BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Fick min röda idag. Trevlig hoj men som vanligt så är inkörningen för lång.... Kopplingen är väldans tung jämfört med den hydraliska på CB1000R som jag hade innan. Att man sen inte kan justera hantaget gör det inte bättre. Det är nummer 1 på byteslistan.

Quickshiftern är som att spela tvspel. Så jävla lätt. pang, pang pang pang.

Bara 75mil kvar nu tills man kan köra fullt ut...

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
AVA Mc har lite problem med leveransen... Skriver ett mer utförligt meddelande när jag fått min. :mad:

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
14 BMW s1000r
128 mil och första servicen gjord :)
Då vet man vad som händer vid full :tuttar
Ni kommer inte bli besvikna är det minsta jag kan säga.
TC, DDC, ABS är helt perfekt avstämda i alla mode¨s för gatan.
Nu är det bara några dagar till första bandagen dessutom så den kan sträcka ut sig rejält.
Ska bli intressant att se om de som var runt min hastighet även är det i år.

Satte på optionen sportruta och den var välsignande i hög fart men tror jag bara kommer ha den på under bandagar, det ska jag ju blåsa lite för oss som är på toppen ;-)

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
128 mil och första servicen gjord :)
Då vet man vad som händer vid full :tuttar
Ni kommer inte bli besvikna är det minsta jag kan säga.
TC, DDC, ABS är helt perfekt avstämda i alla mode¨s för gatan.
Nu är det bara några dagar till första bandagen dessutom så den kan sträcka ut sig rejält.
Ska bli intressant att se om de som var runt min hastighet även är det i år.

Satte på optionen sportruta och den var välsignande i hög fart men tror jag bara kommer ha den på under bandagar, det ska jag ju blåsa lite för oss som är på toppen ;-)

Vad fick du betala för servicen?

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
14 BMW s1000r
Önskar jag kunde hjälpa dig med den uppgiften men jag vet inte då den ingick.
Det tog ca 1timme i anspråk.

Detta var vad dom kolla.

2014-04-26-2668.jpg

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Var och provkörde en idag.

Körde en CB1000R i förrigår.

Kvar på listan är:
Z1000
Speed Triple
Tuono
Streetfighter 848

Men frågan är om jag inte redan bestämt mig. :rolleyes:

Någon som vet hur det ser ut med beställning/leverans? Såg dystert ut enligt han jag pratade med på Probike. :(

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

Kvar på listan är:
Z1000
Speed Triple
Tuono
Streetfighter 848

Någon som vet hur det ser ut med beställning/leverans? Såg dystert ut enligt han jag pratade med på Probike. :(

När jag hämtade min så sa säljaren att de inte skulle få tag på några fler hojar förens i höst..

Loui26

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2012
Hoj
På ingång

Kvar på listan är:
Z1000
Speed Triple
Tuono
Streetfighter 848

Kolla med Northbike i S-vall eller Umeå, som jag förstått deras annonser så har de någon s1000r i lager. Jag kan mycket väl ha fel dock :p

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
När jag hämtade min så sa säljaren att de inte skulle få tag på några fler hojar förens i höst..

Ja, det var ju det beskedet jag fick också. Smått bittert när man "bestämt" sig...

Kolla med Northbike i S-vall eller Umeå, som jag förstått deras annonser så har de någon s1000r i lager. Jag kan mycket väl ha fel dock :p

Får ringa dom på måndag.

I värsta fall får man väl kolla runt i Europa för att se om någon har en kvar.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Vem i Stockholm är bäst på service när det gäller BMW?

Pallar du med att åka en bit (15 mil eller så) så åk till Lundgrens Motor i Avesta! Lundgrens är bra att ha å göra med och har samtliga gånger lämnat ifrån sig hojen renare än när jag lämnat den!:tummenupp

Killarna på verkstaden är dessutom trevliga prickar!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag sökte mig utanför Stockholm, litar inte på dem häromkring (framförallt inte AVA). Kolla KW i Strängnäs eller rentav Carlbarks i Kumla istället...

Pallar du med att åka en bit (15 mil eller så) så åk till Lundgrens Motor i Avesta! Lundgrens är bra att ha å göra med och har samtliga gånger lämnat ifrån sig hojen renare än när jag lämnat den!:tummenupp

Killarna på verkstaden är dessutom trevliga prickar!

Strängnäs och Avesta är ju perfekt! Jag bor i Bålsta, så det är rätt sida om Stockholm. :tummenupp

MEN, gör de både lilla och stora servicen "medan man väntar" ?

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Hoj
BMW F800R
Ja det gör väl de flesta, KW är ju en välkänd BMW-verkstad men brukar ha långa väntetider. Jag ringde i början på mars dit för att boka service och då hade de tid först i juni... Åkte då till Kumla, fick snurra runt en timme (utan extra kostnad) på en R nineT medan min servades. Billigare service än i Stockholm dessutom.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Har mailat KW och Lundgrens för att se om någon av dem har tid den 8 Maj för 100-mila servicen.

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Kan varmt rekommendera Probike norr. Servade min hoj där med gott resultat. Alltid nytvättad hoj vid hämtning för min del. Tycker inte deras priser har skilt nänmvärt!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Kan varmt rekommendera Probike norr. Servade min hoj där med gott resultat. Alltid nytvättad hoj vid hämtning för min del. Tycker inte deras priser har skilt nänmvärt!

Är för tillfället lite skeptisk mot dom. Men det gäller i huvudsak försäljningssidan. Verkstaden kanske har kompetent folk?

En annan fråga: Botaniserade lite bland tillbehören och såg att det fanns ett larm. Vet någon om det ingår i något av de 2 paketen eller om det är något man måste köpa till? Borde ju sitta som standard kan jag tycka. :rolleyes:

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Larm ingår ej i de två paketen utan får beställas separat. Har det på min. Nackdelen är att det försvinner utrymme under passagerarsadeln för skivbromslås. Hur har ni löst ert? Fick ett Granit quick mini med.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...