BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Blev så förbannad på vädret så jag spontanköpte en pc5 till hojen i hopp om bättre mellanregister. Har jag gjort bort mig?
Ps snälla berätta det inte för Draken för då är jag hemlös:fakta

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Blev så förbannad på vädret så jag spontanköpte en pc5 till hojen i hopp om bättre mellanregister. Har jag gjort bort mig?
Ps snälla berätta det inte för Draken för då är jag hemlös:fakta

De e lugnt. Säg att du fick den av mig för jag hade två. För jag har sagt att jag fick min nya laptimer av dig för du säljer såna o hade en över. :tummenupp

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Låter som en lysande plan:). Hoppas våra drakar inte springer ihop på Ikea :)

Nu till den stora frågan kommer jag få bättre mellanregister ? Är det någon som har installerat och mappat som kan återge lite?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Låter som en lysande plan:). Hoppas våra drakar inte springer ihop på Ikea :)

Nu till den stora frågan kommer jag få bättre mellanregister ? Är det någon som har installerat och mappat som kan återge lite?

Ja, eller att de läser vår tråd....

Nix, mappat har jag inte gjort ännu. Lägg in en blänkare på tekniktråden. Antingen att någon har en färdig mapp annars måste du nog bänka.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Får väl bryta lite is här på tråden o lägga ut en liten filmsnutt. Tanken är att klippa in alla värden o mätare i dessa filmer sen när jag har fått laptimern att fungera :)
(Micke som filmar mig på banåkning.nu:s körning i maj)

Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
:tummenupp Nu funkar det!
Ifall två åkare har varsin Aim, skulle det då vara möjligt att jämföra spårval?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Inte dåligt för att köra i regn mode:tungan:tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
:tummenupp Nu funkar det!
Ifall två åkare har varsin Aim, skulle det då vara möjligt att jämföra spårval?

Jepp, de ritar ut spåren ganska exakt. Du kan programmera in banbredden innan körningen så blir det mer korrekt. Vet iof inte om det går att slå ihop värden från 2 olika laptimers men de pratar ju samma språk och det går garanterat att importera andra körningar i programmet.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Ser fram emot dina filmer:tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nja, jag har precis monterat laptimern, så jag har inga filer från den än. Men om det bara slutar regna så...

Edit: Enligt Dashware:s hemsida så funkar det att slå ihop just GoPro och Aim laptimers ;-)

Hur kopplade ni in dataloggern i hojen? Är det den där grejen under cutsen? Verkar komplicerat och eftersom jag är rädd för allt som har ström i sig så vågar jag mig inte på att koppla in min i hojens system för att logga data. Men det hindrar mig ju inte från att vara nyfiken :)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Förlåt att jag bryter in med denna.
[video=youtube;F6M0O4yXqUY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F6M0O4yXqUY[/video]

Last edited by a moderator:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hur kopplade ni in dataloggern i hojen? Är det den där grejen under cutsen? Verkar komplicerat och eftersom jag är rädd för allt som har ström i sig så vågar jag mig inte på att koppla in min i hojens system för att logga data. Men det hindrar mig ju inte från att vara nyfiken :)

Det finns två sätt.

Vi kopplade in laptimern direkt på kablaget som går in i hastighetsmätaren. Vi körde till leverantören med hojarna och han kopplade in (lödde fast) kabel med en kontakt så vi kan ta och koppla in/ ur laptimern vid styrhuvudet direkt. Lite nervöst att se någon skära upp orginalkablarna bakom mätarna, men han var mycket proffsig och monterade på ordentliga kontakter. Riktigt snyggt jobb.

bild-3.jpg

Det andra sättet är att beställa den kontakt som passar på larmkontakten under passagerarsätet samt att du tar ström på lämpligt sätt från elsystemet. Jag är inte hundra på hur det görs men jag länkade tidigare till S1000RR-forum där de gjorde på det sättet.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det finns två sätt.

Vi kopplade in laptimern direkt på kablaget som går in i hastighetsmätaren. Vi körde till leverantören med hojarna och han kopplade in (lödde fast) kabel med en kontakt så vi kan ta och koppla in/ ur laptimern vid styrhuvudet direkt. Lite nervöst att se någon skära upp orginalkablarna bakom mätarna, men han var mycket proffsig och monterade på ordentliga kontakter. Riktigt snyggt jobb.

Det andra sättet är att beställa den kontakt som passar på larmkontakten under passagerarsätet samt att du tar ström på lämpligt sätt från elsystemet. Jag är inte hundra på hur det görs men jag länkade tidigare till S1000RR-forum där de gjorde på det sättet.

Som jag misstänkte, jag blir livrädd bara jag läser ditt inlägg. Jag fortsätter med fattigmanstelemetri och filmar instrumentet istället för en sådan där fancy lösning som du har.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati