BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har lagt ut en film från gårdagens körning på http://www.sporthoj.com/forum/showt...E5n-bandagar&p=5788763&viewfull=1#post5788763

Reflektioner;
- "Rakan", dvs. den långa vänstersvängen, är hårig. Hojen vill verkligen inte svänga i de farterna och man har hela vikten på vänster fotpinne och drar med benet på högersidan av tanken för att få hojen att svänga. Missar man en växel byter hojen kurs vilket kan vara spännande. Den annars så breda banan blir väldigt smal i de farterna och det finns en viss tjusning i "det borde gå, jag tror inte jag hamnar för långt ut till höger...". Man vill inte gå av banan där...
- Kondition, eller rättare sagt avsaknad av, börjar bli ett problem när man vill stå på lite. BMW'n är rätt tuff mot föraren märker jag. Jag blev rejält trött under några av passen och började tappa koncentrationen vilket brukar vara ett bra tillfälle att avbryta. Kanske måste börja träna lite ändå...
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Går det att ändra vilket varvtal växelindikatorn börjar blinka vid? På fyran och femman tycker jag den blinkar i stort sett hela tiden, så fort man petat i femman tycker jag den börjar blinka igen.

Vad är den ställd på original? 12 000? Jag skulle nog vilja ställa om den till 13 000.


EDIT: Hittade den här utmärkta guiden som jag ska prova: http://www.s1000rrforum.com/forum/s...chat/2066-changing-shift-light-rpm-level.html

Däremot tycker jag det är rätt förvirrande diskussion de har om att shift lighten ska indikera att man ligger i rätt varvtalsområde. Min verkar börja blinka runt 12 000 - 12 500 vilket jag tycker verkar vara högt för att indikera rätt varvtalsområde? Kanske tidigare ägaren ställde om den redan.

Jag har inte haft några problem med att ställa shift-lighten med de instruktioner som finns i manualen men men...

Den är tänkt att fungera så att du ställer ett varvtal som den börjar blinka på, som en förvarning. Därefter ett högre varvtal där den släcks igen. DÅ är det dags att växla.

Mig veterligen finns det inte olika inställningar för olika växlar och det är väl kanske möjligt att när utväxlingen inte skiljer så mycket på högre växlarna att intervallen kan ta i varandra. Varvstoppet ligger väl på 13200 RPM tycker jag mig har märkt :rolleyes: så att växla vid 12500+ om man hinner med låter väl inte så dumt?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ja just, 100% bana med ambition att åka fort bara det är tillräckligt med medvind.

Är det bara fjädring eller även geometrin du vill ändra?

Fjädringsalternativen i prisordning (billigaste först) som jag känner till är;
- mbracing här i tråden har en variant med shimsning och kolvar från K-Tech samt fjädrar för din vikt, kolla med honom för pris/spec
- Cartridge, finns några olika varianter och priser
- Hel gaffel

Det kan ju även funka att prova en "snikvariant"; byta fjädrar till ett par för din vikt och gaffelolja till en tjocklek som bättre passar dina behov. Det går väl även att laborera lite med luftspalten men nu är vi bortom vad min kunskap sträcker sig till :)

Vad gäller märken på grejerna så har väl K-Tech det mest kompletta utbudet med shimsning, kolvar, cartridge och hela gafflar. Öhlins har cartridge och hela gafflar. Bägge märkena har naturligtvis även olja och fjädrar, såvitt jag vet. Vad jag har sett så är det de mest populära märkena och det brukar ju finnas fördel att hålla sig till märken som är relativt vanliga i depåerna och som någon i din närhet säljer/servar. Då är det ofta även enklare att få hjälpa med setup och justeringar.

BMW's eget team i Superstock 1000 VM körde i alla fall tidigare med Bitubo så det är säkert också bra grejer men frågan är hur det är med support och delar i Sverige?

PeterPan här i tråden har cartridge och dämpare från K-Tech och kan säkert dela med sig av sina erfarenheter, såvittt jag vet är han nöjd. Jag har gaffel och dämpare från Öhlins på min men har bara kört med de ungefär en dag så det är tidigt att säga. Däremot tycker jag redan att jag känner rätt stor skillnad på hur hojen beter sig in i kurvor med nya gaffeln, den känns mycket bättre än originalgaffeln som jag tyckte tryckte ihop sig rätt mycket och sedan blev stum, dvs. rörde sig vare sig uppåt eller nedåt, i ingången på kurvorna. Om den är nämnvärt bättre än ett cartridge vet jag inte eftersom jag inte testat bägge men mbracing kanske har lite erfarenhet av det också?


På geometrisidan finns det ställbara och fasta styrkronor med geometri som är i närheten av vad 12:an har, även svinginfästningar som flyttar upp infästningen ett par mm, också i likhet med vad BMW själva gjort med 12:an, är populära och finns från t.ex. Alpha (som mbracing säljer grejer från i Sverige).
 
Last edited:

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nån gammal skräphög..
Är det bara fjädring eller även geometrin du vill ändra?

Fjädringsalternativen i prisordning (billigaste först) som jag känner till är;
- mbracing här i tråden har en variant med shimsning och kolvar från K-Tech samt fjädrar för din vikt, kolla med honom för pris/spec
- Cartridge, finns några olika varianter och priser
- Hel gaffel
..........

Tackar för infon!

Först och främst är det fjädringen, geometrin kan jag inte påstå att jag vet ifall jag behöver ändra.. Tycker Beemern är överlag agil och smidig att kasta runt med.

Det jag upplever som negativt med fjädringen är precis det du beskriver.. Ja trycker ihop gaffeln som den vore en tunn feed'er under sin arma dam's behag när jag väl bestämmer mig för att det är dags att bromsa.
Det finns helt enkelt inget kvar för gaffeln att jobba med vilket gör att jag upplever den lite stirrig in i kurvorna.

Har vi någon i tråden som varit dumsnål och försökt spara kulor men sedan ångrat sig?
Eller är nya fjädrar och annan olja fullt tillräckligt?

Rent spontant känns det nästan som det står mellan K-Tech cartridge eller kompletta från Öhlins.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tackar för infon!

Först och främst är det fjädringen, geometrin kan jag inte påstå att jag vet ifall jag behöver ändra.. Tycker Beemern är överlag agil och smidig att kasta runt med.

Det jag upplever som negativt med fjädringen är precis det du beskriver.. Ja trycker ihop gaffeln som den vore en tunn feed'er under sin arma dam's behag när jag väl bestämmer mig för att det är dags att bromsa.
Det finns helt enkelt inget kvar för gaffeln att jobba med vilket gör att jag upplever den lite stirrig in i kurvorna.

Har vi någon i tråden som varit dumsnål och försökt spara kulor men sedan ångrat sig?
Eller är nya fjädrar och annan olja fullt tillräckligt?

Rent spontant känns det nästan som det står mellan K-Tech cartridge eller kompletta från Öhlins.

Om du har pengarna tycker jag du skall satsa på ett cartridge från K-Tech eller Öhlins. Det blir dock en slant om du jämför med nya fjädrar från Öhlins på en bit över 1000 kr.

Att byta fjädrar och ta råd från ett proffs, tex Jocke Jansson, så att oljemängd och att alla värden (uppstick, förspänning mm) passar din vikt, längd och körning gör väldigt mycket. Du kan köra ruskigt fort om du bara fixar detta.

Så om inköp av cartridge hämmar din hojbudget och antal körningar över säsongen - gå på denna linje. Har du stålarna - cartridge + rätt inställningar av ett proffs.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag har inte haft några problem med att ställa shift-lighten med de instruktioner som finns i manualen men men...

Den är tänkt att fungera så att du ställer ett varvtal som den börjar blinka på, som en förvarning. Därefter ett högre varvtal där den släcks igen. DÅ är det dags att växla.

Mig veterligen finns det inte olika inställningar för olika växlar och det är väl kanske möjligt att när utväxlingen inte skiljer så mycket på högre växlarna att intervallen kan ta i varandra. Varvstoppet ligger väl på 13200 RPM tycker jag mig har märkt :rolleyes: så att växla vid 12500+ om man hinner med låter väl inte så dumt?

Är inte varvstoppet runt 14 000?

Jag förstår egentligen inte logiken med att den blinkar först och slocknar när man man växla, jag tycker det är enklare att se med periferseendet (jag föredrar att hålla ögonen på banan) när det börjar blinka, inte när det slutar blinka? :va

Hur som, det finns ju en workaround på problemet så jag kan ha min som en gammal hederlig shiftlight, dvs. växla när det blinkar. Det är enklare för sådana som mig som inte klarar med avancerade, logiska grejer :)
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Julleruff skulle dit och jag vet att han ev vill låna ett par original passagerarfotpinnar för att ha möjligheten att skjutsa en kompis ett par varv. Har du sådana så kan du väl ta med, tror han blir glad.

Jepp, jag var där och det var ett väl fungerand arrangemang.
Det var personal på alla posteringar så det var bara korta sektioner med gul-flagger vid avåkningarna i vår grupp.Inga avbrott.
Däremot hittade jag ingen service med däck eller så.
ARC hade ingen depå-box utan «bara kanslipersonal» och föråkare.
Vädret var också bättre än alla mina förväntningar så på hela taget var det en mycket bra söndag på Anderstorp!


Harry's Laptimer till Iphone verkar do something like that.... utan att ha lusläst alltså....

rejsa.nu #1

rejsa.nu #2

Det var ett bra tag sedan nu det var dikussioner i tråden (sidan 47 +/- ett par sidor) om video och "telemetri" i bild. Jag hade då precis hittat en app som klarade av detta, även om på ett förenklat sätt. Fick testat den lite nu först i söndags. Jag har inte klickat igenom appen något speciellt men det verkar gå få ut en del information ur den. Det som skrivits om Iphone'en är att GPS'en inte är exakt nog utan en extra separat GPS-puck eller liknande för att få mer exakta positioner och hastigheter m m. Det blir i alla fall mer än en film med vindbrus för bara 70:-!

Videoexempel:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?237747-Nytt-s%E4tt-att-visa-YouTube-videos!
Ger:
http://www.youtube.com/watch?v=e3v3zvHFuIY
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jepp, jag var där och det var ett väl fungerand arrangemang.
Det var personal på alla posteringar så det var bara korta sektioner med gul-flagger vid avåkningarna i vår grupp.Inga avbrott.
Däremot hittade jag ingen service med däck eller så.
ARC hade ingen depå-box utan «bara kanslipersonal» och föråkare.
Vädret var också bättre än alla mina förväntningar så på hela taget var det en mycket bra söndag på Anderstorp!




Det var ett bra tag sedan nu det var dikussioner i tråden (sidan 47 +/- ett par sidor) om video och "telemetri" i bild. Jag hade då precis hittat en app som klarade av detta, även om på ett förenklat sätt. Fick testat den lite nu först i söndags. Jag har inte klickat igenom appen något speciellt men det verkar gå få ut en del information ur den. Det som skrivits om Iphone'en är att GPS'en inte är exakt nog utan en extra separat GPS-puck eller liknande för att få mer exakta positioner och hastigheter m m. Det blir i alla fall mer än en film med vindbrus för bara 70:-!

Videoexempel:

Länken funkar inte - kolla om du kan fixa det! :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130425

1 man till har anmält sig och betalat vilket ger 10 platser!. Kom igen nu ni som står på "Övriga som anmält intresse"! Missa inte platserna!

Jag har varit på möte med BC, Klotgren och Cajback i början på veckan och diskuterat detaljer i upplägget. Mycket handlar om att få allt att fungera men även div mervärden och roliga grejer för er deltagare. Jag kommer hålla på en del saker som vi inte vill skvallra om än - men ni kommer gilla upplägget! :tummenupp

Nu finns det alltså 10 platser kvar exakt. Jag har fortfarande namn på listan längst ned som jag ser som självklara och gärna vill träffa "in real life" efter att bara ha ordat här på tråden. Hoppas verkligen ni kan komma!

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Alpha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, del i box, 2 luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.Micke "Hilding"...................KLAR
10.MickeR ...........................KLAR
11.Rootofevil........................KLAR
12.Mats Backman..................KLAR
13. The Knight .....................KLAR
14. Molzzon..........................KLAR
15.Zacke.............................KLAR
16.TeddyTwoFace..................KLAR
17.TV..................................KLAR
18.Michey ...........................KLAR
19.PeBro..............................KLAR
20.Killersnail........................KLAR
21.Niohundrasexton ..............KLAR
22.Cadludde ........................KLAR
23 PXX................................KLAR
24.Neonman.........................KLAR
25.Hultqvist ........................KLAR
26.maz-ze...........................KLAR
27.K.Lundqvist......................KLAR
28. dabringer.......................KLAR
29.T Färlind.........................KLAR
30. ANTE L...........................KLAR
31. Jan Lundmark..................KLAR
32. Joggen...........................KLAR
33. asg888...........................KLAR
34. Jon................................KLAR
35. Kent..............................KLAR
36. Yusse.............................KLAR IDAG! :tummenupp

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Galne Dansken
3.Captain slow
4.#21
5.Dfused
6.Thomas
7.Iridium
8. R Nilsson
9. Andre_A
10. Zebbh
11.
12.
13.
14.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Har du gjort klippet "offentligt"? Har för mig att default-läge är att det är privat.

Ja, den står på "offentligt" men har ett meddelande om:
"Du bör ändra dina Quicktime-inställningar så att videoklippen förbereds för direktuppspelning på Internet. Mer information finns i vårt hjälpcenter."

Kanske det som ställer till det.
Men det går väll å se filmen nu?

http://www.youtube.com/watch?v=e3v3zvHFuIY

Annarsför den som är särskilt intresserad (utan mellanslag efter youtube, innan.com):
http://www.youtube .com/watch?v=e3v3zvHFuIY
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ja, den står på "offentligt" men har ett meddelande om:
"Du bör ändra dina Quicktime-inställningar så att videoklippen förbereds för direktuppspelning på Internet. Mer information finns i vårt hjälpcenter."

Kanske det som ställer till det.
Men det går väll å se filmen nu?

http://www.youtube.com/watch?v=e3v3zvHFuIY

Annarsför den som är särskilt intresserad (utan mellanslag efter youtube, innan.com):
http://www.youtube .com/watch?v=e3v3zvHFuIY

Nu funkar den för mig i alla fall.
 

FLeXible

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
Aprilia RS 660 -21
När det gäller S1000RR när den kom så skojades det bland instruktörerna om att den första kommentaren man hörde när man stannade till vid en lowsidad hoj i utgången av någon kurva var deltagaren som i affekt utbrast "- Va f-n, jag hade ju rain mode inkopplat". Det gäller att förklara för deltagare med nya S1000, ZX-10 eller R1 att deras TC får ett omöjligt jobb om de vrider stumt i utgångarna, typ att stoppa ett vattenfall (av effekt) med en matsked (successivt ökande retardation av tändning/minskande spridartid) :)

Jag har ingen erfarenhet av TC(ny S1KRR-förare) och har väl heller inte tänkt luta mig mot den och utgå från att det gör jobbet åt mig men jag är lite nyfiken på det konceptuella runt "lowsidad hoj" och "vrider stumt i utgångarna". Vad är det som händer då? Att framhjulet lägger sig om man matar på låter lite märkligt, eller?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag har ingen erfarenhet av TC(ny S1KRR-förare) och har väl heller inte tänkt luta mig mot den och utgå från att det gör jobbet åt mig men jag är lite nyfiken på det konceptuella runt "lowsidad hoj" och "vrider stumt i utgångarna". Vad är det som händer då? Att framhjulet lägger sig om man matar på låter lite märkligt, eller?
Nej, är Du för girig på gasen i utgångarna under för mycket nedläggningsvinkel är det bakhjulet som släpper/börjar spinna och hojen lägger sig på sidan. TC är ett fantastiskt fint hjälpsystem med det behöver fortfarande lite hjälp av intelligent högernäve (gaskontroll) för att fungera som det är avsett, se det som en hjälp i gränslandet mellan fäste och släpp. Är det kallt i backen, upptorkande, har Du kalla eller slitna däck ska vi inte förlita oss på att elektroniken löser alla situationer och att vi kan stå på som vanligt. Grattis till en fin maskin:)
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nej, är Du för girig på gasen i utgångarna under för mycket nedläggningsvinkel är det bakhjulet som släpper/börjar spinna och hojen lägger sig på sidan. TC är ett fantastiskt fint hjälpsystem med det behöver fortfarande lite hjälp av intelligent högernäve (gaskontroll) för att fungera som det är avsett, se det som en hjälp i gränslandet mellan fäste och släpp. Är det kallt i backen, upptorkande, har Du kalla eller slitna däck ska vi inte förlita oss på att elektroniken löser alla situationer och att vi kan stå på som vanligt. Grattis till en fin maskin:)

Just under de där omständigheterna, dvs gas med mycket nedläggningsvinkel (typ just vid apex), tycker inte jag DTCn funkar alls. Jag har haft några släpp på det sättet där jag lättat ur sadeln när bakhjulet greppat igen och DTC-lampan har inte ens blinkat, dvs den har inte ens försökt göra något åt det. Jg tycker DTCn verkar funka först näst man lyft upp hojen en aning.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Just under de där omständigheterna, dvs gas med mycket nedläggningsvinkel (typ just vid apex), tycker inte jag DTCn funkar alls. Jag har haft några släpp på det sättet där jag lättat ur sadeln när bakhjulet greppat igen och DTC-lampan har inte ens blinkat, dvs den har inte ens försökt göra något åt det. Jg tycker DTCn verkar funka först näst man lyft upp hojen en aning.
Jag tror Du har rätt, men har av naturliga skäl aldrig vågat testa på en lånad hoj:) Jag kör ju med Bazzaz system, d v s utan sensorer och ett system som endast utvärderar gaspådrag och trottelposition vs hur snabbt varvtalet ökar. Det är en basic konstruktion men fungerar utmärkt om man låter den jobba under pickup/medstyrning.

Jag tror att det, gyro och sensorstyrning till trots, är samma med Bumsen - det går för fort för bakhjulet att fullständigt tappa greppet vid ett släpp vid maximalt nedlägg och systemet har ingen möjlighet att hitta rätt nivå på strypningen - om det inte ska vara så känsligt att det riskerar att bli helt okörbart på grund av att ingreppet orsakar instabilitet vid max nedlägg. Så Din uppfattning är nog absolut rätt, det är på väg ut ur kurvan och när hojen är på väg att resas upp som TC-systemen har sin stora fördel - bakhjulet får på grund av att vi reser hojen successivt bättre fäste och TC:n har en god möjlighet att finkalibrera effekten till bakhjulet.

TC är ett bra hjälpmedel - men kommer aldrig att köra en hoj:)
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130422

1 man till har anmält sig vilket ger 10 platser kvar när han betalat in anmälningsavgiften. Kom igen nu ni som står på "Övriga som anmält intresse"! Missa inte platserna!

