BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130314

Anmälningarna och betalningarna fortsätter att rulla in - tack alla som e på, grym uppslutning! :tummenupp
44 förare har anmält sig här på tråden och 32 st har mailat in uppgifter för registrering som deltagare och vill/har betalat in anmälningsavgiften.
Riktade pm:en har gått ut till alla registrerade S1000RR-ägare på SH. Ett fåtal deltagare med andra märken än S1000RR kommer vara med i form av instruktörer, banarrangörerna osv. Vi har dock plats för 40-50 S1000RR och det verkar som det blir så många. 25 personer hade betalat inom 7 dagar från utskicket, det är rekord!

Om alla som anmält sig här på tråden kommer med och betalar anmälningsavgiften så har vi fyllt eventet, helt otroligt. Nu finns det platser kvar men snälla bli inte sittande i soffan o glöm att betala anmälningsavgiften, det börjar komma in namn som inte hänger här på tråden och när vädret blir bättre o vårkänslorna kommer tror jag platserna tar slut. Så betala in nu! :)

Alla som vill med skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Kom igen nu!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
3. Weber.............................KLAR
5. S.an.d.m.a.n....................KLAR
6. 2hjulkul ..........................KLAR
7. Capoeira-R1.....................KLAR
8. Bo Backman................................PÅ G
9. Björn Enghag...............................PÅ G
10.Try ................................KLAR
11.Micke "Hilding".................KLAR
12.MickeR ...........................KLAR
14.Rootofevil........................KLAR
16.Mats Backman...............................PÅ G
17. The Knight .....................KLAR
18. Molzzon..........................KLAR
21.Zacke.............................KLAR
22.Andre_A.......................................PÅ G
23.TeddyTwoFace..................KLAR
24.Zebbh..........................................PÅ G
25.TV..................................KLAR
26.Michey ...........................KLAR
31.PeBro..............................KLAR
34.Niohundrasexton ..............KLAR
35.Cadludde ........................KLAR
36 PXX................................KLAR
37.Neonman.........................KLAR
38.Hultqvist ........................KLAR
40.maz-ze...........................KLAR
41.K.Lundqvist......................KLAR
42. dabringer.......................KLAR
43.T Färlind.........................KLAR
44. ANTE L...........................KLAR
45. Jan Lundmark..................KLAR


EJ KLARA: (ni har platser vikta för er så det är lugnt...)

2 Tob3
4.Galne Dansken
13.Captain slow
15.#21
19. Yusse
20.Dfused
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
32.Iridium
33.Killersnail
39.Zebbh
46.
47.
48.
49.
50.
 
Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Peter är avundsjuk på din hoj, därför undvek han att skicka mail till dig i förhoppning att du inte skulle dyka upp :) Men tji där fick han *s*

Ska bli kul att se HP4 Comp in action!

/Try

Bjuder han på bandagen ska han få prova den. :) :7peta :D
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Tjena, om någon sitter å ruvar på ett par passagerarfotpinnar och en race-cuts till rimliga pengar är jag intresserad. Funktion och pris går långt före form! Ska bara ordna så hojjen blir skjutsbar ett par pass i sommar då en kollega på jobbat frågat om att åka med bakpå någon gång i sommar.

Tack också för PM om s1000rr-bandag med intressant upplägg men vi ska bli 3 i familjen i slutet av Juli så räknar med att allt av "egen tid" blir svårt i hela augusti.....
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tjena, om någon sitter å ruvar på ett par passagerarfotpinnar och en race-cuts till rimliga pengar är jag intresserad. Funktion och pris går långt före form! Ska bara ordna så hojjen blir skjutsbar ett par pass i sommar då en kollega på jobbat frågat om att åka med bakpå någon gång i sommar.

Tack också för PM om s1000rr-bandag med intressant upplägg men vi ska bli 3 i familjen i slutet av Juli så räknar med att allt av "egen tid" blir svårt i hela augusti.....

