Blocket-människor

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
När jag köpte min ER6a så kom jag alltid på för sent på kvällen att jag skulle kontakta säljaren så till slut mailade jag och frågade lite om skick och bad om bilder. Jag fick veta när jag var och kikade på den (och köpte) att det varit många som mailat med skambud utan att ens se hojen och att säljaren knappt tänkte svara på mitt mail :)
Tur för både honom och mig att han gjorde det.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag tycker faktiskt det är rätt roligt att läsa alla förslag man får om man bara tillåter mail så man slipper att telefonen ringer stup ikvarten.
Trodde först att alla säljare överdrev om konstiga byten typ "flygande mattor" men ack vad jag bedrog mig:)
Låter man bara bli att svara så är det ju inga större problem.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Funkar bara om hojen finns i närheten men står den längre bort så prutar jag på telefon och köper den för det priset om skicket stämmer med beskrivningen.

Så gör jag med, "jag brukar inte pruta på telefon, men jag har några timmar dit, går det bra att vi kommer överens om ett pris i förväg?".
Har aldrig fått nej och jag har aldrig varit så oförskämd att jag har försökt pruta mer på plats.

De här jävla sms-buden man får alltså :dummer "50% av priset, jag kommer nu!".
Öh jaha du.

När jag sålde min förra hoj så hade jag den ute för 85k billigast på blocket (var kanske en för 83 som gått några mil längre).
Killen står och tittar på den och frågar om det är okej med 83k.
Jag blev så paff för att jag fick ett så rimligt bud, så jag försökte inte ens få en tusing till, jag bara tog det.
Man är ju så van vid alla "tre tysen å en stereo kåmpiz ja komma nu, va e din adress?"

Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
I mitt fall var det mest intressanta "kompisarna" (flera stycken) som blev arga över att jag sålt bilen redan och tyckte att jag skulle ordna tillbaks den så det fick köpa.

-"Det var upptaget när jag ringde, du måste fixa bilen kompis!"

Det går inte ens att ge ett vettigt svar till en så dum kommentar...

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Jag brukar säga att objektet är sålt så fort det börjar jiddras om "bästa pris kompis".. :zpy

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Han hade mailat mig över 70ggr om det mest korkade frågorna ni kan tänka er...Står hojen på din adress? vad jobbar du med?

I just det ögonblicket vidarebefordrar man hans kontaktuppgifter direkt till länsman, komplett med redan ifylld stöldanmälan. Alternativt sätter sig i garaget och väntar med laddad älgstudsare.

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Säljare är inte heller felfria. Jag åkte för att kolla på en "pedantskött" GSX-R 750.
Två personer som puttade + nedförsbacke behövdes för att få igång den, efter att vi stått och jiddrat med tändningslåset i nästan en minut.

Last edited:

Delicato

Gick med
12 Sep 2008
Hoj
999s -03
När farsan hade bestämt sig för sluta köra bil, satt han upp en annons på den lokala affären.
Toyota -86 10000:-

Det dröjde inte många timmar innan den förste slyngen ringer och bjuder.
- Hej, du får 5000 för Toyotan.
- Jag ska ha 10000 för den. Det står ju i annonsen!
- Men farbror, 5000 är ju ganska mycket pengar det åxå.
- Ja för dig kanske. Men inte för mig.
- "Klick"

:D

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
I just det ögonblicket vidarebefordrar man hans kontaktuppgifter direkt till länsman, komplett med redan ifylld stöldanmälan. Alternativt sätter sig i garaget och väntar med laddad älgstudsare.

Kan ju säga att jag aldrig har varit med om nåt liknande, han var verkligen korkad!

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Jag prutar gärna innan jag sett det jag skall köpa, sparar tid åt både mig och säljare. Kommer vi överens om pris är det bara att åka och hämta objektet och då prutar man givetvis inte mer.

Min värsta upplevelse är att sälja segelbåt på blocket med idioter som inte vill köpa utan bara titta. Nästa gång kommer jag bara erbjuda visning sex på söndagsmorgon för att slippa de som inte är riktigt intresserade.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Har ni lagt ut en iPhone billigast på blocket någon gång?
Se till att ladda mobilen innan :D

Nej, men jag har haft en annons om en "dator bortskänkes" och värsta förslaget var att JAG skulle ta tåget till en närliggande stad (6 mil..) så skull vi träffas på stationen och jag skulle överlämna den där.
Fort gratis...

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
På blocket vill nästan alla pruta vare de är lågt pris eller normalt eller högt pris...
När jag själv köper så prutar jag bara på en vara som är för högt pris... Om de är ett bra eller lågt pris så finns de ingen anledning att pruta..
Jag brukar alltid svara dräpande på skamförslag på prut... seriösa prutar är ju annat, dom får sjussta svar...

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Haha skoja inte! Jag lägger aldrig upp mitt telnr då jag säljer "billiga" saker. Svarar inte ens längre på frågor från det "paralella" samhället.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Om ni vill ha riktigt kul, testa att sälja en bil under 10.000:-. Det är då man inser att Sverige är två parallella samhällen som sällan möts...

Inget mer att tillägga, precis så är det:tummenupp:hihi

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Länsman har nog liiiite annat att pilla med så jag skulle nog köra på alternativet: älgstudsaren!

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
På blocket vill nästan alla pruta vare de är lågt pris eller normalt eller högt pris...
När jag själv köper så prutar jag bara på en vara som är för högt pris... Om de är ett bra eller lågt pris så finns de ingen anledning att pruta..
Jag brukar alltid svara dräpande på skamförslag på prut... seriösa prutar är ju annat, dom får sjussta svar...

brukar höja priset vid oseriös prutning eller du får inte köpa den oavsett vad du bjuder:yoparty

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
brukar höja priset vid oseriös prutning eller du får inte köpa den oavsett vad du bjuder:yoparty

Gjorde något liknande en gång när jag skulle sälja 4 st Al fälgar till Volvo. . Pris 1500 me tanke på prut till 1200... Fick ett mail. .. Jag bjuder 500..
Surnade å svarade snabbt.... Dream on..
Mail svar.... Menade 500 per fälg...

Me andra ord han fick inte köpa fälgarna för 500 st..

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag tycker det funkar mycket bättre att ringa och prutta. När jag pruttar på plats brukar det bli så dålig stämning.

:glömdet

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
La ut en Sony Ericsson z1 (mobil) kanske 8 månader efter den kommit ut för 1000kr. Kostade väl runt 5 ny så det var billigt satan. Ville bara bli av med den utan prut. Tror ni det funkade eller?
Aldrig någonsin pratat med så många människor vars 70% av deras meningar inte går att tyda.
Den första som ringde fick till slut fram att han ville köpa den för 800kr. Sa nej, blev senare uppring av typ 30 andra. Sålde den på andra samtalet.
Killen som först ringde återkom och sade
-Ok, ja ta mobilen.
Sa att den redan var såld. Nä..det gick inte in i hans hjärna som blev helt tyst i luren och sen fortsatte.
-Men jag sa till dig att jag köpa för ditt pris.
Men nej, den är redan såld, den andre killen är redan på väg hit sa jag.
-Mmm..mmm..men ja vill ju köp den mobilen.

Då la jag på

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...