Colony skrev:
Så bara för ni tycker att det är en skenförsäkring fast det inte är det.. så ska jag ha den på mig själv och paya 40 50 lakan om året? nej tack så mycket respekt ger jag inte folk som ändå har fel
Nej, vi tycker att du ska köpa den hoj
och det försäkringsskydd du har råd med, är det verkligen så jävla svårt att fatta?
Vi tar det en gång till eftersom budskapet tydligen inte gick hem sist:
Jag vill åka Lamborghini Miura (visst är dom läckra!) men har inte råd, därför åker jag Renault. Att jag (genom fb:s indelning i åldersgrupper med varierande premier) ska bidra till de försäkringskostnader som spolingar på skenförsäkrade sporthojar åstadkommer är detsamma som att spolingarna tillsammans slantar av för en Miura åt mig . Är du/ni villig att göra det?
I sådant fall ska jag börja leta nere i Europa!
Gällande dessa folk som "ändå har fel":
Många av dom åkte knarr medan du fortfarande hängde i pungen och dinglade, tror du verkligen att alla dessa personers åkande i alla dessa år har genererat ett kunnande som är noll? Om du tror det varför kommer du då överhuvudtaget hit? Varför börjar du då ens fråga? (det var du som startade tråden)
Kom in i matchen så kommer du att bli betydligt trevligare bemött, just nu är jag rädd att de flesta betraktar dig som ett moppefucko som borde stannat bland mopparna.
Jag brukar ibland i dessa situationer (tro inte att du är först) vädja till SH:are att ge snubben en andra chans och därför vädjar jag till dig att tänka till lite.
Froven skrev:
Enl. de försäkringsbolag jag varit i kontakt med är det INTE skenförsäkring att ställa ett fordon på någon i SAMMA hushåll, och därigenom få en behagligare premie. Detta förutsätter att man är skriven på samma adress, vilket förhoppningsvis diskvalificerar de flesta över 24 år. ...
Jag tror inte ens att dom använder den nomenklaturen. Tror det heter nåt seriösare än "skenförsäkring" på deras språk. Men det hör inte hit vad dom kallar det.
Likförbannat är det ju snyltande på sina äldre vänner det handlar om. Återigen det där med "försäkrat intresse".
BlueNote skrev:
Om vi säger såhär. I dom försäkringspapper jag har läst har dom aldrig sagt att kör någon annan person än snubben som står som ägaren hojen nekar vi ersättning. ...
Det var inte så länge sen det var en tråd uppe om en skenförsäkrare som blev utan stålar om jag inte minns fel. Snubben var rätt ledsen ska jag säga. Nån som hittar tråden?
Sen vill jag bara säga att jag fullt ut accepterar inställningen att man vill ha sporthoj för att "den är vacker" eller för att posera med även om jag aldrig skulle "sjunka så lågt" (ta inte illa vid er). Men jag kan inte acceptera skenförsäkrandet. Det är ett jävla parasiterande på sina äldre kamrater.
De kamrater som man borde vara rädd om då dessa har massor av erfarenhet som de oftast gärna delar med sig av. Själv ska jag sluta dela med mig så länge jag vet att jag har att göra med skenförsäkrare.