BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
har satt i slick mode nu :banana hur kommer abs och tracktion controlen bli anorlunda :confused:

Största skillnaden är att du kan wheela med den (upp till 24 eller 27 grader eller något sådant) och att gasen blir mycket snabbare.

Naturligtvis blir TC:n och ABS:en rejsigare också, dvs det krävs mer hjulspinn/hjullåsning innan de ingriper.

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
2010 bmw 1000rr
att det blir möjligt att wheela lite ur böjarna ska bli riktigt skönt mot när den går in direkt :tummenupp
men griper TC in lika fint som på Race mode ?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...jadå, var bara lugn ! Vi ses på öjn... Jag åker 11.05 båten imorgon /M

QUOTE=captain slow;5558886]att det blir möjligt att wheela lite ur böjarna ska bli riktigt skönt mot när den går in direkt :tummenupp
men griper TC in lika fint som på Race mode ?[/QUOTE]

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
att det blir möjligt att wheela lite ur böjarna ska bli riktigt skönt mot när den går in direkt :tummenupp
men griper TC in lika fint som på Race mode ?

Men ta det fortfarande lite lugnt, jag var duktigt nära en highsider ut ur en långsam chikan i måndags. Jag var en bra bit upp på tanken när den greppade igen och det var allmänt spännande. Så TC är bra men det är ingen garanti för att man kan slå fullt mitt i svängen och låta den sköta resten.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Laptimer Aim Solo DL installerad och konfiguerad. Svenska banor importerade så nu ska det köras! :yoparty Om det inte regnade så förb....

Sen en annan sak: Det går att göra sjukt snygga filmer med alla "instrument" infällda i filmen om man har en "Smartycam" som samma företag säljer. Men jag har ingen smartycam. Jag har en Go Pro..... :va

Och det fungerar ju naturligtvis inte. En Smartycam e skitdyr. Men det kan väl inte vara så grymt svårt att få till? Så speciella kan väl inte den ena eller den andra produken vara att det inte går att få ihop? Någon som har kunskaper eller vet vart man kan vända sig?

Lite info om Aim Solo DL från syskonforum: http://www.s1000rrforum.com/forum/s1000rr-tech-performance-chat/10990-aim-solo-dl-write-up.html

Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Hm, tittar i min kristallkula...Vad är det Peter håller i handen? Aha, en Smartycam!:yoparty:D

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Kanon nu får vi be vädergudarna om uppehåll och 15 grader till. Hade + 5,4 grader och regn hos mig idag hur f*n är det möjligt i juni??????:3freak

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- Du menar, växthuseffekten är omvänt proportionell mot väggreppet?:va

Jag skulle hellre uttrycka mig så att uppfattningen av växthuseffekten påverkan på klimatet hos allmänheten och sakkunniga i synnerhet inte helt är i linje med det lågtryck som uppvisas i detta nu och att effekten av detta faktum står i direkt motsats till den önskade friktion mellan däck och underlag som enskilda individer i detta forum värderar så högt.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Trodde att växthuseffekten gjorde att det blev varmare här i norr och kallare söder ut. Köpte ju en villa tomt i Piteå och hoppas på sandstrands tomt om 40 år :)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag skulle hellre uttrycka mig så att uppfattningen av växthuseffekten påverkan på klimatet hos allmänheten och sakkunniga i synnerhet inte helt är i linje med det lågtryck som uppvisas i detta nu och att effekten av detta faktum står i direkt motsats till den önskade friktion mellan däck och underlag som enskilda individer i detta forum värderar så högt.
- Väl uttryckt.
"För att nån gång bli en blixt, måste man länge vara ett grått moln"
Jag tror du har blixtrat-till nu.
:D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring