Blir tårögd snart =(

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Suomalainen:
Var det så att snorisarna som köpte och klotade på väg hem i själva verket inte alls fick nåt klartecken från säljarens fb utan i själva verket försökte lura säljaren att medverka till en "skum" story för att de själva skulle slippa lida ekonomisk skada?
Den varianten låter ju mer rimlig än att fb:s representant skulle ha uppmanat till mer eller mindre skumt beteende.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Robban_C skrev:
Suomalainen:
Var det så att snorisarna som köpte och klotade på väg hem i själva verket inte alls fick nåt klartecken från säljarens fb utan i själva verket försökte lura säljaren att medverka till en "skum" story för att de själva skulle slippa lida ekonomisk skada?
Den varianten låter ju mer rimlig än att fb:s representant skulle ha uppmanat till mer eller mindre skumt beteende.

Nej, eftersom den fortfarande stog på säljaren så har även säljaren berättat allt precis som det är eftersom han ändå inte har något att förlora, hojen är såld och han har pengarna.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Nänä, jag menade inte att säljaren försökt eller planerat nån bluff, han/hon hade ju ingen anledning, jag menar att köparen försökte bluffa säljaren genom att berätta om ett telefonsamtal som köparen gjort med fb, ett telefonsamtal som egentligen aldrig ägt rum eller åtminstone inte med det beskedet som köparen uppgav för säljaren.
Eller var det säljaren som pratade med fb och fick dessa knepiga råd från fb:s representant?

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad jag vet så var köparen ärlig mot f-bolaget också, men det kvittar egentligen. För lik förbenat så var säljaren fortfarande den som hade försäkringen, dvs köparen kan inte få ut nåt utan säljarens "medgivande". För det krävs ju att säljaren kontaktar f-bolag osv... Och där har inte f-bolaget sagt något om att köparen har en annan story än säljaren så alla korten lades på bordet från båda håll direkt.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Jovisst men likförbannat så kan det ju, såvitt jag förstått av den här historien, lika gärna vara så att det var köparen som hade ringt fb och drog en vals nånstans. Det räcker ju med att köapre och säljare "kommer överens" och skriver en gemensam historia så går det ju hem, alla korten ligger ju så att säga på bordet. Låt vara att det är falska kort men både köpare och säljare är ju då överens om korten.

Så vi tar det en gång till:
Var det säljaren eller köparen som ringde fb?

swejen

Medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
Gsxr1000
Hej och välkommen till världens rörigaste tråd!!! =)))
Faan man blir ju helt snurrig, hoppar in på Sundsvall/Timrå där e det lite
ordning, hihihi.... =)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trodde jag klargjorde senast, men de kanske blidde rörigt ändå.

Båda ringde f-bolaget, köparen först. Sen säljaren, säljaren sade precis som det var och f-bolaget sade inget om att köparen hade sagt något annat (drog alltså ingen vals). Dvs det var ingen som försökte fuska. Ingen försökte blåsa någon... Alla parter vet sanningen.

Så.. :)

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Detta med den geografiska biten är en MYT!
Bor själv i Örebro och det där med att det är så himla billigt är rent bullshit.
Jag ringde lite olika bolag då jag skulle teckna på min bålgeting!
Ring på en Måndag och du får ett besked.
Ring sen på en Onsdag och få ett bättre besked på samma hoj!!!
Min fundering är vilken sorts piltavla dom har på bolagen? :va
Är den uppbyggd på hpr gånger vikt eller garage gånger ålder upphöjt i PI?!
Fattar nada...och man får fan inget klart besked heller?!

Så jag säger som hållundan...skaffa dig kosing innan du skaffar hoj! :huvet

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suomalainen skrev:
Trodde jag klargjorde senast, men de kanske blidde rörigt ändå.

Båda ringde f-bolaget, köparen först. Sen säljaren, säljaren sade precis som det var och f-bolaget sade inget om att köparen hade sagt något annat (drog alltså ingen vals). Dvs det var ingen som försökte fuska. Ingen försökte blåsa någon... Alla parter vet sanningen.

Så.. :)
Ok. Tack för klarläggandet. :tummenupp
I mitt tycke ett mycket knepigt agerande av fb:s representant. Men som både du o jag konstaterat inget legitimt skäl att skena. Låt oss hoppas att din historia är undantaget som bekräftar. :tummenupp

Colony

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu
nu åker jag till grekland å ska kolla en r6a ! =)

ha en trevlig vecka på denna tråden!

har hittat en 40 kware så nu kan jag nog ha försäkringen på mig själv grabbar!

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Colony skrev:
nu åker jag till grekland å ska kolla en r6a ! =)

ha en trevlig vecka på denna tråden!

har hittat en 40 kware så nu kan jag nog ha försäkringen på mig själv grabbar!

Härligt, lycka till :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...