BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Borde inte hojen indikera service vid 1950mil? Senaste service var vid 1000 :va

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Jo, 1000 mil eller 1 år är intervallerna, den brukar börja varna lite innan.. Skönaste på BMW är att stora ventil servicen inte är fören 3000 mil! Brukar oftast ligga runt 2000 på många andra märken
Tysk kvalle! :)

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Jo, 1000 mil eller 1 år är intervallerna, den brukar börja varna lite innan.. Skönaste på BMW är att stora ventil servicen inte är fören 3000 mil! Brukar oftast ligga runt 2000 på många andra märken
Vad tar ni för 2000 mila, och vad är det som ska göras? Har ni tid inom kort? :rolleyes:

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Vad tar ni för 2000 mila, och vad är det som ska göras? Har ni tid inom kort? :rolleyes:

Yeah man! Tidigast nästa vecka onsdag och framåt
2495:- för arbete, olja, oljefilter, bromsvätska, kylarvätska. Sedan kontrollerar man allt enligt service manual, drivpaket, däck, styrlager och lite annat smått
Är luftfilter dåligt så tillkommer det
Men stift och ventiler kommer på 3000ingen

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Eller så räknar de kallt med att kamaxellagret går innan ventilerna behöver justeras så de justerar in ventilerna när de renoverar motorn efter raset ;)

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Yeah man! Tidigast nästa vecka onsdag och framåt
2495:- för arbete, olja, oljefilter, bromsvätska, kylarvätska. Sedan kontrollerar man allt enligt service manual, drivpaket, däck, styrlager och lite annat smått
Är luftfilter dåligt så tillkommer det
Men stift och ventiler kommer på 3000ingen
Klockrent, bokar en tid när det är dags! :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har ett litet latjo problem: förr gick hojen att starta med växel i om jag höll in kopplingen när jag tryckte på knappen, men det går inte längre utan jag måste ha i friläge. Har byglat bort stödkontakten och det klickar tydligt från den lilla brytaren i kopplingshandtaget...

Backman - kan det blivit något mjukvarufel när jag servade den sist pga att den var raceklädd och utan stöd, lampor mm?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Har ett litet latjo problem: förr gick hojen att starta med växel i om jag höll in kopplingen när jag tryckte på knappen, men det går inte längre utan jag måste ha i friläge. Har byglat bort stödkontakten och det klickar tydligt från den lilla brytaren i kopplingshandtaget...

Backman - kan det blivit något mjukvarufel när jag servade den sist pga att den var raceklädd och utan stöd, lampor mm?

Nja, det tror jag inte.. Låter som det är något med brytaren i kopplingen. Är du säker på att ligger på som den ska?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag har en fråga!
Hur stort skulle intresset vara för er som läser i denna tråd, ett kåpset i glasfiber, där man har cut out för lysen fram, färdigt med blinkers samt bromsljus, godkänt för besiktning, lackat och klart. Tanken är alltså ett krashkåpset för åkare som blandar bana med gata men inte vill skruva

En liten marknadsundersökning bara :)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag har en fråga!
Hur stort skulle intresset vara för er som läser i denna tråd, ett kåpset i glasfiber, där man har cut out för lysen fram, färdigt med blinkers samt bromsljus, godkänt för besiktning, lackat och klart. Tanken är alltså ett krashkåpset för åkare som blandar bana med gata men inte vill skruva

Jag skulle köpa´t. :tummenupp Nu har jag i och för sig köpt en gammal honda för att få lite mer bankörning utan att riskera BMW:n, men när jag växt ifrån Hondan så!

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Jag har en fråga!

Absolut!
http://www.youtube.com/watch?v=2t5e5OwNhto

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vet inte om ni sett det men BMW har sagt att de kommer upphöra med direkt inblandning i WSBK, dvs inget fabriksteam längre. Vad det faktiskt innebär återstår att se med tanke på att Ducati för några år sedan gjorde samma sak och det gjorde ju inte så stor skillnad.

Antar att det finns två möjligheter; man tycker inte att den marknadsföringseffekt man får motsvarar pengarna det kostar alternativt tänker man satsa på en annan klass istället... Kanske något som börjar med Moto och slutar med GP? ;)

Ytterlgare en möjlighet är såklart att med de nya reglerna för WSBK vill man fokusera mer på att utveckla en konkurenskraftig kundhoj som man kan sälja/leasa till fler team för att få mer BMWs på gridden

http://m.motomatters.com/press_release/2013/07/24/bmw_press_release_bmw_to_end_factory_inv.html

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
BMW s1000rr
Vet inte om ni sett det men BMW har sagt att de kommer upphöra med direkt inblandning i WSBK, dvs inget fabriksteam längre. Vad det faktiskt innebär återstår att se med tanke på att Ducati för några år sedan gjorde samma sak och det gjorde ju inte så stor skillnad.

Antar att det finns två möjligheter; man tycker inte att den marknadsföringseffekt man får motsvarar pengarna det kostar alternativt tänker man satsa på en annan klass istället... Kanske något som börjar med Moto och slutar med GP? ;)

Ytterlgare en möjlighet är såklart att med de nya reglerna för WSBK vill man fokusera mer på att utveckla en konkurenskraftig kundhoj som man kan sälja/leasa till fler team för att få mer BMWs på gridden

http://m.motomatters.com/press_release/2013/07/24/bmw_press_release_bmw_to_end_factory_inv.html

Lite tråkigt är det iallafall :va

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...