BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Hoj
Nån gammal skräphög..
Stämmer in i kören och tackar för fantastiska dagar! Förutom att hojen blev skrot...
Hoppas på repris även nästa år! (Arrangemanget då alltså, inte att skrota hojen. :) )

Min lapp till förslagslådan inför nästa år är att arrangera dagarna på en bana som kanske passar våra hojar lite bättre och även baka in lite minirejs.
Personligen hade Rudskogen varit kaaaaanon! :tummenupp

Kawonda

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2012
Hoj
Honda CBR 600 -08, BMW s1000rr -12
Även jag vill tacka för två härliga dagar! Stort tack till er som arbetat hårt för att göra det så bra som det blev, och tack till alla glada och trevliga deltagare som hjälpte till att förgylla dagarna! Kunde inte ha fått en bättre start på mitt s1000rr-ägande :D:tummenupp

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Stämmer in i kören och tackar för fantastiska dagar! Förutom att hojen blev skrot...
Hoppas på repris även nästa år! (Arrangemanget då alltså, inte att skrota hojen. :) )

Min lapp till förslagslådan inför nästa år är att arrangera dagarna på en bana som kanske passar våra hojar lite bättre och även baka in lite minirejs.
Personligen hade Rudskogen varit kaaaaanon! :tummenupp

Mycket bra idé, jag röstar för Anderstorp eller Mantorp.
Resterande är s.k gokartbanor...

Kul att höra att alla hade trevligt på BMW bandagen, hoppas kunna vara med nästa år! :)
Riktigt bra jobbat Peter-Pan! :banana

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Passar väl på att tacka även jag. Gick inte speciellt fort för min del men det var ju trots allt första gången på bana. Otroligt bra arrangemang, räkna med mig till nästa år! :banana

Tack Peter för bra feedback på min körning. Men mycket kvar att lära!

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
I klassisk sporthoj.com stil, ger jag 5 dansande bananer - som är über-topp betyg.. det bästa som kan ges..
:banana:banana:banana:banana:banana

Vi ses självfallet nästa år..

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
..ja var börjar man efter dessa dagar, är det med att tänka på hur söt Peter Pan var i förklädet när det var dags för middag eller var det när det var kö till micron för att lägga in transpondern på tisdagsmorgonen för att radera alla data från dagen innan efter tips från den underbara Peter Lindén som strålade när han stod och berättade om att åka 1000 blås DET är FRÄÄNT..., och kommer man ner lite för fort med en JAS så får man göra två stoppsladdar bara :) hur svårt kan det vara ha ha !! Bactor Mc som iskallt har en hel verkstad plus shop med sig och byter gaffelben + bakdämp med annat kolvkit för att vi/kunderna ska få känna skillnaden på bana gentemot sin befintliga setup det är banne mig världsklass och utöver det så byttes det däck och pinnar mm i rasande fart ...

Det jag vill säga är att det var två välorganiserade dagar med otroligt mycket åkning och många nya sköna bekantskaper och idel leende även dom korta stunder som regnet föll så skrattades det i depåboxarna och det utbyttes erfarenheter om allt från lufttryck till inställningar av fjädring, drevning mm...

Tack tack Peter för att du fullföljde din tanke om en sån här dag i vinterrusket förra året och orkade driva på allt och alla som var inblandade och som behövde blandas in.. Att Cashback med Niklas, BC, och Björn kan det här tror jag vi alla förstår efter dom här dagarna :) ! Att se Curts min när han kom in efter ett pass på sin BMW och kalla studsåsen för gocartbana var lite skoj för det kan vi nog alla känna ibland då vi åker runt med minst 50 hk för mycket på just Gåsen så visst skulle det gå att arrangera på en "större bana" så vore det ännu mera "FRÄÄNT "... Hoppas på repris nästa år !!

Räknade ut att det blev ca 220 varv för min del med olika transponders och körning i alla grupper och ibland "Entimmespass"..

// Farmor Anka

Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Kan ju inte annat än att instämma med er andra. Jag tackar och bugar inför Peter Pan som jobbat hårt för att vi andra ska få roa oss kungligt.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Drygt 8000 hästkrafter uppställda och flankerade av stolta ägare - nästa år vill vi se 100 % S1000RR/HP4 vilket borde ge ca 12 000 hk :tungan

965437_10200829473153706_264925337_o.jpg

Foto av Björn "BC" Carlsson.

Edit: Observera sidvagnsracern som står längst bort och som bjöd på åkturer under lunchbreaket!

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hej alla,

Jag sitter som bäst på att redigera en maaaaaassa bilder på alla er, men det kommer att ta ett tag eftersom det blev så många bra bilder:).

Vi på Cashback Racing vill tacka er alla för att det blev så bra, ett glatt härligt gäng helt enkelt:tummenupp

Vädergudarna gjorde även de vad de kunde för att blidka oss, det regnade ju bara under lunchbreaket och då körde ju ändå Johan Reuterholt omkring de som vågade på sin sidvagnsracer och körde banan torr lagom tills det var dags för oss att köra igen.

Tack Bactor! Fantastisk duktiga är ni! Er mammas sockerkaka gjorde så att jag och min son höll oss vakna hela vägen hem (vi tog med oss allt som fanns kvar:kär)

Peter Lindén, svensk roadracings nestor, upplärd av bl.a. Peter Sköld, vilken kille, vilket liv han haft, vilka storys han har, 85.000hk i ryggen - vem vill inte testa det? Hur ser jag ut i 9g?:va

Peter Pan, det här var ju kul - det gör vi om:)

BMW Sverige, med nestor Curt från Belgien - vilken uppställning, tack så mycket!

Tack Sandman och alla andra föråkare, det är ju liksom lite svårt att leverera mervärden om vi inte har bra killar ute på banan också:). 220 varv? Det är 52,8mil eller 528.000m, m.a.o. du har kört samma sträcka som från Sollentuna till Örnsköldsvik - men haft det så mycket bättre:yoparty

Här är tre snabba bilder:

DSC_2742liten_075.jpg

DSC_2748liten_076.jpg

DSC_2755liten_077.jpg

På återseende!

Cashback Racing

Last edited:

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Sitter och plöjer igenom alla bilder, hittade denna. Belgaren Curt kör hårt med bumsen:)

image.jpg

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Peter Pan: Var det HP-beläggen du monterade fram när jag kom och störde dig? Har du ett omdöme? Jag måste byta mina fram inom kort.

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Vilken härlig bild.
Finns det möjlighet o få grupp bilden på större format
:fyllisarre

Lugn, lugn, det kommer snart en länk med sisådär 900bilder....:)

Edit, nu har jag lagt upp ett par hårdredigerade bilder i Cashback tråden i väntan på att de andra bilderna laddas upp.

http://www.sporthoj.com/forum/showt...d-Cashback-Racing/page7&p=5870580#post5870580

Ni får använda bilderna i privat bruk, om det skall användas i kommersiellt bruk så skall ni skriva: Fotograf Björn Nordgren

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Peter Pan: Var det HP-beläggen du monterade fram när jag kom och störde dig? Har du ett omdöme? Jag måste byta mina fram inom kort.

Du störde inte, jag var nog allmänt disträ efter nästan 3 dagars förberedelse o genomförande! :)

Det var faktiskt Galfers sportbelägg jag monterade, inte fullt så digitala som dubbelsinterbeläggen jag hade innan, men lite lättare att dosera.
Jag vet dock att Bactor har motsvarande från Alpha racing och TRW som kostar lite drygt 1000kr för båda sidorna vilket jag tycker är rimligt. Så det skall jag handla nu tänkte jag för jag har inga i reserv när det tar slut nästa gång!

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Du störde inte, jag var nog allmänt disträ efter nästan 3 dagars förberedelse o genomförande! :)

Det var faktiskt Galfers sportbelägg jag monterade, inte fullt så digitala som dubbelsinterbeläggen jag hade innan, men lite lättare att dosera.
Jag vet dock att Bactor har motsvarande från Alpha racing och TRW som kostar lite drygt 1000kr för båda sidorna vilket jag tycker är rimligt. Så det skall jag handla nu tänkte jag för jag har inga i reserv när det tar slut nästa gång!

Jag slängde på en uppsättning av Alphas Duo Carbon belägg för en dryg tusing under måndagen. Går varv efter varv att bromsa med så man står på framhjulet.
Tidigare har jag bara kört på Brembos motsvarighet som går lös på ca 600-700 kr mer för en uppsättning. Brembos variant är inte på något sätt "600-700 kr bättre".

Men som med de flesta carbon belägg behöver de slitas in under ett varv. Lätt att glömma när man drar ut, men man blir snabbt påmind när man närmar sig första kurvan :brinnerup.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag slängde på en uppsättning av Alphas Duo Carbon belägg för en dryg tusing under måndagen. Går varv efter varv att bromsa med så man står på framhjulet.

Men som med de flesta carbon belägg behöver de slitas in under ett varv. Lätt att glömma när man drar ut, men man blir snabbt påmind när man närmar sig första kurvan :brinnerup.

Jag kommer använda hojen på gata en del också, så carbonbeläggen kanske inte är helt optimala för det ändamålet om dom behöver "komma igång". Får nog bli Galfer/Alpha racing/TRW.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag kommer använda hojen på gata en del också, så carbonbeläggen kanske inte är helt optimala för det ändamålet om dom behöver "komma igång". Får nog bli Galfer/Alpha racing/TRW.

När väl "hinnan" är på skivan tycker jag de funkar lika bra som originalbelägg även när de är kalla eller när man kör på gata. Men som sagt. Varje gång du rengjort skivorna så behövs en ny hinna genom ett par hårdare inbromsningar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA