BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130322

Anmälningarna och betalningarna fortsätter att rulla in - tack alla som e på, grym uppslutning! :tummenupp
44 förare har anmält sig här på tråden och 32 st har mailat in uppgifter för registrering som deltagare och vill/har betalat in anmälningsavgiften.
Riktade pm:en har gått ut till alla registrerade S1000RR-ägare på SH. Ett fåtal deltagare med andra märken än S1000RR kommer vara med i form av instruktörer, banarrangörerna osv. Vi har dock plats för 40-50 S1000RR och det verkar som det blir så många. 25 personer hade betalat inom 7 dagar från utskicket, det är rekord!

Om alla som anmält sig här på tråden kommer med och betalar anmälningsavgiften så har vi fyllt eventet, helt otroligt. Nu finns det platser kvar men snälla bli inte sittande i soffan o glöm att betala anmälningsavgiften, det börjar komma in namn som inte hänger här på tråden och när vädret blir bättre o vårkänslorna kommer tror jag platserna tar slut. Så betala in nu! :)

Alla som vill med skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Kom igen nu!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
3. Weber.............................KLAR
5. S.an.d.m.a.n....................KLAR
6. 2hjulkul ..........................KLAR
7. Capoeira-R1.....................KLAR
8. Bo Backman................................PÅ G
9. Björn Enghag...............................PÅ G
10.Try ................................KLAR
11.Micke "Hilding".................KLAR
12.MickeR ...........................KLAR
14.Rootofevil........................KLAR
16.Mats Backman...............................PÅ G
17. The Knight .....................KLAR
18. Molzzon..........................KLAR
21.Zacke.............................KLAR
22.Andre_A.......................................PÅ G
23.TeddyTwoFace..................KLAR
24.Zebbh..........................................PÅ G
25.TV..................................KLAR
26.Michey ...........................KLAR
31.PeBro..............................KLAR
33.Killersnail........................KLAR :tummenupp
34.Niohundrasexton ..............KLAR
35.Cadludde ........................KLAR
36 PXX................................KLAR
37.Neonman.........................KLAR
38.Hultqvist ........................KLAR
40.maz-ze...........................KLAR
41.K.Lundqvist......................KLAR
42. dabringer.......................KLAR
43.T Färlind.........................KLAR
44. ANTE L...........................KLAR
45. Jan Lundmark..................KLAR


EJ KLARA: (ni har platser vikta för er så det är lugnt...)

2 Tob3
4.Galne Dansken
13.Captain slow
15.#21
19. Yusse
20.Dfused
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
32.Iridium
39.Zebbh
46.
47.
48.
49.
50.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Som ni ser har det försvunnit flera dagar av inlägg. Swedie skriver att det försvunnit en dag men jag tror vi har tappat 2-3 stycken. Har ni skrivit något viktigt så upp med det igen!
- Nja, det var väl inte så viktigt, egentligen. Ville bara i allmän glädjeyra delge omgivningen och trådbesökare om att jag blivit klokare och beställt en Öhlinstyrdämpare. JAG tycker iaf att det var vääääldigt viktigt.
Ska få den på månda´. :banana :tummenupp
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
NEIN!

Tima kammarna, dvs ställa om orginal kammarna ett par grader så att man får mer effekt samt vrid på mellanregistret. Frågan är bara hur man skall ställa dem, det var det som var min ursprungliga fråga.
Dvs: Hur skall jag ställa mina orginal kammar för att få mer kräm i motorn?

Tips emottages tacksamt

Att köpa nya kammar är uteslutet! Det är för dyrt:(
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag har skaffat en HP datalogger. Har dock fått ett problem, då tändningslåset på hojen är bortbantat. Så jag använder dödarknappen som den enda av/på switchen. Den knappen klipper strömmen till det mesta då man stänger av motorn. Så när man gör det, då hinner inte dataloggern med att spara undan datat eller så blir datat av någon annan anledning korrupt och kan ej användas i postprocess programmet.

Skulle behöva ha en separat switch för dataloggern. Därav frågan, är det någon av er Superhjältar i tråden som har tillgång till ett kretsschema för BMW;n? Har skaffat en service manual CD, men det finns inte med på den :va. Hojta gärna till om någon av er kan supporta.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag har skaffat en HP datalogger. Har dock fått ett problem, då tändningslåset på hojen är bortbantat. Så jag använder dödarknappen som den enda av/på switchen. Den knappen klipper strömmen till det mesta då man stänger av motorn. Så när man gör det, då hinner inte dataloggern med att spara undan datat eller så blir datat av någon annan anledning korrupt och kan ej användas i postprocess programmet.

Skulle behöva ha en separat switch för dataloggern. Därav frågan, är det någon av er Superhjältar i tråden som har tillgång till ett kretsschema för BMW;n? Har skaffat en service manual CD, men det finns inte med på den :va. Hojta gärna till om någon av er kan supporta.

Hur menar du? När du stänger av motorn med knappen på höger styrhalvan så bryter du även tändningen?
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Hur menar du? När du stänger av motorn med knappen på höger styrhalvan så bryter du även tändningen?

Precis! Knappen på höger sida har ju tre lägen. Som den är kopplad nu är det, tändning av, tändning på och sista läget crankar man igång motorn med.
Så för att stänga av motorn måste jag bryta tändningen via knappen. Det dödar också loggern.

Hur har du det kopplat, eller har du kanske kvar nyckeln? Har man det slipper man problemet.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Precis! Knappen på höger sida har ju tre lägen. Som den är kopplad nu är det, tändning av, tändning på och sista läget crankar man igång motorn med.
Så för att stänga av motorn måste jag bryta tändningen via knappen. Det dödar också loggern.

Hur har du det kopplat, eller har du kanske kvar nyckeln? Har man det slipper man problemet.

Nä ingen nyckel.. Hmm det låter skumt att loggen inte hinner med..
Jag ska fundera lite :)
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Nä ingen nyckel.. Hmm det låter skumt att loggen inte hinner med..
Jag ska fundera lite :)

Som extra input till funderandet kan jag berätta att om man kör motorstopp, dvs tändningen är på. Då lagrar loggern undan data enligt plan.
Stänger man av motorn med dödarknappen (bryter tändningen), och sen snabbt slår på tändningen igen. Då lagrar loggern undan data enligt plan.
Det var med den inputen jag drog slutsatsen att den inte hann spara undan om man stänger av via dödaren på vanligt vis.
 

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Tänkte göra ett extra oljebyte, vad kör ni för olja? :rolleyes:
Rullat 1400 mil.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Som extra input till funderandet kan jag berätta att om man kör motorstopp, dvs tändningen är på. Då lagrar loggern undan data enligt plan.
Stänger man av motorn med dödarknappen (bryter tändningen), och sen snabbt slår på tändningen igen. Då lagrar loggern undan data enligt plan.
Det var med den inputen jag drog slutsatsen att den inte hann spara undan om man stänger av via dödaren på vanligt vis.

Jag vill inte vara tråkig, men är allting verkligen rätt kopplat? Tänker att även om man har nyckeln kvar stänger man ju sällan av hojen med den?
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Tänkte göra ett extra oljebyte, vad kör ni för olja? :rolleyes:
Rullat 1400 mil.

Vi använder och promotar ett märke som heter ipone, där är Katana 10w50 en riktigt bra olja som även funkar bra om man kör bana annars finns R4000RS 10w40 som är en lite billigare olja

Annars om du är en motul anhängare så är nog 7100 - 10w40 bäst för gat bruk och 300v factoryline 10w40 för banan
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Ingen här som har ett helsystem eller eftermarknads slipon till salu? Är även ute efter en PCV och luftfilter.

Har köpt en i princip helt orginal S1000RR som jag har tänkt kitta både utseendemässigt och för prestanda, så ligger nån på lite grejer får ni gärna hojta till!! :)
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag vill inte vara tråkig, men är allting verkligen rätt kopplat? Tänker att även om man har nyckeln kvar stänger man ju sällan av hojen med den?

Det var ingen tråkig fråga, den är högst relevant. Men det tråkiga svaret är att jag inte har en aning. Köpte hojen såhär. Därav behovet av ett kretsschema så jag kan förstå hur det är tänkt att vara.
 

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011
Är det dubbel häftande tejp som gäller då jag kommer sätta upp carbon skydd på svingen???
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Nja, det var väl inte så viktigt, egentligen. Ville bara i allmän glädjeyra delge omgivningen och trådbesökare om att jag blivit klokare och beställt en Öhlinstyrdämpare. JAG tycker iaf att det var vääääldigt viktigt.
Ska få den på månda´. :banana :tummenupp

- Innan jag monterade Öhlinstyrdämparen så gjorde jag en ovetenskaplig jämförelse mellan den och origialdämparen. Jag fann då att läge 3 på Öhlinaren motsvarar originaldämparens dämpning, ungefäääääär.
Då finns det alltså ytterligare 15 lägen att stramma upp gaffeln.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Det var ingen tråkig fråga, den är högst relevant. Men det tråkiga svaret är att jag inte har en aning. Köpte hojen såhär. Därav behovet av ett kretsschema så jag kan förstå hur det är tänkt att vara.


Vad har du för lösning till tändningen? Exakt hur är allt kopplat och till vad?
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Försäsongstest avslutat på Cartagena circutio.
En helt underbar bana, otroligt rolig att köra på!
Lyckades klämma till med en 1.41 tid sista dagen.
Bmw:n och Pirelli ostarna fungerade klockrent!
Kan inte vänta tills säsongen drar igång hemma.. :p

BB3_5649.jpgBB3_4220.jpg
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Försäsongstest avslutat på Cartagena circutio.
En helt underbar bana, otroligt rolig att köra på!
Lyckades klämma till med en 1.41 tid sista dagen.
Bmw:n och Pirelli ostarna fungerade klockrent!
Kan inte vänta tills säsongen drar igång hemma.. :p
Kul! Körde du 2013 års modell av Pirelli däck? De ska visst ha fått en annan profil till i år. Nyfiken, hur står sig 1.41-tider på den banan mot de andra. Är det vansinnigt, galet eller raket snabbt?

Om du kan tänka dig att byta 30 gradig asfalt mot knappt-över-plus-asfalt så är det träningsläger på Gelleråsen 10-13 april.
Annars hoppas jag att vi möts på Anderstorp i maj :tummenupp
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Kul! Körde du 2013 års modell av Pirelli däck? De ska visst ha fått en annan profil till i år. Nyfiken, hur står sig 1.41-tider på den banan mot de andra. Är det vansinnigt, galet eller raket snabbt?

Om du kan tänka dig att byta 30 gradig asfalt mot knappt-över-plus-asfalt så är det träningsläger på Gelleråsen 10-13 april.
Annars hoppas jag att vi möts på Anderstorp i maj :tummenupp

Körde med 2013 Pirelli slicks, dem fungerade mycket bra. :banana
Kändes som de var enklare att svänga med, vet inte om det är min körstil som ändrats eller om däcken gör det men bra var dem iaf. Bakdäcket håller ca 30 varv sedan är det så gott som slut. Hade kunnat vara bättre...
1.41 tror jag är en bra Rookie tid, vet inte vad andra har kört på. Går säkert att googla fram via Highsiders hemsida.

Jag får se om det blir något träningsläger, beror på om vädret tillåter..
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Förra året gjorde jag 1,38 som bäst, svensken på 1,37 och Backlund på 1,36 men kör du 1.41 är det är bra rookie tid :) i år hade du hängt av mig dock :/

En liten notis, Tommy Hill gjorde 1,32... Då var man plötsligt inte så snabb längre :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top