Att du inte kan vara med i augusti är ju tråkigt men glädjen över att ni blir 3 är ju faktiskt större! :tummenupp
Kan vi räkna med den första S1000RR med sidvagn kanske? :D

(Någon som har en bild på S1000RR med sidvagn åt "Julle"?)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tjena, om någon sitter å ruvar på ett par passagerarfotpinnar och en race-cuts till rimliga pengar är jag intresserad. Funktion och pris går långt före form! Ska bara ordna så hojjen blir skjutsbar ett par pass i sommar då en kollega på jobbat frågat om att åka med bakpå någon gång i sommar.

Tack också för PM om s1000rr-bandag med intressant upplägg men vi ska bli 3 i familjen i slutet av Juli så räknar med att allt av "egen tid" blir svårt i hela augusti.....

Grattis! Vi fick vår i januari och du, det går att åka hoj med småbarn hemma :fakta
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Grattis! Vi fick vår i januari och du, det går att åka hoj med småbarn hemma :fakta

Grattis till dig också!

Ja, kanske hämta hem Farmorn å lämna hemma som support på hemmaplan.
Men tar det säkra för det osäkra denna gång om det nu skulle bli komplikationer eller annat som kan ställa till det.
 

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011
Att du inte kan vara med i augusti är ju tråkigt men glädjen över att ni blir 3 är ju faktiskt större! :tummenupp
Kan vi räkna med den första S1000RR med sidvagn kanske? :D

(Någon som har en bild på S1000RR med sidvagn åt "Julle"?)

Hej Peter en fråga gällande s1000rr dagen som du arrangerat. Kommer vi köra samtidigt med Cashback racing ???
Samma dag och samma bana

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258840-2013-%E5rs-bandagar-med-Cashback-Racing
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej Peter en fråga gällande s1000rr dagen som du arrangerat. Kommer vi köra samtidigt med Cashback racing ???
Samma dag och samma bana

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258840-2013-%E5rs-bandagar-med-Cashback-Racing

Det är samma event. Det är Cashback som är arrangör och som när vi hade så många intresserade, vek en majoritet av platserna till S1000RR förare.
S1000Rr-tråden är garanterade 40 platser, minst, den 12-13 augusti på Gelleråsen. Vi har redan sålt en stor del och förmodligen blir det fler som vill med. Det har bara gått 2 veckor sedan betalmailet gick ut till anmälda.

I nuläget är det ca 10 st icke S1000RR förare anmälda eller i form av arrangörer som kör på dagarna. Resten blir S1000RR-förare som det ser ut nu.
Allt runt omkring fokuserar på S1000RR, föreläsningar, samarbetspartners mm.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är samma event. Det är Cashback som är arrangör och som när vi hade så många intresserade, vek en majoritet av platserna till S1000RR förare.
S1000Rr-tråden är garanterade 40 platser, minst, den 12-13 augusti på Gelleråsen. Vi har redan sålt en stor del och förmodligen blir det fler som vill med. Det har bara gått 2 veckor sedan betalmailet gick ut till anmälda.

I nuläget är det ca 10 st icke S1000RR förare anmälda eller i form av arrangörer som kör på dagarna. Resten blir S1000RR-förare som det ser ut nu.
Allt runt omkring fokuserar på S1000RR, föreläsningar, samarbetspartners mm.

Du kanske har snubblat över en guldgruva här! :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Du kanske har snubblat över en guldgruva här! :tummenupp

Ha, ha - ja på ett sätt har du rätt: ju fler som vill vara med, desto intressantare blir eventet, så den här lyckade starten, eller uppropet, har i sin tur lett till att många fler vill vara med. Inte bara deltagare utan även arrangören och div samarbetspartners är mycket intresserade av konceptet att samla S1000RR-förare på detta sätt. Ingen har gjort det förut, men det enda vi har gjort egentligen är ett litet upprop här i tråden där vi bestämt oss att åka på samma bandag några stycken....

Det här har givit ett antal möjligheter;
finansiering av depåboxar till alla deltagare inkluderat i avgiften verkar bli en grej. (Inte helt klart än men i praktiken)
Inte mindre än 6 meriterade tävlingsförare har sagt att de är positivt inställda att komma och gästa eventet och finnas till hands för deltagarna. Ev en fd WSBK förare är tillfrågad och är positiv. Förare från Pro Superbike och "uppåt" i hierarkin. Fundera på den ni... :)

En förvånande stor mängd företag har anmält sitt intresse att finnas på plats för att marknadsföra sig.

Inget är spikat än, det kan både bli bättre och sämre, men med tanke på att det är 5 månader kvar till något som från början var ett par "vanliga" bandagar så ser det väldigt intressant ut. :tummenupp
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Vilken tur att jag hann skaffa min bumse innan platserna tog slut! Det här låter ju som årets grej haha!
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Kan jag köpa en Öhlin styrdämpare från England/USA på ebay?

Frågan kan tyckas konstig men jag har för mej (eller tror mej ha hört) att handlare utomlands, inte får sälja
grejer tillbaks till ursprungslandet hursomhelst.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Kan jag köpa en Öhlin styrdämpare från England/USA på ebay?

Frågan kan tyckas konstig men jag har för mej (eller tror mej ha hört) att handlare utomlands, inte får sälja
grejer tillbaks till ursprungslandet hursomhelst.

Det får de egentligen inte för Öhlins (såvitt jag vet) men du kan ju alltid prova om de säljer till dig?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Det får de egentligen inte för Öhlins (såvitt jag vet) men du kan ju alltid prova om de säljer till dig?
- Undrar vad som händer med betalningen. Jag brukar betala med Paypal, direkt med ett klick. Om säljaren drar sig ur när jag betalat så kan det ju skita sig, helt.... hmmm. :va
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Undrar vad som händer med betalningen. Jag brukar betala med Paypal, direkt med ett klick. Om säljaren drar sig ur när jag betalat så kan det ju skita sig, helt.... hmmm. :va

Nu ska jag avslöja hur lite jag vet men släpper du inte betalningen på paypal när du fått grejerna?

Kan du inte skicka ett mail först och fråga om de vill skicka till Sverige?

Jag har handlat av Dan Kyle i USA, du kanske kan höra med honom? Han skickade ju iofs till mig i Tyskland, inte Sverige. Tänk bara på att när du handlar utanför EU kan du åka på moms när grejerna tullas.
 
Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Nu ska jag avslöja hur lite jag vet men släpper du inte betalningen på paypal när du fått grejerna?

Kan du inte skicka ett mail först och fråga om de vill skicka till Sverige?

Jag har handlat av Dan Kyle i USA, du kanske kan höra med honom? Han skickade ju iofs till mig i Tyskland, inte Sverige. Tänk bara på att när du handlar utanför EU kan du åka på moms när grejerna tullas.

-Jodå, det är Dan Kyle som säljer.

Jag vet inte riktigt hur Paypal funkar i detalj. Det har alltid funkat kanonbra.

Jag skickar aldrig nått "Yes" till Paypal när jag fått grejerna. Tror att säljaren får pengarna direkt, faktiskt, när jag beställt på ebay och klickat vidare till Paypal med påföljande klick där.

Har räknat lite. Ca 2600 Sek blir det inklusive frakt men med tull å moms så kan det ju bli svenskt pris på grejerna, iaf.
Hmmm...får fundera lite.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon som har tips på hur man skall tima kammarna så att man får ut mer effekt? Hur gör grabbarna i ProSuperbike?

http://www.s1000rrforum.com/forum/s...rmance-chat/5655-cam-timing-results-uk-1.html

Kanske de här?

http://shop.alpharacing.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=533_538_601

Jag har också sett att BMW erbjuder HP-kammar (alltså från HP-sortimentet, inte från HP4:an) men jag vet inte hur/var man får tag på de eller hur mycket de kostar.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Som ni ser har det försvunnit flera dagar av inlägg. Swedie skriver att det försvunnit en dag men jag tror vi har tappat 2-3 stycken. Har ni skrivit något viktigt så upp med det igen!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top