Colony skrev:
Nej men det jag menar är att ni säger att jag inte har råd till att äga en sporthoj.... men det har ni egentligen själva inte!! fatta det.. attt kör man halv eller trafik så får man ju inte ut nått! har men då egentligen råd att äga en sån dyr hoj? SVAR NEJ
sen kommer jag fortsätta köra hoj i framtiden.. då jag med komemr få betala skyhöga försäkringspriser på min egna försäkring! för sån som sätter den på farmor greta är jag inte! det är skenförsäkring.. det jag gör är en helt annan sort.. laglig form av basförsäkring... som betyder att vem som helst får köra hojen! så fatta nu att jag snyltar inte på era försäkringar!
men eftersom vi pratat med Lf typ 5 gånger nu... så tror jag nog dom vet mer om vad som är rätt å fel i försäkringar än vad ni gör här.. det har jag ju förstått själv.. ni kör era egna oskriva regler och tror själva på dom.. det e ju patetiskt...
Jag har valt att ha halv på min hoj, jag har ett blancolån som jag betalat den med.
Jag har tagit den kalkylerade risken att stå utan hoj om jag skrotar den på egen hand, ja jag har råd att fortsätta betala lånet.
Nej jag kommer vänta tills lånet är avbetalt innan jag köper en ny bike.
Ja jag anser mig nog ha råd med detta ja, vad är ditt problem?
Är det att folk har råd att slänga 100 000 i sjön?
Världen är bra orättvis, men folk har faktiskt råd.
Man väljer vad man ska lägga stålarna på och vilka risker man tar med dom stålarna.
Men du har ju inte levt sålänge så att du vet hur samhället funkar.
Jag är ledsen men hur du än vrider och vänder på det så kan du inte sitta och gnälla över att försäkringen är dyr, du styr det själv nämligen.
Jag anser mig däremot inte ha råd med en Retta, jag har annat som suger stålar, en familj tex.
Men jag sitter inte och gnäller över det, jag kör min otroligt potenta FZR.
Med lite omvårdnad och finlir här och där så räcker den mer än väl till gatåkat för min del.
Du ska inte sitta och påstå att folk inte har råd att ha sporthoj bara för att dom inte helförsäkrar, jag avstår rettan för att jag inte vill lägga så mkt pengar på hojåkat.
Men det är MITT val, det är jag som valt den hoj jag kör och i det valet vägde jag in ägandekostnaderna.
Så sluta nu att kasta skit på folk som från början ville hjälpa dig.
Ska du ha en R6a så köp den och sluta gnäll, du vet ju hur jävla rätt du har.
Men som ngn annan tidigare sa så är det ganska svårt att "maska" att hojen är din farsas om du själv köper den.
Vid misstankar om att bedrägeri begåtts så kan du ge dig fan på att dom inte ger sig innan dom vunnit.
Detta oavsett vad som sagts per telefon.
Du nämner hela tiden att vem som helst får köra hojen.
Det borde bli en jäkla premie på det om din farsa får låna ut hojen utan restriktioner till vem som helst.
Att han är ägare och lånar ut den till dig/mig eller ngn annan under en dag eller så är inte samma sak som att han lånar ut den ett halvår i taget till sin son.
Men som sagt LF vet ju och ni har säkert frågat om pappa får försäkra sin sons hoj ställd på sig, så att sonen inte får så hög premie?
Eller frågade ni om du överhuvudtaget får låna hojen?
//Tobbe