BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Vad händer här vinterdvala efter BMW dagarna?
För att få lite fart här kan ni väl skriva om ni satte personbästa på åsen under BMW dagarna och om ja med hur mycket?
Själv putsade jag 2 sek :)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- 4 sekunder.

- Nu får man väl börja spana efter nån körning i Spanien mellan jul å nyår.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- 4 sekunder.

- Nu får man väl börja spana efter nån körning i Spanien mellan jul å nyår.

Just mellan jul o nyår kan det vara sisådär väder i Spanien. Varmt naturligtvis men det kommer en hel del regn. Vi planerar att köra Portimao och Jerez i mitten av november men sen vågar vi oss inte dit fören i slutet av januari då vi kör en repris på förra året och checkar in på Valencia Circuit.
Sen är det Aragon/ Barcelona mars/april, typ påsk när den nu behagar infinna sig i år.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
4 sekunder wow:yoparty hojta till om du behöver någon som bär dina slicks i Spanien :D

- Utgångstiden var ganska hög så det var inga större svårigheter att sänka sig med 4 sekunder. :D

Pan-pojken säger att det regnar då, mellan jul å nyår, så då får det väl bli Qatar, istället isf. :tummenupp
Nej, Fan, då spricker budgeten. :(

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Just mellan jul o nyår kan det vara sisådär väder i Spanien. Varmt naturligtvis men det kommer en hel del regn. Vi planerar att köra Portimao och Jerez i mitten av november men sen vågar vi oss inte dit fören i slutet av januari då vi kör en repris på förra året och checkar in på Valencia Circuit.
Sen är det Aragon/ Barcelona mars/april, typ påsk när den nu behagar infinna sig i år.

Bara att du styr upp så 40 s1000rr förare kan leka av sig på någon av dessa högklassiga banor i vinter/vår! Du vet ju hur man gör nu menar jag, Portimao, Valencia, Aragon är väll ingen större skillnad mot Gelleråsen? :tungan

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bara att du styr upp så 40 s1000rr förare kan leka av sig på någon av dessa högklassiga banor i vinter/vår! Du vet ju hur man gör nu menar jag, Portimao, Valencia, Aragon är väll ingen större skillnad mot Gelleråsen? :tungan

Ha, ha - klart vi tittar på något sådant! Allvarligt talat så finns det vissa planer som börjar bubbla just för våren, men det är för tidigt att säga vad än.

Det som är 100% bestämt är dock att det blir S1000RR-dagar igen nästa år med 100% S1000RR/HP4! Som det ser ut nu så blir det ungefär samma datum, eventuellt någon vecka tidigare. Sen kommer Cashback köra 2 enkeldagar, 1 tidigt i juni och 1 i juli men det är öppna för alla hojar.

Mer info kommer! :tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nej för fan kör i Abu dhabi så räcker pengarna och jag kan följa med som paraplyer flicka :tuttar

Är du medveten om hur många erbjudanden du skickat ut till alla utlandsförare bara för att få följa med?! Om alla de tar med dig kommer du få tillbringa hela vinterhalvåret struttande runt i sydliga länder iklädd bad-dräkt "a la Borat", släpandes massa däck med ett paraply mellan tänderna!!! :rofl

"Be careful what you wish for..." :D

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Är du medveten om hur många erbjudanden du skickat ut till alla utlandsförare bara för att få följa med?! Om alla de tar med dig kommer du få tillbringa hela vinterhalvåret struttande runt i sydliga länder iklädd bad-dräkt "a la Borat", släpandes massa däck med ett paraply mellan tänderna!!! :rofl

"Be careful what you wish for..." :D
:D och för att klargöra så har jag gärna Borat baddräkt bara någon hugger på att ta mig härifrån under vinterdvalan :fyllisar

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon som vet hur alpha racing båt funkar med originalavgasburken? Finns det bilder? Har hört att det ska passa men ligga emot och riskera bli stekt?

Ngn som provat skarvrör för att ersätta burken?
http://www.dan-moto.com/DM_INT/bmw-s1000rr-2010-2011-cat-eliminator-pipe-product-795.html

Eller nån som har ett annat avgassystem till salu?

Tänk på att mycket av ljuddämpningen i originalsystemet sitter i catten så det låter rätt mycket mer utan. Det kan bli problem med ljudnivån på mer nitiska banor, om det är av intresse.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...