Colony skrev:
1. Nej men det jag menar är att ni säger att jag inte har råd till att äga en sporthoj.... men det har ni egentligen själva inte!! fatta det.. attt kör man halv eller trafik så får man ju inte ut nått! har men då egentligen råd att äga en sån dyr hoj? SVAR NEJ
2. sen kommer jag fortsätta köra hoj i framtiden..
3. men eftersom vi pratat med Lf typ 5 gånger nu... så tror jag nog dom vet mer om vad som är rätt å fel i försäkringar än vad ni gör här.. det har jag ju förstått själv.. ni kör era egna oskriva regler och tror själva på dom.. det e ju patetiskt...
1. Inte har råd. Hmm. Nu ska vi se här. De hojar som jag äger är samtliga betalda. Dessutom är jag god för att köpa ytterligare en hel hög hojar utan att behöva låna.
Hmm. Inte har råd? Jag har alltså jävligt mycket råd och jag betalar för mig enligt fb:s åldersindelade premiesystem. Så jag tycker inte att du ska komma och säga att du minsann har råd när du i själva verket inte är beredd att slanta för dig utan istället väljer snyltvägen.
Sen kan man ju diskutera huruvida premiesystemet är bra eller inte, framförallt eftersom en större andel av dödsolyckorna har skett med förare i min ålder i år än tidigare men det är liksom en annan diskussion. Vem vet, systemet kanske förändras med tiden. Eller olyckorna sjunker med tiden och det vore ju bra.
2. Jag var just rädd för det. Men å andra sidan kanske du har vuxit upp då. Det tar ju olika lång tid för olika folk att mogna. (inget illa men i det!)
3. Ja, du jag säger då det. Du har alltså pratat 5 gånger med en säljkåt säljare, antagligen utan att ha talat om hur brukandet egentligen ska fördelas och så tror du att det dom säger är det som gäller. Det som säljarna säger är möjligen rätt utifrånde premisser du presenterar men....
Eftersom du vet så mycket så behöver du säkert inte några fakta men för andra intresserade:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56728
Den tråden handlar främst om skenförsäkringar och dess definition samt påföljder. Kan väl passa på att nämna att OM på Trygghansa som omnämns i tråden förhoppningsvis kommer med mer fakta (om han orkar med alla mina frågor), dock främst om andra delar av försäkringsdjungeln än skenförsäkring.
Det var faktiskt dina idéer som gjorde att jag ställde de där frågorna till fb så nån nytta kan man säga att du (indirekt) gjort!
Återigen:
Mina förslag då?
Jag har alltså kommenterat dina idéer och belyst dom med fakta den ena gången efter den andra men mina båda förslag till dig har du inte kommenterat trots att de var seriöst menade och trots att jag påmint dig gång på gång.
Just nu tror jag att du undviker att kommentera mina idéer eftersom det då skulle avslöja att du inte alls endast har för avsikt att posa med R6:an. Jag tror att du inte kan kommentera mina utmärkta idéer utan att avslöja att du egentligen vill ha en R6:a för att blågasa med och därigenom är just den stora olycksrisk som fb kalkylerar med.
Kommentera mina förslag och bevisa att jag har fel!
Förslagen var alltså:
1. Köp en äldre hoj och klä den med ballt lackade kraschisar så får du poserlooken till reapris. Dessutom med en unik lack och slipper alltså se en annan likadan i vartannat gathörn.
Den här är faktiskt gjord så:
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=3093
Visserligen en äldre hoj och huruvida lacken är ball kan diskuteras men det är upplackade kraschisar.
2. Nöj dig med billigare försäkringsomfattning.
Alternativ 1 kan dessutom med fördel kombineras med alternativ 2 för att ge ännu lägre kostnader.
Seså, kommentera nu dessa och bevisa att mina antaganden här ovan är felaktiga!
Silwer:
Du kan då uttrycka dig.
P@trik:
Jag ska tänka på´t ett tag. Egentligen skulle man satsa på en nyare knarr om man ska ha en dyngsprättare men...
Men framförallt så har jag ju myyycket att göra med de hojar jag har.