BMW F800 tråden.

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
F800ST
Har också larm, men funderar på när det är tänkt att det ska börja låta..??
Har dragit på larmet ett flertal ggr och satt mig på hojen, skakat den och härjat, men icke. Men rätt var det är, så börjar den tjuta om jag bara nuddar den. Vad är det som aktiverar tutandet?

Läst boken men får inget riktigt svar.

Jag har bmw-larmet på min hoj. Är den parkerad med sidostödet och larmet är igång så räcker det med att jag rätar upp den för att det skall gå igång. Jag har glömt slå av det ett par gånger innan jag satt mig på hojen :)

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Jag har bmw-larmet på min hoj. Är den parkerad med sidostödet och larmet är igång så räcker det med att jag rätar upp den för att det skall gå igång. Jag har glömt slå av det ett par gånger innan jag satt mig på hojen :)

Skumt värre. Provade det nu senast och inte tjöt den inte, fick skutta runt på den för att den skulle dra igång. Kan det vara en inställning tro?

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Skumt värre. Provade det nu senast och inte tjöt den inte, fick skutta runt på den för att den skulle dra igång. Kan det vara en inställning tro?

Det låter som att något är fel. Min är precis som beskrivits ovan; Sätter jag mig på den och rättar upp den utan att ha slagit av larmet så tjuter den direkt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det låter som att något är fel. Min är precis som beskrivits ovan; Sätter jag mig på den och rättar upp den utan att ha slagit av larmet så tjuter den direkt.

Man kan slå av och på tiltsensorn men några knapptryck på dosan. Minns ej vilka, men det står i larmets manual.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Man kan slå av och på tiltsensorn men några knapptryck på dosan. Minns ej vilka, men det står i larmets manual.

Så var det ja...

"Frånkoppling av rörelsesensor Om motorcykeln t ex ska transporteras
på ett tåg, bör rörelsesensorn kopplas från. Annars kan de kraftiga skakningarna göra att larmet utlöses. Rörelsesensorn avaktiverar du genom att trycka en gång till på knappen 1 på fjärrkontrollen under aktiveringsfasen.

Avaktiveringen bekräftas genom att blinkerna blinkar tre gånger och
larmsignalen ljuder tre gånger"

Manualen ligger på BMWs hemsida (och går givetvis inte att direktlänka till :huvet )

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Så var det ja...

"Frånkoppling av rörelsesensor Om motorcykeln t ex ska transporteras
på ett tåg, bör rörelsesensorn kopplas från. Annars kan de kraftiga skakningarna göra att larmet utlöses. Rörelsesensorn avaktiverar du genom att trycka en gång till på knappen 1 på fjärrkontrollen under aktiveringsfasen.

Avaktiveringen bekräftas genom att blinkerna blinkar tre gånger och
larmsignalen ljuder tre gånger"

Manualen ligger på BMWs hemsida (och går givetvis inte att direktlänka till :huvet )

Har manualen hemmavid så det är lugnt. Läste också om att man kan stänga av sensorn om den ska transporteras. Men iom att jag sätter igång larmet med 1 knapptryck (inte 2) så bör sensorn vara igång.
Den måste vara avstängd permanent, såg dock inte den infon i manualen :va

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
BMW F800S
Tjena,

Precis blivit ägare till en F800S. :)

Tänkte höra om det är någon som bytt bromsvätska själv på en F800?
Eftersom det är ABS antar jag att det inte riktigt är som på traditionella bromsar.

Var får man tag på oljefilter i Stockholmsområdet?

Någon som kör med R&G kraschpuckar? Kanske någon som till och med provat om dom funkar? :näsblod

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Suzuki 1100r-91 .BMW F800R
Tjena,

Precis blivit ägare till en F800S. :)

Tänkte höra om det är någon som bytt bromsvätska själv på en F800?
Eftersom det är ABS antar jag att det inte riktigt är som på traditionella bromsar.

Var får man tag på oljefilter i Stockholmsområdet?

