BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Vi provade 14/47 på gelleråsen i början på säsongen, det är inte att rekommendera om man inte vill att det ska låta bababababababababa efter halva rakan på 6an :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vi provade 14/47 på gelleråsen i början på säsongen, det är inte att rekommendera om man inte vill att det ska låta bababababababababa efter halva rakan på 6an :D

14/47? Dårar, det är ju typ samma drevning som på en moppe :)

Jag kör 16/43 och jag tyckte det blev ett j*vla drag :)
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag kör 14/43 på Karlskoga, tyckte det fungerade ganska bra. Varvar inte ut heller. :)
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Då kör vi typ samma, jag går 15/47
Fördelen med att dreva den vasst är att vi kan gå på 3an istället för 2an och 4an istället för 3an
Blir en skönare utväxling i växellådan på högre växlar
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kan bara konstatera att "racemode" blir en vanligare syn i garaget framöver. Ny försäkring tecknad, blir billigare i längden men kanske i ärlighetens namn innebär att det tar emot lite grann att bygga om till gata. Går i funderingar att montera PP-tuning clipon som jag har haft liggande ett tag. Men detta innebär begränsningar i styrutslag med original kåpor vilket kommer göra det ännu jobbigare att köra "streetmode"...
Pratade med MickeR i går som fick lägga en hel del tid på att kapa upp racekåpor för att clipon skulle kunna fungera. Alternativt är att montera "puckar" som distanser mellan gaffel och ram så att svängradien begränsas och kåpor inte tar i. Men då är det nästan kört att köra gata... Inget styrlås funkar då heller. Hmm, jag står i ett vägskäl. Ska jag gå in i telefonkiosken och en gång för alla komma ut i helställ med knäpuckar och låta Goretex-stället ligga kvar och lämna mitt nuvarande liv bakom mig och sikta på IOM TT om ett par år...

bild-16.jpgbild-14.jpg1001455_10151394897997574_1642340929_n.jpg
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Hmm, jag står i ett vägskäl. Ska jag gå in i telefonkiosken och en gång för alla komma ut i helställ med knäpuckar och låta Goretex-stället ligga kvar och lämna mitt nuvarande liv bakom mig och sikta på IOM TT om ett par år...
I det vägskälet är det många som stått och funderat. Blir man biten av banåka är det inte helt ovanligt att man slutar försöka hålla igång en kombo gat/banhoj utan lägger allt krut på en ren racehoj och helt lägger ner gatåkat. Har själv gått exakt samma väg.

Du vet redan vilken som är RÄTT väg att gå. Så jag ser fram emot att se dig på racehelgerna framöver :).
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kan bara konstatera att "racemode" blir en vanligare syn i garaget framöver. Ny försäkring tecknad, blir billigare i längden men kanske i ärlighetens namn innebär att det tar emot lite grann att bygga om till gata. Går i funderingar att montera PP-tuning clipon som jag har haft liggande ett tag. Men detta innebär begränsningar i styrutslag med original kåpor vilket kommer göra det ännu jobbigare att köra "streetmode"...
Pratade med MickeR i går som fick lägga en hel del tid på att kapa upp racekåpor för att clipon skulle kunna fungera. Alternativt är att montera "puckar" som distanser mellan gaffel och ram så att svängradien begränsas och kåpor inte tar i. Men då är det nästan kört att köra gata... Inget styrlås funkar då heller. Hmm, jag står i ett vägskäl. Ska jag gå in i telefonkiosken och en gång för alla komma ut i helställ med knäpuckar och låta Goretex-stället ligga kvar och lämna mitt nuvarande liv bakom mig och sikta på IOM TT om ett par år...

