BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Det finns även en länk på första sidan på tråden hur man gör. Kolla här. Man måste vara 2 personer, är man 3 så är det ändå lättare. Annars får du köpa med dig fikabröd och komma ut till Värmdö någon somrig dag så hjälper jag dig. :)

Jag brukar utgå från Öhlins rekommendationer när det gäller hänget/ sag:

En fika på Värmdö låter väldigt lockande, återkommer gärna om det :)
Mina Öhlins försvann tyvärr med Duccen... :rolleyes:

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Muttern är väck, återförsäljaren ha missat att dra den troligtvis efter byte till den snygga fälgen.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Muttern är väck, återförsäljaren ha missat att dra den troligtvis efter byte till den snygga fälgen.

Hårigt, det där hade ju kunnat sluta riktigt illa!

Som sagt, det måste varit ÅF (eller någon annan hos BMW) som gjort fel, den där ska ju dras till 125NM så den borde inte släppa i första taget.

Skönt att det verkar ha gått så pass bra som det gjort, dvs. att du är irriterad istället för lindad runt ett träd :)

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Den klarades från repor och andra skavanker, så tur i oturen. ÅF visade ett skamset men hjälpsamt bemötande imorse, så nu är man på plats på Kinnekulle för att vara med på bandag imorgon.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130504.

Kom igen nu ni som står på "Övriga som anmält intresse"! Missa inte platserna!

Jag har varit på möte med BC, Klotgren och Cajback i början på veckan och diskuterat detaljer i upplägget. Mycket handlar om att få allt att fungera men även div mervärden och roliga grejer för er deltagare. Jag kommer hålla på en del saker som vi inte vill skvallra om än - men ni kommer gilla upplägget! :tummenupp En sak som naturligtvis skall fram är att vi har en fenomenal fotograf i Mr Klotgren som kommer fotografera under dagarna och dela med sig av bilderna utan extra kostnad! Stora filer för stora fina bilder! :yoparty

Jag har fortfarande namn på listan längst ned som jag ser som självklara och gärna vill träffa "in real life" efter att bara ha ordat här på tråden. Hoppas verkligen ni kan komma!

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Alpha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, fotograf på banan, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, del i box, 2 luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.Micke "Hilding"...................KLAR
10.MickeR ...........................KLAR
11.Rootofevil........................KLAR
12.Mats Backman..................KLAR
13. The Knight .....................KLAR
14. Molzzon..........................KLAR
15.Zacke.............................KLAR
16.TeddyTwoFace..................KLAR
17.TV..................................KLAR
18.Michey ...........................KLAR
19.PeBro..............................KLAR
20.Killersnail........................KLAR
21.Niohundrasexton ..............KLAR
22.Cadludde ........................KLAR
23 PXX................................KLAR
24.Neonman.........................KLAR
25.Hultqvist ........................KLAR
26.maz-ze...........................KLAR
27.K.Lundqvist......................KLAR
28. dabringer.......................KLAR
29.T Färlind.........................KLAR
30. ANTE L...........................KLAR
31. Jan Lundmark..................KLAR
32. Joggen...........................KLAR
33. asg888...........................KLAR
34. Jon................................KLAR
35. Kent..............................KLAR
36. Yusse.............................KLAR
37. Galne Dansken.................KLAR - YES! - vi har en galen dansk med på eventet! :tummenupp

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Captain slow
3.#21
4.Dfused
5.Thomas
6.Iridium
7. R Nilsson
8. Andre_A
9. Zebbh
10.
11.
12.
13.

Last edited:

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
S1000RR BMW 2011
Det va en herre jag träffade på i Mantorp Park 1/5 med actionpics. Han skulle höra av sig till mig gällande öhlins fjäder bak för ca 100kg. Saken är att jag inte kommer ihåg hans namn :(

CBRk65

Ha det, inte HD
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
2011 BMW S1000 RR
Pröjsat anmälningsavgiften till bandagarna 12-13 aug.http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/thumbup.gif
Nu ska det tränas lite för att få lite flyt.
Vore kul om det finns folk på plats som kan hjälpa till med fjädringsinställningar, även däcktryck.
Har också kollat Youtuben på allt från Dave Moss OTT, det finns pengar att spara på däckkontot om man får till inställningarna.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Pröjsat anmälningsavgiften till bandagarna 12-13 aug.http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/thumbup.gif
Nu ska det tränas lite för att få lite flyt.
Vore kul om det finns folk på plats som kan hjälpa till med fjädringsinställningar, även däcktryck.
Har också kollat Youtuben på allt från Dave Moss OTT, det finns pengar att spara på däckkontot om man får till inställningarna.

Kul att du är på! :tummenupp Det kommer finnas hjälp på plats för fjädringsinställningar och mycket mer, så det löser vi.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Någon som har en sådan här att sälja?
Det är ram air intake, som man har framför kåpstaget.
Är även på jakt efter ett kåpstag, gärna ett Alpha Racing i alu om någon har.

Ram Air Intake.jpg

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Resultat R1000 under SM premiären

Det blev några BMW i topp i R1000 under helgens SM premiär på Anderstorp.
Race 1
Race 2
Tyvärr så tappade vi Tob3 under kvalet, annars tror jag att det skulle blivit ännu mer BMW tätt där framme.
Bild2.jpg

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130506.

Kom igen nu ni som står på "Övriga som anmält intresse"! Missa inte platserna!

Jag har fortfarande namn på listan längst ned som jag ser som självklara och gärna vill träffa "in real life" efter att bara ha ordat här på tråden. Hoppas verkligen ni kan komma!

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Alpha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Plats i depåbox ingår!
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, fotograf på banan (bilder kostnadsfritt), mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, del i box, 2 luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.Micke "Hilding"...................KLAR
10.MickeR ...........................KLAR
11.Rootofevil........................KLAR
12.Mats Backman..................KLAR
13. The Knight .....................KLAR
14. Molzzon..........................KLAR
15.Zacke.............................KLAR
16.TeddyTwoFace..................KLAR
17.TV..................................KLAR
18.Michey ...........................KLAR
19.PeBro..............................KLAR
20.Killersnail........................KLAR
21.Niohundrasexton ..............KLAR
22.Cadludde ........................KLAR
23 PXX................................KLAR
24.Neonman.........................KLAR
25.Hultqvist ........................KLAR
26.maz-ze...........................KLAR
27.K.Lundqvist......................KLAR
28. dabringer.......................KLAR
29.T Färlind.........................KLAR
30. ANTE L...........................KLAR
31. Jan Lundmark..................KLAR
32. Joggen...........................KLAR
33. asg888...........................KLAR
34. Jon................................KLAR
35. Kent..............................KLAR
36. Yusse.............................KLAR
37. Galne Dansken.................KLAR
38. CBRk65...........................KLAR Ytterligare en lycklig deltagare klar! :D

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Captain slow
3.#21
4.Dfused
5.Thomas
6.Iridium
7. R Nilsson
8. Andre_A
9. Zebbh
10.
11.
12.
13.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Nej, men kolla med Backman, han har lite i sina lådor... Däremot har jag har en sån här om du behöver! ;-) Hur känns kroppen?

View attachment 384647

Haha, vad tusan är det på bild?? :p
Kropen känns mör, gjorde en Lorenzo-Highsider i utgången på långrakan... Fick mig en rejäl flygtur, Captain Slow låg bakom och såg allting. Ett brutet nyckelben och lite mörbultad.. Fick dock till 1.37.11 på fredagen. Helgen såg ut att bli lovande, men icke.. Pokal or hospital..

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Borde inte påverka det..
Prova om du kan switcha modes, kan du det så behöver du inte göra det

Man behöver ett instrument för att kunna göra det, ihop med en liten procedur där man lär om throtel och quickshifter

Var ute nu en sväng i kylan och märkte att jag inte kan switcha modes? :huvet
Vad kan detta bero på?

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad