BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Fin bild! tycker det ser torrt ut!?, men det kanske är mina "beer googles":)

Anderstorp i slutet av april och upptorkande. Tog död på regndäcken med de passen med det var lärorikt o märka att det gick att köra på det också :tummenupp

Skulle behöva ett par nya regndäck bara...:(

Har mailat ansvarig för den 2:a o kollat att det finns plats o ok att dela på en hoj mm.

asg888

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
BMW S1000RR 2010
Drevning

Har införskaffat en 16T (525) kugg, något man ska tänka på när man skruvar bort/dit den? Ska bli kul att testa den på Gotland

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Jag har verkstadshandboken och det finns en avdelning med just bara momenten. Jag kan ev skriva ut, skanna o pdf:a åt dig, men inte just idag. Lättare på jobbet på måndag.

Det vore jätte snällt om du orkar göra detta. Är alltid bra att ha, när man ska byta lite delar och så.:tummenupp

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Har 2 dagar på knutstorp nästa helg med smc, bokade mig i röd grupp men med ny hoj vetifan hur det ska gå.
Tror ni det är lönt att ställa dämparinställningarna i sport efter boken? Jag väger 83kg utan utrustning, fick hjälp att ställa in fjädringen på Duccen och det blev en helt ny hoj att köra.
Körde med sportsmart tidigare och dem släppte mjukt och fint och kändes bra, hur är Conti däcken som jag tror där sitter på nu? Om jag får lite släpp kommer Tc gå in direkt då och bryta eller vad händer? Släpper det e det ju gas som gäller annars.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Tycker att du ska skruva med försiktighet. Min erfarenhet är att om man börjar skruva så är man efter två-tre år tillbaka på grundinställningarna. Det bruuukar fungera ganska bra där.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Har 2 dagar på knutstorp nästa helg med smc, bokade mig i röd grupp men med ny hoj vetifan hur det ska gå.
Tror ni det är lönt att ställa dämparinställningarna i sport efter boken? Jag väger 83kg utan utrustning, fick hjälp att ställa in fjädringen på Duccen och det blev en helt ny hoj att köra.
Körde med sportsmart tidigare och dem släppte mjukt och fint och kändes bra, hur är Conti däcken som jag tror där sitter på nu? Om jag får lite släpp kommer Tc gå in direkt då och bryta eller vad händer? Släpper det e det ju gas som gäller annars.
Står i manualen vad de räknat med för vikt, men det var väl typ 80 så inte direkt för replica nordbor. I vilket fall så tycker jag inte du ska skruva innan du provat standard, annars saknar du ju referens!

Och välkommen förresten :)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Snacket om att hojen från fabrik skulle vara justerad för en ryttare på ≈85Kg, är enligt många ägare rent nonsens! Justera "hänget" är en god början och ett stort steg i rätt riktning. På min hoj fick vi skruva 8 varv på gaffelbenens förspänning, av 11 möjliga för att hamna rätt.
En bra länk:
http://www.s1000rrforum.com/forum/s...424-if-anyone-interested-suspension-help.html

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Jag väger ca 85 idag (i strumplästen) och upplevde standardinställningarna för mjuka, definitivt om du pratar i termerna att sportsmart "släpper mjukt och fint...".
Jag tycker du kan ställa in dem på sportinställningarna, det står ju exakt vad det är så du tappar inte bort dig på det sättet som om du håller på o finjusterar själv.
(Sen ska man alltid skriva ned vad man gör så tappar man aldrig bort sig ändå :) )

I läget race så får du lagom med hjälp av DTC:n om du vill ha det. Passar bäst med gatdäck också. Däremot om du brukar gasa på i utgångarna så du lättar med nedlägg så skall du ta det lugnt med "raceläget" eftersom hojen automatiskt slår av om du lättar fram, vilket kan ge dig vobbel om du håller kvar fullgas under tiden( hojen slår av o på i snabb takt allteftersom den dunsar upp o ned liksom)

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Hej tänkte bara höra om det finns någon som har, typ verkstadsbok. Så man kan få på pdf fil eller något.
Hade varit grymt och få tag i det så man vet vilket moment alla bult ska dras i.
Om någon har detta så får han/hon gärna lägga upp det.
Tack på förhand om någon har detta.:tummenupp

Ta ner hela CDn med verkstadsmanual, moment, instruktioner, checklistor mm!
XXXXXXXXXXXXXXX

Last edited by a moderator:

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Last edited by a moderator:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...