25 grader i Almeria, med greven och ett antal BMW 1000rr åkare
Härligt - berätta mer!
25 grader i Almeria, med greven och ett antal BMW 1000rr åkare
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130209
Uppföljningsmöte skall tas med BMW Sverige för att berätta hur evenemanget kommer se ut i slutskedet!
En "prototyp" till tröja för eventet har tagits fram som kommer visas för samarbetspartner och tilltänkta sponsorer.
Vintern känns kall även här i Tokyo. Hade planer på att köra på Motegi i helgen men bestämde mig för att det är lite för kallt fortfarande. Genomled en dag där för ett par år sedan i nollgradigt väder, inte kul när det är halt och man nästan fryser ihjäl på de långa rakorna.
Planerar att najja alla bultar osv för att kunna köra på licensträningarna här. Finns det några kit att köpa med förborrade bultar osv?
Vintern känns kall även här i Tokyo. Hade planer på att köra på Motegi i helgen men bestämde mig för att det är lite för kallt fortfarande. Genomled en dag där för ett par år sedan i nollgradigt väder, inte kul när det är halt och man nästan fryser ihjäl på de långa rakorna.
Planerar att najja alla bultar osv för att kunna köra på licensträningarna här. Finns det några kit att köpa med förborrade bultar osv?
Kedjelängd; original är 118 länkar. Om jag kör med en kugg större drev bak (45 istället för 44), ska jag ha 119 länkar på kedjan då?
Edit; kanske ska prova +2 kugg bak den här gången, då behöver jag 119 länkar antar jag?
Om du inte ändrar längden på hojen så behöver du troligtvis förlänga kedjan.
Men mitt tips är att du kortar hojen samtidigt som du byter drev.
När du kortar hojen så blir den enklare att svänga med och du kan snabbare bryta ner den in i kurvor.
Vi kanske borde skapa en guide på detta som folk kan följa, tror det är många som åker runt med långa S1000RR just nu..
Vad kör du med för framdrev, 17? Byt till 15/44 då får du en bättre hoj, bättre trim hittar du nog inte.
Geometrin ändrar du aldrig när du drevar om den, men sätter du ett större drev och behåller samma kedja så måste du ju skjuta fram hjulet för att få på kedjan och tvärt om ifall du sätter ett mindre bakdrev
En enkel lathund är att 1 kugg på bakdrevet = 3mm på hjulbasen
har du 600mm idag kan du utan problem sätta 1 kugg större bak och behålla samma kedja så får du en trevligare hoj
Tyvärr inte, det är bara i själva "utväxlingen" man räknar så, tar du ner 1 kugg fram blir hojen längre.
Men har du stock drevat nu? 17/44?
För tar du i så fall ner 1 fram till 16 och upp en bak 45 så blir det ungefär +/- 0, du kan gå upp till 46 bak då för att krympa ihop den lite utan att kapa kedjan utan att den blir för vass
Som Tob var inne på så kan man gå till 15 också fram men då behöver du nog kapa kedjan för att jag tror att tex 15 / 46 är lite "vasst" för någon som inte tävlar
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |