Blivit blåst på bilköp, vad göra?

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ärrrsexa! 1999
För c:a en månad sedan köpte jag en gammal BMW 320i på en annons på blocket, åkte från Enköping till Eskilstuna och slog till, visserligen en skitsumma(5.000:). Säljaren, en kille i min ålder städat utséende i mina ögon, hade bilen skriven på sin tjej. Hon hade redan skrivit på ägarbytet, jag tog lappen, skrev på och skickade till VV dagen efter.

Efter c:a en vecka fick jag beskedet från VV att ägarbytet var ogiltigt då det inte va det SENAST utfärdade ägarbeviset jag fått skriva på, och nu har idioten skrivit över bilen på sig själv! (Han har aldrig ägt bilen själv tidigare utan den stog som sagt på hans tjej!)

Har tänkt lite på detta, och det är ju inte värt att försöka blåsa någon på en skitbil över en skitsumma?! Eller?! För såvitt jag vet har han heller ionte gjort några försök att ta tillbaka bilen heller.. Mycket mysko!

Har ju deras adress, telefonnr osv, men de har inte gått att få tag på nu i tre veckors tid! Vad tusan ska man göra?!

Mvh Freddan

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
freddanm skrev:
Vad tusan ska man göra?!

Guldläge ju! Du kan skita i var du parkerar. P-böter går till registrerad ägare. :)

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
freddanm skrev:
Det är redan fixat, ett par stycken :tummenupp

Japp, åk in med den till Sthlm's innerstad och låt den stå där några dagar. Har du förresten något skrivet kvitto från honom? Isåfall kan han troligtvis fällas för bedrägeri.

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Valen skrev:
Japp, åk in med den till Sthlm's innerstad och låt den stå där några dagar. Har du förresten något skrivet kvitto från honom? Isåfall kan han troligtvis fällas för bedrägeri.

Skrev tyvärr inget kvitto, finns ingen ursäkt till att jag inte brydde mig om kvitto egentligen, förutom att det va en skitbil..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hmmm, finns koden till avställning på papprena du har och kan du skrapa skattekvittot? Isåfall, ställ av den och sedan väntar du nån dag eller två och ställer på den igen. Då har hans försäkring upphört men han har inte tecknat nån ny :) Sen kan du ju ta en hel dag och parkera på varenda handikapp-plats du ser och ringa p-bolaget varje gång. På en dag borde du kunna skrapa ihop 15-20stycken p-böter tycker jag. En fin liten summa han får att betala då. Sen tar du kort på det varje gång och skickar till honom också :tummenupp

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
freddanm skrev:
Skrev tyvärr inget kvitto, finns ingen ursäkt till att jag inte brydde mig om kvitto egentligen, förutom att det va en skitbil..

Fick du tillbaka det ogiltiga regbeviset? Tror du kan använda det som underlag vid en juridisk tvist. Det är ju trots allt den då aktuella ägarens namnteckning där. Ett tips är att du bevakar den här siten ifall han kommer polisanmäla bilen som stulen: http://www.larmtjanst.se/Efterlyst/Fordon.aspx?Typ=PB
Det är inte kul att bli stoppad av farbror blå i onödan.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jag skulle inte hurra direkt även om jag slapp parkeringsböter, kul att köra runt i någon annans bil som han kanske anmält stulen tom.

Nä ta bevisningen du har, papper o skit från VV och anmäl hos polisen så du har ryggen fri iaf och inte sitter hemma o gömmer dig, då kanske de tror att du verkligen har stulit bilen sen.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Dee_cati skrev:
Hmmm, finns koden till avställning på papprena du har och kan du skrapa skattekvittot? Isåfall, ställ av den och sedan väntar du nån dag eller två och ställer på den igen. Då har hans försäkring upphört men han har inte tecknat nån ny :) Sen kan du ju ta en hel dag och parkera på varenda handikapp-plats du ser och ringa p-bolaget varje gång. På en dag borde du kunna skrapa ihop 15-20stycken p-böter tycker jag. En fin liten summa han får att betala då. Sen tar du kort på det varje gång och skickar till honom också :tummenupp

Försäkringen upphör väl inte bara för att man ställer av, den blir ju bara vilande, eller hur.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Tror inte det är så vettigt att jävlas, tänk om det senare framgår att det är just du som gjort alla felparkeringarna och skit, ser ju inte bra ut direkt.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske bara ett misstag från deras sida oså..kolla upp de först.

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
ordna så att den är oförsäkrad och påställd i nån vecka... fina summor från trafikförsäkringsföreningen har man ju hört om :hihi

se till att du har en försäkring bara.. det är ju hur som helst ägaren som åker på föreningen, inte du

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
myspinnen skrev:
ordna så att den är oförsäkrad och påställd i nån vecka... fina summor från trafikförsäkringsföreningen har man ju hört om :hihi

se till att du har en försäkring bara.. det är ju hur som helst ägaren som åker på föreningen, inte du

jo det kan bli ganska dyrt, känner en som har stående avbetalning till fogden varje lön. Tror han hade den oförsäkrad i några månader.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
ozeo skrev:
kanske bara ett misstag från deras sida oså..kolla upp de först.

Tycker jag också låter troligast. Ser ingen anledning att han skulle vilja ha den skriven på sig. Försök att komma i kontakt med killen snarast. Misslyckas det så hör av dig till polisen är mitt tips.

/Micke

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Valen skrev:
Fick du tillbaka det ogiltiga regbeviset? Tror du kan använda det som underlag vid en juridisk tvist. Det är ju trots allt den då aktuella ägarens namnteckning där. Ett tips är att du bevakar den här siten ifall han kommer polisanmäla bilen som stulen: http://www.larmtjanst.se/Efterlyst/Fordon.aspx?Typ=PB
Det är inte kul att bli stoppad av farbror blå i onödan.

Tyvärr så har jag inte det ogiltiga regbeviset, men VV har det kvar, både dom och Polisen tycker att jag ska försöka få tag på snubben. HAr försökt flera ggr om dagen olika tider på dygnet i tre veckor nu..

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
freddanm skrev:
Tyvärr så har jag inte det ogiltiga regbeviset, men VV har det kvar, både dom och Polisen tycker att jag ska försöka få tag på snubben. HAr försökt flera ggr om dagen olika tider på dygnet i tre veckor nu..

åk dit! med en kompis utifall han bli galen :tummenupp
s
en så åk inte med bmw,n utan nån annan bil.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA