- Jag vill sova i ensam i eget rum.
Jag som hade planerat in dig i ett 20-mannatält och satt upp dig på första eldvakten...
- Jag vill sova i ensam i eget rum.
Gjorde en Marques i miniformat inför Ejes, bromsade upp den på framhjulet så att baken kom åkandes bredvid mig på höger sidan, och när jag sen släppte ned den igen så var framhjulet på väg in i Ejes och resten av hojen pekade åt andra hållet. Fötter o ben åt alla håll men klarade mig på håret...
Jag som hade planerat in dig i ett 20-mannatält och satt upp dig på första eldvakten...
Om du kan kontrollera vilken sida du vill att baken ska ta är det ett alternativ till att sladda in kurvorna som grabbarna i MotoGP?
- Första eldvakten är väl OK. Det är värre med vakten kl 03-04.
Ska vi sova i 20-mannatält så tarvas det myyyyyycke sponk.
Nu e det dags! MotoGP i Catalunya! Ska se om de har några bra spår man kan lära sig...
View attachment 387189
Vi skall ta fram prisexempel på de olika boenden som finns på och utanför banan och kommer maila ut den infon till alla som är anmälda.
Mvh Peter
Kom just hem därifrån, o det var farten som bestämde spåren... Fan va Gött det var Prima stämning på Rossis läktare, kan jag säga!!!
Har du inga bilder du kan lägga upp!?
Sen undrar jag om någon har ett 45 kugg drev bak liggandes. (Original 525) ?
I veckan på Actionpics körning på Karlskoga så träffade jag och Mats Backman på ett gäng BMW åkare från vårat grannland Norge. Kunskaperna i Norge är väldigt dåliga på racenivå vad det gäller BMW S1000RR, dem var mer än glada när Mats nämnde BMW bandagen på Karlskoga och dem ville väldigt gärna komma. Dem är ca 3-4 personer som troligtvis kommer. Alla tre hade varsin kittad BMW S1000RR från Alpha Racing, en var fd IDM hoj.
Har du inga bilder du kan lägga upp!?
Sen undrar jag om någon har ett 45 kugg drev bak liggandes. (Original 525) ?
....Testade 16/46 på karlskoga i förrgår på en av våra hojar och det funkar helt klart, jag har varit inne på din linje tidigare med 16/45 men jag tror inte du kommer att märka så mycket om du inte gör det bara för att korta hjulbasen ! Backman titta på mig och suckade lite och sa 15/46 överallt om du inte åker anderstorp ha ha... Det må så vara men jag köper nog ett 46 bak och provar 16/46 /M
Hur många här ska åka med danskarna den 27-30 juni på Mantorp?
................................
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom.
En novis fråga, vilka är danskarna?
Jag har provat massa olika kombinationer på Åsen. Nedan är förstås beroende på körstil, tempo och hoj setup. Men det kan ge en ide om hur det beter sig.
15/(45, 46), riktigt bra tryck ut ur böjarna. Men får hålla igen en hel del på gasen annars blir man bitschslappad av tanken. Uppe på 6;an och ~255 km/h på rakan.
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom. Men det går att vara ganska digital på gasen utan att få lov att skalla ner tanken mot marken igen. Högsta växel 5;an och ca 245-250 km/h.
Sist jag var där körde jag 16/45 och det funkade för att nå 1.08-tider.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |