Uppdatering och sen kommer det nog dröjja innan det blir fler bilder, är så gott som klar med hojjen nu, det ända som är kvar är broms sensorn samt tändningslåset. Bromssensorn är beställd och tändningslåset kommer nog lösas inom väldigt kort den också.
Det som har gjorts nu är montering och inkoppling av alla lampor samt hastighetsmätare, det blev lödande på all kablage som hanterar ljusen då det känns stabilast så samt krympslangar, tog aldrig bilder på det jobbet men det ser riktigt bra ut under tanken och sadeln, har även strajpat (stavning?) ihop alla kablar och dratt de flesta i kabelrör så är mycket nöjd på den fronten
Provkörde henne idag och det kändes bra, är dock lite smått missnöjd med att jag inte har någon neutral indikator så hojjen måste startas med koppling fastän jag har BEP 2.0 installerad (det var för övrigt busenkelt att koppla in hastighetsmätaren på den fronten), visserligen måste den kalibreras, har hittat instruktioner på hur man gör det på min daytona velona men det sparas tills nästa gång.
Tydligen så är det lätt för GPI switchen som befinner sig dold bakom svingarmen att bli dålig, typ ett känt fel på K modellerna, många bara accepterar detta och startar hojjen med kopplingen i då det är allt för mycket att jobb med att demontera svingarmen för att få en neutrallampa att fungera. Kanske tar en titt på den någon gång när jag ska renovera svingen, återstår att se.
Annars så låter den gött och är go att köra, behöver bara justera fotpinnarna lite, kanske köper ett nytt batteri till den efter sommaren men då blir det även att byta ut kylvätskebehållaren så att "hålet" i ramen blir snyggt och prydligt.
Syns inte så tydligt på denna bild men är nöjd med positionsbelysningen som är en led ring, kanske blir att knacka ur styrfästena för det gamla styret en vacker dag. Men just nu är prio bromssensorn, tändningen och skaffa en mindre reg plåt och sen är det bara att brumma runt
Ni som har följt och kommenterat tråden har varit otroligt hjälpsamma och trevliga, asgött att det finns sånna goa gubbar som er på detta community.
Mr.Tom speciellt stort tack för att du orka med alla mina dumma frågor, finns en gratis orginal sadel till dig om du vill ha, bara att hojta till!