BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
...Jag blev skitsur för jag tycker att som P.R.O medlem så borde jue premien bli lägre och speciellt när hojen är ett HELT år äldre med :) Drygt 24 000:- jojo här saknas det inte flis ha ha... :tummenupp

Kan man få lite bilder nu på ditt konstverk ? // M

Ha ha, I ditt fall så tror jag att det kan vara så att ditt fb har sett din avatar! Då du så oansvarigt framför en motorcykel på någon typ av väg som verkar luta en hel del! Så till den grad att knät skrapas i asfalten:fakta. I fb ögon är nog det något som anses som högst oansvarigt, och pubertalt.
Det är därför din premie är något hög:D:D

Beträffande "konstverket":hihi så är de nästan klara, väntar bara på lite grejer som skall komma med posten.
Det var nog dumt av mig att nämna projektet för Peter, för nu..prestationsångest:D

//Fattig spoling. Över 30, men innan premiesänkning

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Bara två set!? Nä... jag skall räkna här....1, 2, 3, 4, 5....5 hjul har jag! :banana och det blir 2 set o ett extra bakhjul! :)

Har du ett extra bakhjul med regndäck och ett med intermediate? Fan vad rejsigt! :) hurhar du råd med så mycket fälgar? Det verkar som en uppsättning kompletta fälgar (med skivor, lager osv.) ligger runt 15 000 här nere på ebay.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har du ett extra bakhjul med regndäck och ett med intermediate? Fan vad rejsigt! :) hurhar du råd med så mycket fälgar? Det verkar som en uppsättning kompletta fälgar (med skivor, lager osv.) ligger runt 15 000 här nere på ebay.

Ha, ha - nja intermediate har jag aldrig kört, men slicks på hojen, en extra bakfälg med ett nytt slicks o ett set regndäck om vädret e nyckfullt.
Gav 9000 för ett set och ytterligare 5000 för en extra bakfälg med hubbar skivor o allt. Det gäller att ligga o bevaka :D.

Du Micke - fy faaaan vad snygg din hoj måste bli när du har hållit på så länge! Världen väntar med spänning, när är det releaseparty? :hihi

Jag lägger ut en egen tråd om din lack - det är den värd! :tummenupp

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
SNIPP....
Du Micke - fy faaaan vad snygg din hoj måste bli när du har hållit på så länge! Världen väntar med spänning, när är det releaseparty? :hihi
Jag lägger ut en egen tråd om din lack - det är den värd! :tummenupp
Du är ond:D
Ni får titta på mitt bidrag till; Anti-theft 2012
IMG_0304.jpg
Nu jäklar ska jag få ha min ekparkett i fred:D

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Tydligen finns det kompisar på andra sidan pölen, som har haft oturen att skruvarna som håller vevstakarna till vevaxeln skruvar ur sig:gnissla. För vissa av dem har det föregåtts av ett ökande missljud innan det tråkiga händer.
BMW Nordamerika har nu beslutat att tillsvidare införa ett säljstop samt kalla in maskinerna som nått kund. De har dock inte avslöjat än varför de gör detta och huruvida det har något att göra med de rapporterade rasen.
Säljarna har inte fått några instruktioner om att levererade hojar inte får/bör brukas:va.

Hade jag haft en 2012 skulle jag lyssna med min säljare ifall den svenska importören känner till "problemet" och ifall återkallningen i NA är för något som även påverkar svenska hojar.

Inga roliga nyheter, och jag hoppas att "problemen" är begränsade till over there :-(

Edit: Hittar än så länge ingen info ang någon återkallning på amerikanska, federala siter rörande consumer affairs. Inte heller på Rapex.

Då åker jag till malmö för jag fick just prisuppgift av AVA MC på 3 517 :- för att dom byter bromsvätska på den efter 1 år :va, känns som jag borde kunna dricka den vätskan i så fall om det skiljer så pass.... :gnissla (Ett förtydligande bara, att man byter bromsvätskan efter ett år ser jag inget konstigt i eftersom jag själv har gjort det tidigare minst en gång om året men prisskillnaden oh la la, något är galet från någon av dom som vi talat med.... )

Skulle inte/aldrig lämna in hojen på Ava,inte ens om jag fick (bra)betalt!:arsele
Nu när Solna är släckt,blir det mc proffsen/Hägersten.:D

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Skeva bromsskivor.
Kan komma sig av hårda inbromsningar som gjort skivorna väldigt varma och att man sedan har stått stilla med bromsen intryckt, då kan de slå sig.

Är du annars säker på att de slagit sig? Prova skrubba dem med svinto så att det inte enbart är fastbränd smuts som gör att de känns som de slagit sig.

Har haft den känslan själv, men det blev bättre efter rengöring och blev helt bra av sig själv. ;-)

SBS beläggen är duktigt bra! Tyvärr så hittade jag dem inte till bra pris, så Brembo var billigaste alternativet då jag bytte förra året. Med vänlig hälsning, Jonas

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Skeva bromsskivor.
Kan komma sig av hårda inbromsningar som gjort skivorna väldigt varma och att man sedan har stått stilla med bromsen intryckt, då kan de slå sig.

Är du annars säker på att de slagit sig? Prova skrubba dem med svinto så att det inte enbart är fastbränd smuts som gör att de känns som de slagit sig.

Har haft den känslan själv, men det blev bättre efter rengöring och blev helt bra av sig själv. ;-)

SBS beläggen är duktigt bra! Tyvärr så hittade jag dem inte till bra pris, så Brembo var billigaste alternativet då jag bytte förra året. Med vänlig hälsning, Jonas

Har också svårt att tro att skivorna slår sig så lätt. Vet att det går att slipa skivorna med mycket bra resultat.
Jag o Zacke tittade på en maskin på mässan som just slipar skivor och där enligt uppgift många som trott att deras skivor varit körda fått omvärdera.

Kostar 750 kr/ skiva att slipa om dem och de blir som nya, även de som verkligen är lite ojämna/slagit sig. Att jämföra med att köpa nya...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Skeva bromsskivor.

Jag har rengjort både skivor och belägg men när jag hade hojen upphissad efteråt och snurrade framhjulet så hörde man hur bromsarna tog ojämnt.

Jag får ta mig ut på autobahn och provbromsa för att se om det blivit bättre då.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Någon som har erfarenhet av montering av works kåpor på en 2010. Måste bli klart innan helgen.

Har lyckats skruva på ett komplett öhlins kitt (fram, bak och styrdämpare) och snabbgas så jag ser fram emot två dagar på gelleråsen och två på Mantorp.

Snygg moddning du har gjort av hojen! Ska fota min någon dag också o lägga in en ny avatar! :hihi Var det pratet om att försäkringsbolagen kollade in Sandmans avatar o skruvade upp premien efter det som fick dig att byta? :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....ha ha ! Dom frågade om jag hade betalningsanmärkningar eftersom premien blev/var så hög där och jag kontrade med att säga att ta gärna en UC så kommer det bara vara mord som fattas, annars är den "Komplett" :rolleyes: för hur skulle jag annars ha råd med dessa tyska plastraketer som bara dödar.... Givetvis så skickade jag med den här bilden i premieförfrågan också....:)

Ha ha, I ditt fall så tror jag att det kan vara så att ditt fb har sett din avatar! Då du så oansvarigt framför en motorcykel på någon typ av väg som verkar luta en hel del! Så till den grad att knät skrapas i asfalten:fakta. I fb ögon är nog det något som anses som högst oansvarigt, och pubertalt.
Det är därför din premie är något hög:D:D

//Fattig spoling. Över 30, men innan premiesänkning

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    78.6 KB · Visningar: 124
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
....ha ha ! Dom frågade om jag hade betalningsanmärkningar eftersom premien blev/var så hög där och jag kontrade med att säga att ta gärna en UC så kommer det bara vara mord som fattas, annars är den "Komplett" :rolleyes: för hur skulle jag annars ha råd med dessa tyska plastraketer som bara dödar.... Givetvis så skickade jag med den här bilden i premieförfrågan också....:)

Skön bild! :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Det där är ju en Sucka. Inte konstigt att du får straffpremie!! :)

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Nu fick jag hjärtstop - byta av bromssaft +3.000 på AWA????
Va tar MC Proff´sen i Hägersten??

