BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Om det är samma som på bilsidan så är det en krets som spar mätarställningen.
enligt generalagenten är det viktigt att veta hur kodpluggen fungerar, fick ett mejl av dom då jag hade lite frågor. Så om det har med mätarställning å göra så borde det inte vara nått som jag borde kunna 'använda' så va i helv... e kodpluggen :va
 

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
enligt generalagenten är det viktigt att veta hur kodpluggen fungerar, fick ett mejl av dom då jag hade lite frågor. Så om det har med mätarställning å göra så borde det inte vara nått som jag borde kunna 'använda' så va i helv... e kodpluggen :va
Kan dom mena diagnosuttaget, eller finns det en programmeringskontakt maybe?
Jag gissar vilt här.
 

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000XR -15
Skröt tidigare om att jag sitter bra på hojen trots att jag är över 2m, men sen jag testade S1000XR på mässan så var jag såld. Beställt en sån nu.

Är det någon som är intresserad av väskor till S1000r så har jag två BMW originalväskor till salu. Tankväska samt "toppbox" (Mjuk)
1000 resp 1500kr st :tummenupp
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Skröt tidigare om att jag sitter bra på hojen trots att jag är över 2m, men sen jag testade S1000XR på mässan så var jag såld. Beställt en sån nu.

Är det någon som är intresserad av väskor till S1000r så har jag två BMW originalväskor till salu. Tankväska samt "toppbox" (Mjuk)
1000 resp 1500kr st :tummenupp

Om det är originalen så är jag intresserad!
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Hur ser det ut med kylarvätska för er andra? Följer trött diskussionerna i det engelska forumet.

Kan konstatera att min hoj gått ca 150 mil sedan förra servicen och kylarvätskan är nere på (under?) min igen... :( Detta resulterar i att den redan nu, trots blygsam värme ute, snabbt kliver upp över 100 grader så fort man står lilla minsta still.
 

ZexeL

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2015 BMW S1000R
Då min kära fullkittade och S1000RR blev stulen i Oktober förra året har jag nu beslutat att köpa en S1000R. Billigare försäkring och kanske lite mer användarvänlig på gata. Beställningen är lagd på en svart. Hoppas få leverans runt nästa vecka! :)

Någon som vet om SC-Project är bra grejjer när det kommer till deras avgas/slipon?
Ska bli kul att kitta och göra nya hojen personlig!
/ZexeL
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
Då min kära fullkittade och S1000RR blev stulen i Oktober förra året har jag nu beslutat att köpa en S1000R. Billigare försäkring och kanske lite mer användarvänlig på gata. Beställningen är lagd på en svart. Hoppas få leverans runt nästa vecka! :)

Någon som vet om SC-Project är bra grejjer när det kommer till deras avgas/slipon?
Ska bli kul att kitta och göra nya hojen personlig!
/ZexeL
oja :) , varet helnöjd med deras slip-on till två tidigare hojar. tyckte dock deras slip-on till s1000r var sådär. men vill du ha det är det nog 100% passning som det brukar vara.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top