BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Det var mer än vad jag trodde. Vad de inte skriver är om det är inkl. exkl. utrustning? Jag gissar inkl. och jag väger 90 pannor exkl. utrustning. Hur mycket väger en standardutrustning? 10 pannor?

Ganska bra uppskattning, jag väger ungefär 12kg extra med ställ, hjälm och hela baletten. Tror nog BMW är lite snåla ändå på snittvikten även om det är bättre än att räkna på en spenslig italienare
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Är det någon som tror på ett liv efter vintern redan denna månad och skall till Anderstorp o köra fre-sö? :crash
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
:va Hur menar du ? ...imorse var det "bara" -10.2 grader när jag var ute och sprang och på flera ställen är det minst 20-30 m utan snö och is och det är faktiskt bara 9 April idag/ G.Ettupp

Våren är sen här också men om en vecka ska det bli 19-20 grader (varmt) enligt yr.no :)
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
20 grader här idag. Håller på att flytta tyvärr. Annars skulle jag vara på Motegi på fredag. Fortfarande inte provat hojen på bana.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
20 grader här idag. Håller på att flytta tyvärr. Annars skulle jag vara på Motegi på fredag. Fortfarande inte provat hojen på bana.

Hörrödu - hör av dig innan det är dags för Motegi. MV:n behöver sträcka lite på sig innan körning på Ebisu.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bandag bmw s1000rr-tråden 2013

Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130411

Ytterligare 4 som anmält sig här på listan har mailat för inbetalningsuppgifter :tummenupp

Nu är vi så många så att om alla som anmält intresse här nere betalar sina platser så är vi klara!!! Vi har fyllt ett helt event. Jag har några till som anmält sig andra vägar! Fattar ni! 60 man och minst 50 BMW S1000RR! Hur grymt är inte det. Trodde faktiskt inte på det ens själv i början, men nu.... :) Blir det fullt så fixar vi en kölista, det är alltid någon som får förhinder när det närmar sig.

Alla som vill med skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.Micke "Hilding"...................KLAR
10.MickeR ...........................KLAR
11.Rootofevil........................KLAR
12.Mats Backman..................KLAR
13. The Knight .....................KLAR
14. Molzzon..........................KLAR
15.Zacke.............................KLAR
16.Andre_A.......................................PÅ G
17.TeddyTwoFace..................KLAR
18.Zebbh..........................................PÅ G
19.TV..................................KLAR
20.Michey ...........................KLAR
21.PeBro..............................KLAR
22.Killersnail........................KLAR
23.Niohundrasexton ..............KLAR
24.Cadludde ........................KLAR
25 PXX................................KLAR
26.Neonman.........................KLAR
27.Hultqvist ........................KLAR
28.maz-ze...........................KLAR
29.K.Lundqvist......................KLAR
30. dabringer.......................KLAR
31.T Färlind.........................KLAR
32. ANTE L...........................KLAR
33. Jan Lundmark..................KLAR
34. Joggen...........................KLAR
35. asg888...........................KLAR :tummenupp
36. Jon................................KLAR :tummenupp


ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Galne Dansken
3.Captain slow
4.#21
5. Yusse
6.Dfused
7.Kent.............PÅ G :tummenupp
8.Thomas.........PÅ G :tummenupp
9.Iridium
10. R Nilsson
11.
12.
13.
14.
15.
 
Last edited:

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Behöver lite råd från racekåpexperter!

Köpte bikesplast från grevens som skulle lika bra som works enligt Richard.
Men så är inte fallet, hur jag än vrider och bänder får jag inte över bakdelen(kutsen) över bakramen.
Det är en helgjuten och tyvärr inte tvådelad som många är.
Fastnar halvvägs och risken för att man ska kapa av sladdar eller spräcka kåpan är överhängande.

Är det någon som har en helgjuten bakkåpa och hur lyckades ni montera den?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Behöver lite råd från racekåpexperter!

Köpte bikesplast från grevens som skulle lika bra som works enligt Richard.
Men så är inte fallet, hur jag än vrider och bänder får jag inte över bakdelen(kutsen) över bakramen.
Det är en helgjuten och tyvärr inte tvådelad som många är.
Fastnar halvvägs och risken för att man ska kapa av sladdar eller spräcka kåpan är överhängande.

Är det någon som har en helgjuten bakkåpa och hur lyckades ni montera den?

Du behöver troligen dra ut de tre plastpluggarna som håller elektroniken i bakramen, och därefter "vrider" du den bakåt så att den blir lite lägre än original montage. Så måste jag göra på Workskutsen i alla fall.
Säg till så kan jag ta en bild och lägga in så du ser vad jag menar.

Sen är det lite vickande o trixande men inte alls svårt.

P

Edit: Och du behöver nog ta ut den där "runda rullen" som sitter i klämd under en halvmånde och stoppa ned den lite längre fram höger där det finns ett "hål". Shit va jag e bra på att förklara....
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Usch, ser jättetrist ut! Och inte förankrad för fem öre är du heller :huvet:yoparty:smasha

Ha, ha - du anar inte hur mycket jag har jobbat med det där att förankra mig, men jag får inte till det med mina långa ben om jag skall flytta mig sidleds och inte sitta alldeles för långt bak...
Får jag ett släpp eller ett kast så flyger jag, så enkelt är det.... :crash :D
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Du behöver troligen dra ut de tre plastpluggarna som håller elektroniken i bakramen, och därefter "vrider" du den bakåt så att den blir lite lägre än original montage. Så måste jag göra på Workskutsen i alla fall.
Säg till så kan jag ta en bild och lägga in så du ser vad jag menar.

Sen är det lite vickande o trixande men inte alls svårt.

P

Edit: Och du behöver nog ta ut den där "runda rullen" som sitter i klämd under en halvmånde och stoppa ned den lite längre fram höger där det finns ett "hål". Shit va jag e bra på att förklara....


Tror att jag är med, vart inne på lite samma spår, ska prova med det!
Tack för tipset!
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Det funkade :banana Tack Peter!

Det räckte att ta bort plastplupparna och vrida och trycka uppåt.. så att den hamnar mellan ramen.

Tips till folk som inte orkar klippa och slipa neopren så att det passar och blir snyggt,
Köpte färdigklippta från,

http://www.raceseatfoam.co.uk/default.html

Kostade ca 230kr ink frakt och tog tre min att montera, ser proffsigt ut och man slipper svära ihjäl sig.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Var ute på en fikatur idag :) Mysigt värre, hojen går fortfarande riktigt bra.

IMG_2573.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top