-Om man kan påvisa fabrikationsfel, vilket det ju (nästan) är, så är "garantin" TRE år enligt konsumentköplagen. Det har jag sett och hört på "Plus" i SVT.
Klaga och rapportera sedan här.
View attachment 359612
redo för bankörning
-Skicka skivorna till någon s1000rr-åkare i Sverige å be om å få byta med honom (inte jag), så kan han montera dem
å köra in till BMW å försöka få bytt.
Såklart du ska nya feta skivor, och nya belägg vi vill bara spara dig en slant. Har ej provat, men hört/läst en hel del gott om SBS bl.a AMA åkare som var väldigt nöjda (minns inte vilken typ) med hur de presterade.
Om inte annat så bor du ju nära hojens födelseplats, greppa ett plakat med för ändamålet lämplig text och gör din röst hörd
Btw Ang dina skeva skivor. Du är säkert mycket snabbare/duktigare än mig. Men försök att rannsaka dig ifall, det kan vara så att du ligger och "tjuvbromsar". Typ att du har lite onödigt stor bromsförberedelse som gör att beläggen ligger an.
Alt kan ju bromshandtaget vara fel justerat/monterat. Men då borde väl bromsen ta mer och mer tills den nyper?
Tänker högt
Hmm, slagit sig.... Har du provat att ta ut nya på garanti? Vore kul att se vad BMW säger. De bygger en racermaskin utan motstycke och skivorna slår sig vid bankörning? Prova.
Det där vill jag gärna veta mer om eftersom jag också anmält mig till en körning på Sachsenring i september. Vore kul att veta hur banan är.
Någon som har erfarenhet av montering av works kåpor på en 2010. Måste bli klart innan helgen.
Har lyckats skruva på ett komplett öhlins kitt (fram, bak och styrdämpare) och snabbgas så jag ser fram emot två dagar på gelleråsen och två på Mantorp.
Tja, J.W, +35! Är du säker på att försäkringen inte gällde en rullator
För mig drygt 24K, kostnaden är hög men så är jag barnsligt ung Det kostar att köra världens bästa sporthoj!
Har inte du bytt skivor förresten? Eller är det för att du har två set hjul?
Då var det dags att förnya försäkringen. Övergav IFs märkesförsäkring detta året till förmån för Folksam. +35 och zon 2 landade på 11700/helår för en året runt försäkring. Halverade dessutom självriskerna på stöld/vagnskada jämfört med IF.
Vart lite putt när jag fick hem brev från IF att de skulle höja sina premier.
Någon som kommit undan billigare?
Har inte du bytt skivor förresten? Eller är det för att du har två set hjul?
Någon som har erfarenhet av montering av works kåpor på en 2010. Måste bli klart innan helgen.
Har lyckats skruva på ett komplett öhlins kitt (fram, bak och styrdämpare) och snabbgas så jag ser fram emot två dagar på gelleråsen och två på Mantorp.
Fattar inte vad ni gör med försäkringspremierna. Jag betalar någonstans mellan 10-11 tkr, typ 900 någonting i månaden för helförsäkring och jag kan ta ned den till halvförsäkring o betalar typ 500 kr i månaden under vinterhalvåret. (Ej avställningsbar) och det är IF.
Gick in på IFs hemsida o körde en sån där automatisk uträkning av försäkring o kom till samma. Stod dessutom att premien gäller from februari 2012.
E iof 46 bast o bor på Värmdö. Men det är fler här som e gubbe och bor i kranskommun till Stockholm...
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|