BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Du kan få ett uppdaterat expansionskärl på garantin. Har fått mitt bytt men jag har inte undersökt om det hjälper. Tycker den har luktat lite efter bytet. :näsblod Det är ett välkänt problem på både R och RR och ingenting som är farligt bara irriterande. Du kan vara lugn även om det ligger under nivån.

Önskar dig en trevlig helg! ;)

Tack för bra svar! Då låter jag det vara för jag förmodar att det är meningslöst att fylla på då :gnissla.
Ha en bra helg du med! Hoppas regnet slutar snart. Det växlar kraftigt och det är lotto om man ska hinna få tvätta och få in under kapell innan nästa skur :huvet.

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Vilken kvalitetsmiss. Välj KTM nästa gång.

:fyllisar

Hehehe japp. Jag kollade faktiskt på Superduke R som en kandidat och konkurrerande modell mot BMW:n innan jag köpte hoj. Dock blev försäkringskostnaden en ganska tung faktor för mig och jag kom betydligt billigare undan med BMW:n. Jag gillar också att BMW:n har quickshifter och den elektroniska dämpningen. Däremot har jag ett väldigt gott öga till KTM och kommer sannolikt äga en någon dag. BMW:n uppfyllde alla mina krav denna gång och KTM:en fick flytta sig åt sidan.:hihi

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hehehe japp. Jag kollade faktiskt på Superduke R som en kandidat och konkurrerande modell mot BMW:n innan jag köpte hoj. Dock blev försäkringskostnaden en ganska tung faktor för mig och jag kom betydligt billigare undan med BMW:n. Jag gillar också att BMW:n har quickshifter och den elektroniska dämpningen. Däremot har jag ett väldigt gott öga till KTM och kommer sannolikt äga en någon dag. BMW:n uppfyllde alla mina krav denna gång och KTM:en fick flytta sig åt sidan.:hihi

Just växellådan med QS slår ju dessvärre BMW KTM på fingrarna :näsblod men vi KTM-frälsta övertalar oss att hojen därmed har en själ och det därmed är charmigt :kär

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Hoj
BMW S1000R 2016
Jag var sugen på KTM jag också men föll för elektroniken hos BMW och det enkla som att sitthöjden hos duken kändes för hög.

Någon här som beställt årets s1000r? När väntar ni leverans? Jag beställde i februari och det börjar verkligen klia i fingrarna nu när alla är ute och kör.. :gnissla

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
@Brink motorerna blir rätt varma, något jag reagerade på också. Kom från radtrea 675cc, men du behöver inte oroa dig.

Ang KTM tycker jag fortf att dom är sjukt råa i utseende, men när jag gränslade en kändes det som en moped. Valde mellan apa bmw... blir väl att äga det mesta innan man är färdig antar jag :fyllisar.

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
@Brink motorerna blir rätt varma, något jag reagerade på också. Kom från radtrea 675cc, men du behöver inte oroa dig.

Ang KTM tycker jag fortf att dom är sjukt råa i utseende, men när jag gränslade en kändes det som en moped. Valde mellan apa bmw... blir väl att äga det mesta innan man är färdig antar jag :fyllisar.
Precis så jag resonerar med. Man måste ju äga sig igenom ett gäng hojar innan det är dags för träfracken :död. Kanske redan gått igenom det i tråden (hur söker man i en enskild tråd på sajten?) men kan någon rekommendera ett prisvärt och pålitligt depåstöd bak för kedjesmörj mm? Är inte helt övertygad om Biltemas kvalitet osv.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Precis så jag resonerar med. Man måste ju äga sig igenom ett gäng hojar innan det är dags för träfracken :död. Kanske redan gått igenom det i tråden (hur söker man i en enskild tråd på sajten?) men kan någon rekommendera ett prisvärt och pålitligt depåstöd bak för kedjesmörj mm? Är inte helt övertygad om Biltemas kvalitet osv.

Biltemas! :krama

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu

Biltemas! :tummenupp

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
Ok, tackar för svar. En del praktiska saker nu som behöver skaffas eftersom jag sålde ALLT till den som köpte Hondan sist. Han kom med ett släp och hoj, stöd och hela rasket åkte med på lasset. Tomt och fint i förrådet tänkte jag :huvet.
Nåväl, funderade på hur jag löser transport av tvätthink till OKQ8s tvätthall. Så hittade jag ihopfällbar hink i silikon som går ner fint i ryggsäcken! Fanns bl a på Clas O :banana.
Inte många ÅF av Evotechs tailtidy i Sverige förutom Lelles som bara verkar ha RR-modell till 2013. Får väl beställa utomlands då. :va

Raderad medlem 51742

Guest
När det gäller depåstöd måste jag bara slå ett slag för bike-tower. Kostar visserligen en slant, men helt fantastisk uppfinning. Går snabbt och enkelt att hissa upp hojen för att få båda hjulen och svingen fria, finns hjul att köpa till så man kan flytta och snurra runt hojen i garaget och funkar utmärkt att förvara hojen upphissad om man vill undvika att få tillplattade däck osv. Bästa köpet av hojtillbehör jag gjort. http://www.bike-tower.de

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...