Jag har varit på möte med BC, Klotgren och Cajback idag och diskuterat detaljer i upplägget. Mycket handlar om att få allt att fungera men även div mervärden och roliga grejer för er deltagare. Jag kommer hålla på en del saker som vi inte vill skvallra om än - men ni kommer gilla upplägget! :tummenupp

Nu finns det alltså 11 platser kvar exakt. Om "dfused" betalar in som han anmält att han vill så är det 10 platser kvar. Jag har fortfarande namn på listan längst ned som jag ser som självklara och gärna vill träffa "in real life" efter att bara ha ordat här på tråden. Hoppas verkligen ni kan komma!

Alla som vill anmäla sig skickar mig ett pm eller mail till peterpan@live.se och skriver namn, SH-nick samt er riktiga mailadress. Ni får då ett mail tillbaka med instruktioner för anmälningsavgift plus att jag vill ha lite mer info från er vilken grupp osv ni vill köra i. Missa inte årets körning och möjligheten att träffa den största samlingen S1000RR-förare som hittills samlats! :yoparty

UPPLÄGG:
Gelleråsen 12-13 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, inklusive grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna. Lunch ingår båda dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval. David "Svensken" Andersson och Eric Lindroth har sagt att de är intresserade av att vara med.
Däckservice och tillbehör från Alpha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagars körning, del i box, 2 luncher, grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr.

Fyll gärna på denna lista också, det är kul att se hur många som vill vara med. Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Alla som det står KLAR på har betalat anmälningsavgiften och har en plats på eventet!

Mvh Peter

KLARA:

1. Peter Pan.........................KLAR
2. Weber.............................KLAR
3. S.an.d.m.a.n....................KLAR
4. 2hjulkul ..........................KLAR
5. Capoeira-R1.....................KLAR
6. Bo Backman.....................KLAR
7. Björn Enghag....................KLAR
8.Try ................................KLAR
9.Micke "Hilding"...................KLAR
10.MickeR ...........................KLAR
11.Rootofevil........................KLAR
12.Mats Backman..................KLAR
13. The Knight .....................KLAR
14. Molzzon..........................KLAR
15.Zacke.............................KLAR
16.TeddyTwoFace..................KLAR
17.TV..................................KLAR
18.Michey ...........................KLAR
19.PeBro..............................KLAR
20.Killersnail........................KLAR
21.Niohundrasexton ..............KLAR
22.Cadludde ........................KLAR
23 PXX................................KLAR
24.Neonman.........................KLAR
25.Hultqvist ........................KLAR
26.maz-ze...........................KLAR
27.K.Lundqvist......................KLAR
28. dabringer.......................KLAR
29.T Färlind.........................KLAR
30. ANTE L...........................KLAR
31. Jan Lundmark..................KLAR
32. Joggen...........................KLAR
33. asg888...........................KLAR
34. Jon................................KLAR
35. Kent..............................KLAR

ÖVRIGA SOM ANMÄLT INTRESSE:

1. Tob3
2.Galne Dansken
3.Captain slow
4.#21
5. Yusse
6.Dfused...........PÅ G :tummenupp
7.Thomas
8.Iridium
9. R Nilsson
10. Andre_A
11. Zebbh
12.
13.
14.
15.

Peter,

Du glömde bort att tillägga att det blir bilder i världsklass - gratis!

Två smakprov.
_DSC5787.jpg_DSC5877.jpg

Om ni undrar över storleken på filerna, så ja, ni kan tapetsera en vägg hemma med er själva på bilden:banana
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Peter,

Du glömde bort att tillägga att det blir bilder i världsklass - gratis!

Två smakprov.
View attachment 383864View attachment 383865

Om ni undrar över storleken på filerna, så ja, ni kan tapetsera en vägg hemma med er själva på bilden:banana

Snyggt med en acid green, det gillas! Det kommer att bli S1000RR svaret på Polkarettan och den där Firebladen i vitt/blått/rött :fakta
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top