Fattar ingenting - tror jag för dom två services jag har haft - har båda varit under 2.000...

Mårten S..a.n.d.m.a.n.n.n. - nått är fel på din ålder hos Folksam.. Nu vett jag om en annan i Vaxholm som får typ 9.500 hel/hel (kan vara att hans mamma har fuskat åldern strax över 50!)..

4 mil har blivit i år - hoppas regnet stannar i himlen till helgen och det kan bli ett par varv på G´åsen - börjer bli grymt sugen..

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
...redan bokat in mig där, dvs på mc-proffsen :):yoparty

Jag lämnade in min FZ6:a där på service, på MC-proffsen. Hämta ut hojen, glad i hågen. Åkte direkt till jobbet och parka där, när jag jag skulle hem så regnade det lite och det var en "oljeros" under hojen. Kollade under hojen och det visade sig att oljepluggen satt lös. När jag ringde Proffsen sa han bara ojdå, jag får väl vara mer noggran nästa gång....Inte fan fick han vara mer noggran med min hoj nå mer....:huvet

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nu fick jag hjärtstop - byta av bromssaft +3.000 på AWA????
Va tar MC Proff´sen i Hägersten??

Fattar ingenting - tror jag för dom två services jag har haft - har båda varit under 2.000...

Mårten S..a.n.d.m.a.n.n.n. - nått är fel på din ålder hos Folksam.. Nu vett jag om en annan i Vaxholm som får typ 9.500 hel/hel (kan vara att hans mamma har fuskat åldern strax över 50!)..

4 mil har blivit i år - hoppas regnet stannar i himlen till helgen och det kan bli ett par varv på G´åsen - börjer bli grymt sugen..

Kan inte tänka mig att de tar 3 tkr för bromsvätskebyte bara. Vilken service gäller det? Vad ingår?
Jag körde 1-års service förra året, det är ju antingen 1000 mil eller 1 år om jag inte har fel. Då var det byte av samtliga vätskor + att de gick igenom hojens allra viktigaste bultar + efterdragning av styrkrona mm. Kostade inte 3000 vad jag kommer ihåg.
Men priserna kan naturligtvis gå upp.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...till och börja med jesper så insåg jag att det var lika korkat att ljuga om min ålder till fbolaget som när jag ljög om vikten när jag skulle hoppa bungy jump från bron :brynad, att det blåser på bilden från "altarkurvan" är såklart den enda förklaringen till den något skeva beväxningen runt om så jag lutar mig mot denna helt enkelt.. gick av i den kurvan året efter det fotot är taget *märkligt :va)* den som är så bankad och jag knappt lägger ner något (se mickes bild) Angående att det är en sucka, ja absolut och det var väl där premien fördärvades med den också....:crash !

Nu har jag vunnit denna veckas VM i spam så snart kan du stänga av mig peter ....:krama Over and out...//M

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...till och börja med jesper så insåg jag att det var lika korkat att ljuga om min ålder till fbolaget som när jag ljög om vikten när jag skulle hoppa bungy jump från bron :brynad, att det blåser på bilden från "altarkurvan" är såklart den enda förklaringen till den något skeva beväxningen runt om så jag lutar mig mot denna helt enkelt.. gick av i den kurvan året efter det fotot är taget *märkligt :va)* den som är så bankad och jag knappt lägger ner något (se mickes bild) Angående att det är en sucka, ja absolut och det var väl där premien fördärvades med den också....:crash !

Nu har jag vunnit denna veckas VM i spam så snart kan du stänga av mig peter ....:krama Over and out...//M

Du kan få förnyad skrivrättigheter i tråden genom att lägga in fler bilder, visste du det? :D

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras