BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kunde inte låta bli att stjäla en bild från MickeR:s garage :rodnar - sjukt läcker! :tummenupp

bild

Det är ju tur att han inte kör med ökenkamouflage, då hade man aldrig hittat igen den i sandfållan :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Det är ju tur att han inte kör med ökenkamouflage, då hade man aldrig hittat igen den i sandfållan :)

På vissa avkörningsområden (läs snabbvänstern innan depåböjen Gelleråsen :hihi ) är det gräs... Tror fan vi gick skallgång efter den där förbannade hojen i 3 timmar innan vi hittade den... :huvet :D

(Sorry Micke, kunde inte låta bli.... )

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Skön film om en kille som kör race i usa med en S1000. Kul att se lite mer verklighetsnära racing.

Edit; han verkar vara kanadensare och han har flera filmer på tuben.

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Kan du inte byta slutburk o få det lite tystare? (Antar att det är det du vill...)

Det är precis det jag vill.. eller rättare sagt min kompis. Men vi vet inte om det går. Har ställt den frågan här i tråden, men har inte fått några bra svar som kan leda till att lösa problemet. Har mailat till Akra också, men de svarar inte ens. Tyvärr går det inte att montera DB killer i den och den låter som en F1 bil typ om inte värre.. Vet du hur vi ska gå till väga? Vi hoppades också på att kunna byta själva slutburken men som sagt inte fått några svar på de ställen vi har frågat.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är precis det jag vill.. eller rättare sagt min kompis. Men vi vet inte om det går. Har ställt den frågan här i tråden, men har inte fått några bra svar som kan leda till att lösa problemet. Har mailat till Akra också, men de svarar inte ens. Tyvärr går det inte att montera DB killer i den och den låter som en F1 bil typ om inte värre.. Vet du hur vi ska gå till väga? Vi hoppades också på att kunna byta själva slutburken men som sagt inte fått några svar på de ställen vi har frågat.

Går det inte att kolla på artikelnumren på mellanrören på helsystemen? Om de är samma går det att byta slutburk, är de inte samma så går det inte?

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu

Skön film om en kille som kör race i usa med en S1000. Kul att se lite mer verklighetsnära racing.

Edit; han verkar vara kanadensare och han har flera filmer på tuben.

Tack för en schysst länk för att bota söndagsångesten. Lite småsuspekt film, men helt ok :) Inte så mycket racing men ska kika igenom de andra han har lagt upp.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tack för en schysst länk för att bota söndagsångesten. Lite småsuspekt film, men helt ok :) Inte så mycket racing men ska kika igenom de andra han har lagt upp.

Det är mer racing (ombirdkamera under race) i de andra filmerna men jag tyckte det var skönt att se lite garagemekande och tältande istället för de vanliga reportagen om Rossi och grannarna :)

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Skicka ett mail till Motaction.se. De är racekunniga, har bra priser och hjälper er om de kan. Kan inte de hjälpa dig, så skicka ett mail till Tony på motodex.eu. Lite dyr men kunnig på racing och trevlig. Han bor i tyskland men kommer från England.
Lycka till!

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....:) Den här moderatorn som börjar på Peter :tungan som har gått ner på kvartstid för att han måste åka över hela Europa och köra/utvärdera lite banor och ha möte med BMW Sverige och sköta S1000 RR tråden är det inte dags för honom att byta nick till Peter Von Anka snart va va :7peta:tungan:yoparty /M

Va fan:hej
Har ni snö eller?:D
Hade man haft Sandmans plånbok:fakta:D Så hade jag köpt en uppsättning Polidomkåpor till, har lite idéer....

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
....:) Den här moderatorn som börjar på Peter :tungan som har gått ner på kvartstid för att han måste åka över hela Europa och köra/utvärdera lite banor och ha möte med BMW Sverige och sköta S1000 RR tråden är det inte dags för honom att byta nick till Peter Von Anka snart va va :7peta:tungan:yoparty /M

Eller Peter von Bayerische Motoren Werke? :)

Förresten, nu när du ändå är i tråden: är du lika nöjd med dina carbon lorraine c59 fortfarande? Jag tänkte prova något nytt när min nuvarande uppsättning originalbelägg är slut och efter någon timmes googlande verkar de där beläggen rätt heta.

Sliter de mycket på skivorna eller är det ok?

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....supernöjd ! Hade dom på Sukiyakinerna också, inget för gata dock om man inte kör "lite" tuffare för det tar en stund innan det "bettar"; dock tycker jag mig ha märkt att dom är ganska tuffa mot skivorna (har original) men vafan det drabbar ingen fattig i den här tråden där folk verkar ha hur mycket pengar som helst för det lackas kåpor, åks på gp-banor, byts fjädring, system, mappningar etc så man tror man hamnat på raceforum ha ha !/M

Eller Peter von Bayerische Motoren Werke? :)

Förresten, nu när du ändå är i tråden: är du lika nöjd med dina carbon lorraine c59 fortfarande? Jag tänkte prova något nytt när min nuvarande uppsättning originalbelägg är slut och efter någon timmes googlande verkar de där beläggen rätt heta.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati