....inte jag...
Kan du förklara med ett par fler ord varför du inte hade gjort det och vad du hade gjort istället?
....inte jag...
Testa att åka med högre profil bak typ 60 eller 65 utan att ändra någonting så kan du få ett hum om hur det blir med att vända på exentricen.
Själv har jag den i högläge samt två ringar synliga på original gaffeln. Åkte på 60 profil på Mantorp och cykeln självsvängde in i kurvorna utan någon brottning .
Ps jag tar 400 kilo i bänk så det kan ha haft med det att göra
...............
Jag brukar försöka undvika att styra med styret ...................
En enkel felsökning är väl att koppla ur PCVn och se om tomgången fungerar då? Då har du i alla fall isolerat en felkälla.
En anledning till förslaget är att på senaste bandagen var det en R1:a som inte hade någon tomgång alls med PCV men när den togs bort funkade tomgången hur bra som helst.
- Jag sökte på "high idle" på s1000rrforum och fick detta svaret: http://www.s1000rrforum.com/forum/exhaust-fuel-delivery/1645-s1000rr-idle-too-high.htmlKopplade bort PCV:n nu och frlet kvarstod. Tomgången kan ibland gå ner till 1800rpm och stanna där ett tag men ligger för det mesta på 2000rpm, switcha modes går inte heller när PCV är urkopplad. Brytaren vid kopplingshandtaget klickar som det ska när man drar in handtaget och cykeln går att starta med växel i(stödet uppfällt).
Ingen som har nått mer tips jag kan kolla upp? Bankörning på Kemora är om en vecka och Northbike hade ingen tid att ta in hojjen förräns om två veckor.......
Kopplade bort PCV:n nu och frlet kvarstod. Tomgången kan ibland gå ner till 1800rpm och stanna där ett tag men ligger för det mesta på 2000rpm, switcha modes går inte heller när PCV är urkopplad. Brytaren vid kopplingshandtaget klickar som det ska när man drar in handtaget och cykeln går att starta med växel i(stödet uppfällt).
Ingen som har nått mer tips jag kan kolla upp? Bankörning på Kemora är om en vecka och Northbike hade ingen tid att ta in hojjen förräns om två veckor.......
Kopplade bort PCV:n nu och frlet kvarstod. Tomgången kan ibland gå ner till 1800rpm och stanna där ett tag men ligger för det mesta på 2000rpm, switcha modes går inte heller när PCV är urkopplad. Brytaren vid kopplingshandtaget klickar som det ska när man drar in handtaget och cykeln går att starta med växel i(stödet uppfällt).
Ingen som har nått mer tips jag kan kolla upp? Bankörning på Kemora är om en vecka och Northbike hade ingen tid att ta in hojjen förräns om två veckor.......
Vet inte om det är sagt tidigare, men kan det bli någon förändring om du kopplar ur batteriet och låter den stå ett tag utan ström? (Kanske för enkelt men alla tips e bra i nöd)
En annan grej som slog mig när du skriver att tomgången kan pendla lite, har du bytt luftfilter? Kan det vara något som sitter fel och den drar tjuvluft? (vilda gissningar)
Låna en skåpbil och kom ned hit till fjollträsk och låt Backman hjälpa dig.
Det är rätt kört är jag rädd
När "skadan" är skedd så måste man in och lära om adaption values..
Det kan bli så när man gör modifieringar på throtteln eller i insprutningen, eller för den delen på elektroniken över huvud taget
Då sätter den sig i någon form av läge där den beter sig som du beskriver
Då måste man rensa adaption values, lära om throtteln och växlarna, sedan kommer det fungera
BMW's elektronik system är bland de mest komplexa att ha att göra med...
Smöra lite för northbike om dom inte kan ta dig mellan, det tar dom 5-10 min att fixa
Du kan ju tom förbereda för dom, ta bort cutsen och häng fram diagnos kabeln (en stor svart cylinderformat kontakt stycke)
Ja då verkar det inte vara så mycket annat än att fara ner till Northbike. Ska ringa åt dom tidigt imorgon och se om dom kan vara bussiga och klämma in mig imorn!
Bra! För med till Kemora måste du! :-D
Ja då verkar det inte vara så mycket annat än att fara ner till Northbike. Ska ringa åt dom tidigt imorgon och se om dom kan vara bussiga och klämma in mig imorn!
Klart jag ska!! Du råkar inte ha nån kontakt på Northbike som ev kan vara schysst och klämma in mig imorn?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |