Jag vet att det finns i tidigare inlägg, men vill ha era senaste inställningar, eftersom vi (S1000RR ägare) aldrig riktigt blir nöjda med våra inställningar.
Det gäller fjädringsinställningarna, och svara gärna med vilka inställningar ni har och om det är bra.
Jag: 90kg, kör relativt fort (tider mellan 1.15-1:20 på Gelleråsen), har höjt den bak med excentern. Kör Michelin Competition/CUP VB fram och C bak.
Inställningarna fram är 7 i rebound och 8 tror jag i kompression. Fjäderförspänningen är i botten. (har nu släppt lite på den till två ringar men inte provkört) Detta för att den troligen inte trycks ihop ordentligt utan blir till en "lång-gaffel" då den trycks ihop bak.
Bak 8 i både hög/lågfart och 8 i rebound. (enligt manualen "sportig körning")
Problemet: Den understyr ut ur kurvorna, men det ser bra ut på däckslitaget fram. Däremot så är däckslitaget bak lite sisådär. Det visar att rebound är inställt för långsamt och jag har nu släppt det till 6 utan att ha provat om det blev bättre.
Däckstrycken fram och bak är bra, men jag är lur på fjäderinställningarna bak, och tror att hojen sjunker ihop bak.
Dels för att gissningsvis rebound verkar vara för hög och den inte hinner tillbaka innan den trycks ihop igen, därav däckslitaget som visar på rebound problem och även skulle vara roten till understyrningen i kurvorna.
För att få en fingervisning om jag är på rätt spår så önskar jag få veta ERA BRA inställningar och se om de liknar min ide' om lösningen på mitt problem.
Med vänlig hälsning Jonas