Någon som har korta broms- och kopplingshandtag att rekommendera ? Kollade lite på TiTax men inte säker på vad jag ska köpa.
Jag har alphas och de funkar kanon, vikbara är de också. Vet dock inte om de är godkända för gatbruk.
Finns det handtag som inte är godkända för gatbruk?
Jag kör Alphas, dem är grymma!
Någon som har korta broms- och kopplingshandtag att rekommendera ? Kollade lite på TiTax men inte säker på vad jag ska köpa.
Nån som vet hur man ställer tomgången på en S1000RR -10 och vilka varv den ska ligga på?
Min ligger på 2000rpm just nu och det känns för högt.
Nån som vet hur man ställer tomgången på en S1000RR -10 och vilka varv den ska ligga på?
Min ligger på 2000rpm just nu och det känns för högt.
Nä, det där systemet har inte letat sig utanför Tyskland vad jag vet men ge de lite mer tid inom EU så har de väl styrt upp det också tillsammans med de böjda bananerna och gurkorna.Jag har inte hängt med hur det är i Sverige de senaste åren men i Tyskland måste allt som har med bl.a. bromsar att göra ha ett ABE-intyg som betyder att det är typat och godkänt för gatbruk för varje specifik hojmodell. Jag trodde att eftersom det är EU så var det något som hade införts i Sverige också?
Fast när man håller på att resa upp hojen tycker i alla fall inte jag att man har lika stor nytta av DTC. Då har man ju så pass bra grepp att man ska ge mycket för mycket gas för att riskera något och jag tror då snarare hojen går på bakhjulet än bryter ut i sladd om det inte är något problem med greppet på banan.
Jag har gjort ett exempel för veckans körning på Hockenheim; i första klippet får jag ett släpp med mycket nedlägg där bakhjulet kommer gradvis, det ser inte så mycket ut på filmen men jag var upp en bit från sadeln när bakhjulet fick grepp igen. DTCn blinkar inte alls. I andra klippet, som är kurvan efter den i första klippet och ser ut som ett taskigt försök att få det att se ut som samma klipp trots att det är på varvet efter, jobbar DTCn frenetiskt i utgången trots att jag har lyft upp hojen och inte tycker att jag har några släpp alls. Den fortsätter dessutom att blinka tills dess hojen är nästan helt upprätt.
Det där tror jag är en av riskerna med DTCn, många tror säkert att den ska hjälpa i det första exemplet (med mycket nedlägg) där den egentligen inte är till någon hjälp alls. DTC är inte lika med idiotsäkert
Jag är nybörjare på bana med ny S1000, kör inte med speciellt mycket nedlägg, typ "skrapar i knät då och då".
Med tanke på resonemanget ovan, vilket läge på DTCn skulle ni rekommendera på banan, är det bättre för nybörjare att köra med känsligaste läget (regn?) även på torrt underlag? Kommer att köra med originaldäck till att börja med om det spelar roll..
Jag är nybörjare på bana med ny S1000, kör inte med speciellt mycket nedlägg, typ "skrapar i knät då och då".
Med tanke på resonemanget ovan, vilket läge på DTCn skulle ni rekommendera på banan, är det bättre för nybörjare att köra med känsligaste läget (regn?) även på torrt underlag? Kommer att köra med originaldäck till att börja med om det spelar roll..
Jag är nybörjare på bana med ny S1000, kör inte med speciellt mycket nedlägg, typ "skrapar i knät då och då".
Med tanke på resonemanget ovan, vilket läge på DTCn skulle ni rekommendera på banan, är det bättre för nybörjare att köra med känsligaste läget (regn?) även på torrt underlag? Kommer att köra med originaldäck till att börja med om det spelar roll..
Nån som vet hur man ställer tomgången på en S1000RR -10 och vilka varv den ska ligga på?
Min ligger på 2000rpm just nu och det känns för högt.
Har du gjort några modifieringar på hojen? Det går inte att ställa tomgången, den ska ligga på 1600-1700.
Kan du byta mode på hojen? (race, sport, slick)
Ligger den på 2000-2200 kan det vara så att du måste resetta adaption values om du inte kan byta modes på den
Har du gjort några modifieringar på hojen? Det går inte att ställa tomgången, den ska ligga på 1600-1700.
Kan du byta mode på hojen? (race, sport, slick)
Ligger den på 2000-2200 kan det vara så att du måste resetta adaption values om du inte kan byta modes på den
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |