Då var det dags för en uppdatering igen, haha känns lite tjötigt när det bara är en själv som skriver men skitsamma, kommer bli kul o läsa igenom tråden när hojjen är färdig!
Fick tillbaka ram, framgafflar, gaffelkrona, fälgar och min nykapade framskärm tillbaka från lackeraren, valde mattsvart på allt och kör orginalfärgen på tanken då jag tycker den är schysst. Lackering av allt gick på 4300kr, jag är nöjd med arbetet dock så vet jag inte om jag betalade överpris eller inte, någon med erfarenhet som har lust kommentera detta?
Monterade på ramen och sedan blev de framgafflarna, foork boots/gaiters (gaffelskydd?) och fram skärmen, jävlar vad jobbigt det var att få på gafflarna i kronan efter att kronan vart lackerad, fick slipa lite och ta i för kung och fosterland men de gick til slut. Hade inte införskaffat stripes som var tillräckligt stora för att få fork boots att stanna kvar på sin plats men det kommer.
Däck påkrängt på den nylackade fälgen samt de nya fotpinnarna är på (har dock inte löst det där med bromsljusets sensor än, får bli senare när jag fått på alla lampor), glömde ta några riktiga bilder på det men lite ser man iaf.
Helhetsintryck, sadeln och tanken sitter löst men ville bara ta en bild så man ser hur det kommer se ut, nu gör ljuset att färgen på sadeln ser mycket ljusare ut än vad det är.. Monterade på clipons, lamphållare samt handtag och alla kontrollerna.. De va skönt o se hojjen stå på sina egna ben igen =)
Nästa steg blir att fixxa dit all belysning samt och till slut hastighetsmätaren (vilket skall vara lite småmekkigt tydligen), skall även försöka fixxa ett mindre batteri så att ramen blir lite tomare, tror det kan bli nice.