Sköna vibbar på att bromsa sig om en Ducce i slutet av Mugellos raka
fått pris på 24000 för fram och bak med montering av cartridge kittet . det är öhlins låter det rimligt ni som har bytt
Sköna vibbar på att bromsa sig om en Ducce i slutet av Mugellos raka
2012 och jag gillar fortfarande inte att beställa saker från utlandet Men finns helt klart några hundringar att spara på att köpa import bromsklossar. Får helt enkelt börja tävla och köpa raceklossar istället
Köpte Galfer Bromsbelägg 600kr sidan. En dum fråga, innan jag skruvar ner bromsarna är det nåt att spec att tänka på?
Har kommit upp i snabba grp på smc bandagar och kör fortfarande på Dunlop Sporsmart. Nån som har koll på nåt nytt däck 2012 som är bättre om man nu kan säga så
Tack Peter lika snabb och bra svarat som vanligt
Haha tror jag behöver det uppenbara då jag sists lossade bägge axelklämskruvarna när jag skulle byta framhjulet... Kan bara säga att det blev inge bra resultat
...var på cashbacks körning i onsdags, bra väder men lite otursdag.... först craschade sören rejält och mulade sin RSV 4 och hamnade på karlskoga lasarett och jag fick lägga av kl 14.00 när min tysk börja låta som en V8 :-(... Ungefär som raka rör på en offshore båt men så är den ett år gammal och snart 500 mil....
Skönt att det gick hyggligt åtminstone, även om du inte kan sova på mage. Krya på dig! Ingen som fick det på film?3 brutna revben och punka på lungan och helvetes ont utan smärtstillande blev resultatet för mig, hojen kommer kräva en hel del snickrande och nya delar...
Imorgon söndag hade jag anmält mig till körning på Sviestad, men fick sälja till Conny. Men jag åker med och tittar iallafall. Börjar så sakta må lite bättre, men har fortfarande ingen aning om vad som hände...
Fick du ordning på ditt avgassytem Sandman?
Ha, Ha - du e inte ensam om att ha gjort så.
Däremot är det många som missar att du skall "gunga in" gaffeln på hjulaxeln innan de drar åt insexbultarna på höger sidan som klämmer om axeln. Detta för att gaffelbenet skall hinna rätta till sig lite o undvika att det blir spänning i gaffeln. Detta skall göras innan du pumpat upp trycket i bromsslangarna. Dagens tips!
3 brutna revben och punka på lungan och helvetes ont utan smärtstillande blev resultatet för mig, hojen kommer kräva en hel del snickrande och nya delar...
Imorgon söndag hade jag anmält mig till körning på Sviestad, men fick sälja till Conny. Men jag åker med och tittar iallafall. Börjar så sakta må lite bättre, men har fortfarande ingen aning om vad som hände...
Fick du ordning på ditt avgassytem Sandman?
Kan det vara därför jag har nån konstiga vibrationer runt 200 km/h ? Så man ska dra axeln först. Sen gunga lite på den och sen dra axelklämmorna?
Japp! huruvida dina vibrationer hör ihop med monteringen skall jag låta vara osakt.
Okey tack. Får skruva lös däcket och göra rätt helt enkelt Kan ju vara min egna balansering av däcket.. Btw nån som har biltemas balansering stativ? Tänkte köpa det.
Spänning i gaffeln kan framför allt innebära att gaffelns rörelse hämmas. Det i sin tur kan säkert orsaka vibrationer eller dåligt grepp i någon kurva (eller vad säger du Micke ? ) eftersom däcket får göra hela jobbet om inte fjädringen fungerar som den sk...SNIPP...
JA. De va de det va. Jefla gaffel
Fast vi bestämde ju att det var jag som klivit över gränsen av vad ett supersportdäck klarar!
Kanske borde jag sluta spana efter en extra uppsättning hjul
PS. Jag letar efter en sådant där förlängningsskaft till vanliga hylsor som ser ut som en gammal svängborr. De verkar inte göras längre men är praktiska när man ska justerar fjäderförspänningen i gaffeln istället för att stå med ett spärrskaft o en förlängare. Någon som vet var jag kan köpa ett sådan? DS.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|