Du vet vad du vill :yoparty

Saknar du gatåkat om något år kan du ju köpa någon billig mellanmjölkshoj som är billig att försäkra och duger att wheela till korvmojjen med.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...Kändes lite som när tjejerna frågar oss om dom kan "gå så här" när man ska på fest, självklart kan dom det och dom är fina så kontentan av mitt ovanstående dravel är DO IT ! Du kommer inte ångra dig och du är tillräckligt duktig ! Jag står gärna med och hjälper till och du vet vad du ska göra nu på lördag tex.... Dock är vi gjorda av socker både du och jag (...vet vad jag menar....)/M

Kan bara konstatera att "racemode" blir en vanligare syn i garaget framöver. Ny försäkring tecknad, blir billigare i längden men kanske i ärlighetens namn innebär att det tar emot lite grann att bygga om till gata. Går i funderingar att montera PP-tuning clipon som jag har haft liggande ett tag. Men detta innebär begränsningar i styrutslag med original kåpor vilket kommer göra det ännu jobbigare att köra "streetmode"...
Pratade med MickeR i går som fick lägga en hel del tid på att kapa upp racekåpor för att clipon skulle kunna fungera. Alternativt är att montera "puckar" som distanser mellan gaffel och ram så att svängradien begränsas och kåpor inte tar i. Men då är det nästan kört att köra gata... Inget styrlås funkar då heller. Hmm, jag står i ett vägskäl. Ska jag gå in i telefonkiosken och en gång för alla komma ut i helställ med knäpuckar och låta Goretex-stället ligga kvar och lämna mitt nuvarande liv bakom mig och sikta på IOM TT om ett par år...

View attachment 387390View attachment 387391View attachment 387392
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
...Kändes lite som när tjejerna frågar oss om dom kan "gå så här" när man ska på fest, självklart kan dom det och dom är fina så kontentan av mitt ovanstående dravel är DO IT ! Du kommer inte ångra dig och du är tillräckligt duktig ! Jag står gärna med och hjälper till och du vet vad du ska göra nu på lördag tex.... Dock är vi gjorda av socker både du och jag (...vet vad jag menar....)/M

Kallar du mig kärring!?
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Har lyckats lura in en till i bmw s1000rr träsket. Han tjatade länge om rc8 men efter 2 provkörningar så var han fast på bmw:rock

Peter Pan du kommer få mail då vi är fett sugen på bmw dagarna på gelleråsen :banana
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har lyckats lura in en till i bmw s1000rr träsket. Han tjatade länge om rc8 men efter 2 provkörningar så var han fast på bmw:rock

Peter Pan du kommer få mail då vi är fett sugen på bmw dagarna på gelleråsen :banana

Kalas! Det blir pluspoäng i boken! :tummenupp Jag har precis svarat på ett pm som kan vara din kompis, 2 man som vill vara med där. Han har nick "Homanshah".

Det börjar tajta till sig nu alla S1000RR-fans. Jag har fått tillåtelse att disponera alla kvarvarande platser på eventet till S1000RR-förare fram tom den 1 juli, vilket är snart. Sedan vill arrangören släppa platserna fria till alla andra märkesförare och då kommer det ta slut på en gång, det är många som står i kö till dessa dagar.

Sprid ordet och vänta inte längre med att anmäla er, snart är det för sent! :fakta
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Japp! Jag och Homan äre som kommer dyka upp och spränga banrekorden:fyllisar

Vi väntar bara på mailet så man kan betala:D

Slänger in en bild från Kinnekulle också:)
 

Bifogat

  • DSC_1502_1.jpg
    DSC_1502_1.jpg
    221.4 KB · Visningar: 157

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Fått hem HP raceväxlade pedal ska ge mig på att installera det själv. Ögnade igenom instruktionerna som följde med och såg att man ska koppla ur kabeln som går till QSen :confused:.
Är det någon som har installerat detta och vill ge mig lite råd och dåd:Bugar ?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Fått hem HP raceväxlade pedal ska ge mig på att installera det själv. Ögnade igenom instruktionerna som följde med och såg att man ska koppla ur kabeln som går till QSen :confused:.
Är det någon som har installerat detta och vill ge mig lite råd och dåd:Bugar ?

Har inte haft den modellen själv men om ingen annan dyker upp på tråden så kan jag hjälpa dig. Förmodligen behöver du koppla ur kabeln till QS för att den skall dras en annan väg. Låt bli tändningen medan du har kabeln urdragen bara så går det nog bra. Resten är Lego.

Tänk på att en av muttrarna i varje ända av axeln till QS/växelarmen har vänstergänga. Du ser vilken det är genom att det är ett litet streck på muttern där du sätter nyckeln.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top