BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Gjorde en Marques i miniformat inför Ejes, bromsade upp den på framhjulet så att baken kom åkandes bredvid mig på höger sidan, och när jag sen släppte ned den igen så var framhjulet på väg in i Ejes och resten av hojen pekade åt andra hållet. Fötter o ben åt alla håll men klarade mig på håret... :3freak

Om du kan kontrollera vilken sida du vill att baken ska ta är det ett alternativ till att sladda in kurvorna som grabbarna i MotoGP? :hihi
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
- Första eldvakten är väl OK. Det är värre med vakten kl 03-04.:)

Ska vi sova i 20-mannatält så tarvas det myyyyyycke sponk. :fyllisar

:lol

Första o sista vakten e bäst. Jag tar sista. Om det finns något kvar att vakta då.... :hihi
Kul ska vi ha i alla fall!

Kom igen nu ni som inte anmält er än - 8 platser kvar totalt och reservlistan för de med andra märken e full så den 1 juli är det kört! :fakta

Poster S1000RR Bandag ver 2.jpg
 

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
BMW s1000rr
Har du inga bilder du kan lägga upp!? :tungan

Sen undrar jag om någon har ett 45 kugg drev bak liggandes. (Original 525) ?

Här kommer en bild från Circuit de Catalunya i söndags som kanske passar i den här tråden. Kärleken håller på och sorterar sina bilderCatalunya 2013 769.jpg så det kanske kan bli någon till efter att vi klarat av "Inte bara Fest" på Gotlandring"
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Kanske har avhandlats tidigare men hinner inte söka just nu, vet någon om 11:ans bakcuts passar utan mod på en 12:a?
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
I veckan på Actionpics körning på Karlskoga så träffade jag och Mats Backman på ett gäng BMW åkare från vårat grannland Norge. Kunskaperna i Norge är väldigt dåliga på racenivå vad det gäller BMW S1000RR, dem var mer än glada när Mats nämnde BMW bandagen på Karlskoga och dem ville väldigt gärna komma. Dem är ca 3-4 personer som troligtvis kommer. :) Alla tre hade varsin kittad BMW S1000RR från Alpha Racing, en var fd IDM hoj.

:banana
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
.....jodå jag bärgade en av dom i sandfållan, dvs en IDM hoj :) Jag åker till Mantorp i alla fall...../M


I veckan på Actionpics körning på Karlskoga så träffade jag och Mats Backman på ett gäng BMW åkare från vårat grannland Norge. Kunskaperna i Norge är väldigt dåliga på racenivå vad det gäller BMW S1000RR, dem var mer än glada när Mats nämnde BMW bandagen på Karlskoga och dem ville väldigt gärna komma. Dem är ca 3-4 personer som troligtvis kommer. :) Alla tre hade varsin kittad BMW S1000RR från Alpha Racing, en var fd IDM hoj.

:banana
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
....Testade 16/46 på karlskoga i förrgår på en av våra hojar och det funkar helt klart, jag har varit inne på din linje tidigare med 16/45 men jag tror inte du kommer att märka så mycket om du inte gör det bara för att korta hjulbasen ! Backman titta på mig och suckade lite och sa 15/46 överallt om du inte åker anderstorp ha ha... Det må så vara men jag köper nog ett 46 bak och provar 16/46 /M

Har du inga bilder du kan lägga upp!? :tungan

Sen undrar jag om någon har ett 45 kugg drev bak liggandes. (Original 525) ?
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
....Testade 16/46 på karlskoga i förrgår på en av våra hojar och det funkar helt klart, jag har varit inne på din linje tidigare med 16/45 men jag tror inte du kommer att märka så mycket om du inte gör det bara för att korta hjulbasen ! Backman titta på mig och suckade lite och sa 15/46 överallt om du inte åker anderstorp ha ha... Det må så vara men jag köper nog ett 46 bak och provar 16/46 /M

Jag har provat massa olika kombinationer på Åsen. Nedan är förstås beroende på körstil, tempo och hoj setup. Men det kan ge en ide om hur det beter sig.

15/(45, 46), riktigt bra tryck ut ur böjarna. Men får hålla igen en hel del på gasen annars blir man bitschslappad av tanken. Uppe på 6;an och ~255 km/h på rakan.
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom. Men det går att vara ganska digital på gasen utan att få lov att skalla ner tanken mot marken igen. Högsta växel 5;an och ca 245-250 km/h.

Sist jag var där körde jag 16/45 och det funkade för att nå 1.08-tider.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
................................
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom.

:hihi - är det någon som INTE har bråttom här på tråden när ni kör bana?

Bra Sandman, du provar 16-46 och jag skall vara lite busig o prova 16-45 på Mantorp. Måste säga att det blev en hel del skillnad bara att gå från 17 till 16 fram, men ska man va med de stora pojkarna så måste man tydligen våga... :3freak
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Tack för input :) Hur många här på tråden kör 1.08 tider ? Hand upp i så fall :banana ! Jag köper allt du säger men för en man i sina bästa år som är PRO och då talar vi om en annan organisation så är det lagom stressat att hitta 10:eek:rna nuförtiden :tungan ! Insåg att TOB3 kunde varit min son när vi på actionpics stod på gåsen och kolla körkorten inför bandagarna som var:fakta.... :D

Keep up the good work och jag hoppas du får någon 7:a snart med, själv fick jag aldrig min 8:a utan fick nöja mig ett steg upp men jag har en uppåtgående trend nu så vem vet ...:rolleyes:


Jag har provat massa olika kombinationer på Åsen. Nedan är förstås beroende på körstil, tempo och hoj setup. Men det kan ge en ide om hur det beter sig.

15/(45, 46), riktigt bra tryck ut ur böjarna. Men får hålla igen en hel del på gasen annars blir man bitschslappad av tanken. Uppe på 6;an och ~255 km/h på rakan.
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom. Men det går att vara ganska digital på gasen utan att få lov att skalla ner tanken mot marken igen. Högsta växel 5;an och ca 245-250 km/h.

Sist jag var där körde jag 16/45 och det funkade för att nå 1.08-tider.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top