Vad heter de koniska lager som passar till en 2010/2011? Är det SKF som gäller? Behövs några andra modifikationer eller är det bara att dra i de? Är det stor skillnad i pris mellan lagren?
Vi säljer & använder 2 olika kit, mega deluxe från TGP Racing, det är ett komplett kit där man även byter muttrarna du drar åt lagren med, ett sånt kit kostar dock ca 2500:-
Annars använder vi All-Balls lager, då får man ett kit med lagerbanor och lager men använder samma muttrar man drar åt med, det är lite vettigare peng och funkar bra, dom tar vi 500:- för, går kanske att få billigare det vet jag inte. Dom har Part no - 42991055
"Bolt on" är det inte tyvärr inte, du måste först slå ur de gamla lagerbanorna i ramen, övre plus undre, sedan behöver du få bort det gamla lagret från undre styrkronan, det är rätt knöligt om du inte har tillgång till avdragare
Sedan slår du in nya lagerbanorna i ramen, pressar på lager på undre styrkronan sedan är det bara att börja montera dit grejerna!
Och det bästa av allt är att du inte kan använda depåstöd som lyfter i ramen där styrkronan sitter eftersom du mekar där...
När du ska dra åt lagren föreslår jag att du tar hjälp av någon som gjort det förut, det är super noga att det varken blir för hårt eller för löst
Nu låter jag kanske lite neggig, men det är lite mek för att få till det bra