och söker ett jobb där inget körkort krävs.
Jag gör det inte. om sedan allt trappas upp till en som du kallar det "vansinneskörning" så beror ju bara det på en polis som skiter i allt annat .... bara han får tag på fartsyndaren till varje pris. Det är inte första gången polisen jagar fartsyndare ursinningslöst. för två år sedan körde en "brottsling" ihjäl sig med bil p.g.a detta.... Men visst ska alla brott straffas om det går att bevisa vad som egentligen hänt. Ponera att en polis (som har en hjärna likt alla andra människor) får spel och pekar ut en person bara för han vill det.... ska vi tro på honom då bara för han har uniform?

Nej, inga Judge Dred fasoner, det menar jag inte. Men eftersom jag som troligtvis alla andra här inne inte är varken domare, åklagare, advokat, vittne eller den åtalade i det här fallet, så är det säkert en del saker som vi inte vet om.

OM enda orsaken till åtal är de att EN polis har sett ett par ögon i ett visir, så ställer enbart det en del frågor. T ex. på hur långt avstånd? Vilken vinkel? + säkert andra omständigheter som inverkar, polisen syn etc...

Och dessutom så är jag inte så naiv så jag tror att precis ALLT fakta, ALLT som på nåt sätt e relevant i det här målet står i tidningen....

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Hmmm....

Intressant att läsa många inlägg av personer som inte har en aning om hur det hela gick till!!! :hej

Hur skulle du reagerat om en polis kört upp jämsides med dig i 150 km/h, och upprepade gånger SPARKAT på dig bara för att du inte stannade på momangen??
Vägen som "Mr D" färdades på var dessutom utrustad med underbart härliga vajerräcken!

Sen körde han inte på 1 hjul i 280km/h utan snarare på 2 hjul i 260 - 270km/h som mest (mätarfart).

Sen tror jag polisen blev sur bara för att han fick ett stort "fuck-you" matat framför visiret innan han blev frånåkt, och därför gick vidare med ärendet! :rock

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Re: Hmmm....

Jidetoft skrev:
Intressant att läsa många inlägg av personer som inte har en aning om hur det hela gick till!!! :hej

Hur skulle du reagerat om en polis kört upp jämsides med dig i 150 km/h, och upprepade gånger SPARKAT på dig bara för att du inte stannade på momangen??
Vägen som "Mr D" färdades på var dessutom utrustad med underbart härliga vajerräcken!

Sen körde han inte på 1 hjul i 280km/h utan snarare på 2 hjul i 260 - 270km/h som mest (mätarfart).

Sen tror jag polisen blev sur bara för att han fick ett stort "fuck-you" matat framför visiret innan han blev frånåkt, och därför gick vidare med ärendet! :rock
:crash :bow

det som diskuterades mest var hurvida folk kan bli åtalade/fällda med så lite bevis som det beskrevs i artikeln :rolleyes:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Philip__87 skrev:
Men snälla nån låt stackarn vara!

Om de bryr sig så mycket om fartsyndare så borde de försöka mycket mer att ta fast GIS grabbarna eller kanske GR men de lär ju inte få tag i honom;) Mohahahahah!

Låt mig gissa, 87 syftar på året du är född?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Hmmm....

Jidetoft skrev:

Jomen DÅ skulle jag genast visa fingret åt snuten å dra upp hojen till 260-270km/h, för det e ju helt ok. Märkligt att sånt kan vara olagligt å att polisen vill ha bort sånt från vägarna.... :kocko

Va ska man säga, det kommer alltid att finnas idioter som försöker ta mer plats i samhället än vad dom förtjänar, under den kategorin går alla GR-wannabies som tycker det är coolt att dra snuten och att det är helt ok att köra +250km/h lite varstans.

Skulle jag dra ifrån polisen skulle det definitivt inte va nåt som jag skulle va stolt över, tvärtom. :fakta

Last edited:

kamikazemc

Gammal å feg
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Öhh... Minimoto...
Som kommentar till ovanstående tjaffs (då menar jag båda parter) så är det väl ändå ganska anmärkningsvärt att killen själv inte håller på och "skryter" om incidenten. OM det var han vill säga, vilket egentligen bara den åtalade själv eller i så fall andre föraren vet.

OM det var han så har han nog fått sig en läxa (ingen kul publicitet), var det inte han så är det väldigt tråkigt att man kan bli ställd inför domstol på så vaga bevis.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Tycker att det är fantastiskt hur dom kan lägga dessa resurser på en trafikförselse!

DET GÅR FÖR HEL*TE mördare lösa o 22000 kör rattfulla varje dag i Sverige!!!!!!!

Nej skärpning Polisen, frågan är hur många farliga omkörningar mc-polisen gjorde när han försökte hänga på mcföraren.

Åklagaren som tar upp fallet i rätten borde fan få betala rättegångskostnaderna ur egen ficka!

Min lilla åsikt Blondie

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Lägg ner bara. Domen faller på torsdag. Då får vi veta. Han som är misstänkt har ju aldrig påstått att det var han. Så om det nu var han så är det ju inget han gjort för att skryta med.

Men jag kommer alltid kalla honom för Janne när jag träffar honom i fortsättningen ;-)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024