Någon som kör med R&G kraschpuckar? Kanske någon som till och med provat om dom funkar? :näsblod

Hej!Bromsarna är som vanligt även om det finns abs,
rekomenderar ebay där jag handlar allt till min f800r till bmw hojar finns det mest på ebay.de
annars ava,bavaria solna.

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
F800r

Vad har ni gjort för roliga,nödvändiga modifieringar av era f800?
Vilka vill ni göra?skriv lite nu!!
Själv har jag:motor- pc5 och akrapovic vilket har gjort att framför allt vridet blivit kännbart roligare se bänk papper. önskar-autotune till pc5 och avgasystem utan kat (arrow el leovince)för ytterligare vrid och några kusar till.. och att med autotune få maximalt förbrukning- prestanda. Övr: wunderlich kåpglas.touratech komfort sadel +3cm div kolfiber.centralstöd. önskar:
hugger.och någon smidig förvaring med plats för hjälm-top box till bmw hållaren bak (tips på box mottages tacksamt)
säkert glömt massor...men en start iaf:rolleyes:

Bifogat

• iphone 107.jpg
    iphone 107.jpg
    236.3 KB · Visningar: 154
  • iphone 090.jpg
    iphone 090.jpg
    243.8 KB · Visningar: 159
  • img010.pdf
    428.5 KB · Visningar: 145
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Flytt och namnredigering av er tråd.

Hej på er,

Som ni märkt har tråden flyttats till modellspecifika diskussioner. Då tråden uppfyller alla kriterier för att ligga här så har jag både flyttat den och justerat namnet på den så att den blir sökbar på ett bra sätt.

Mvh Peter

F.A

Medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Helsystem på F800R

Har akra slipon på min f800r.funderar på att kompletera med
Arrow el leovince el remus krökar för att få helsystem utan kat,läst nånstans
att det inte funkar att ha centralstöd med helsystem..nån som har nå svar?
Är väl ingen större skillnad mellan fabrikaten el?lutar åt leovince för 300eur på ebay..

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
inställn dämpare

:)Hej,nybliven ägare till en S -07.Läste om inställn av bakdämpare "Preload configuration ST".Gäller denna beskrivning även modell S ?Ngn som har en LÅG sadel som ligger o skräpar?Har lite långt till marken,föredrar att sätta ner hela foten...:Rockbanan

mvh leffe holm

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Då får man snart ansluta sig till den här "klubben". Hämtar min F800R nästa helg :)

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Grattis - och välkommen!

Jag har en F800R sedan drygt ett år och är supernöjd!

View attachment 356272

Låter lovande! Jag gillade att den verkligen anpassade sig efter föraren. Vill man köra lugnt är den from som ett lamm och hetsar inte föraren på samma sätt som t ex en sporthoj eller en FZ8N. Ville man sedan ge på bangade den inte för det heller :)

Bor i Skövde t o m? Vi får köra en egen liten klubbrunda någon dag då :)

lindor

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
BMW F 800 R - 2010
Låter lovande! Jag gillade att den verkligen anpassade sig efter föraren. Vill man köra lugnt är den from som ett lamm och hetsar inte föraren på samma sätt som t ex en sporthoj eller en FZ8N. Ville man sedan ge på bangade den inte för det heller :)

Bor i Skövde t o m? Vi får köra en egen liten klubbrunda någon dag då :)

Japp, finns i Skövde - kanske dags att bilda en lokal F800R-avdelning.
Det finns ju några fler i stan har jag sett, och minst en körskola har ett par.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Japp, finns i Skövde - kanske dags att bilda en lokal F800R-avdelning.
Det finns ju några fler i stan har jag sett, och minst en körskola har ett par.

Det vore lite kul! Måste se rätt snyggt ut om vi kommer ett gäng på 5-10 F800R :) Min blev en vit/svart iaf. Det är nog för övrigt första cykeln där jag gillar originalljudet. Men frågan är hur länge man lyckas hålla sig borta från akra! :gnissla

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Med andra ord kommer jag lyckas hålla mig tills vi tar en tur :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...